Avatar billede k_la Nybegynder
20. december 2005 - 20:46 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Internet og explorer problemer

Hej eksperter
Jeg ved ikke om kategorien er helt rigtig men jeg forsøger alligevel:
Problem: en næsten ny bærbar DELL med XP SP2 og alle patches,firewall,og virusbeskyttelse kan kun være på Internettet ca 5 min derefter får man beskeden "siden er ikke tilgængelig".
Den almindelige Explorer kan låse så den må stoppes via taskmanageren.
PCer forsynet med Norton antivirus, scannet med diverse virus og adware produkter uden at der er fundet nogen årsag.
I en cmd prompt er IPconfig og trace og route tables undersøg. Fra prompten an der laves ping og tracert til både IP og www.xx.xx adresser.
Alle programmer der loades under opstart har været stoppet, alle unødvendige services har været stoppet - uden nogen effekt.
Er der nogen af jer eksperter der har et bud på årsagen.
Support hos Dell havde kun et svar  reinstall - det vil være surt pga udviklingssoftware til div PLC fabrikater + projekter
Avatar billede kalp Novice
20. december 2005 - 21:12 #1
Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://www.downloadportal.dk/viewinfo.asp?rid=1658
Eller
http://www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. december 2005 - 21:46 #2
prøv først at tømme din internet cache, da IE kan opfører sig meget mærkeligt hvis denne er fuld. I IE - iternetindstillinger - slet filer og slet cookies. Genstart derefter IE så kan det være at det virker
Avatar billede k_la Nybegynder
20. december 2005 - 22:03 #3
Bufferzone - alt dette er prøvet indtil flere gange
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. december 2005 - 22:13 #4
Når den siger "siden ikke tilgængelig", har den så stadig forbindelse til nettet. ?
Avatar billede k_la Nybegynder
20. december 2005 - 22:22 #5
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 22:03:11, on 20-12-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\ZcfgSvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Program Files\SuperAdBlocker.com\Super Ad Blocker\SABSVC.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\OUTLOOK.EXE
C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE
C:\DOCUME~1\User018\LOCALS~1\Temp\Temporary Directory 2 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01?FORM=TOOLBR
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jp.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www1.euro.dell.com/content/default.aspx?c=de&l=de&s=gen
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01?FORM=TOOLBR
O2 - BHO: SuperAdBlockerBHO Class - {00000000-6C30-11D8-9363-000AE6309654} - C:\Program Files\SuperAdBlocker.com\Super Ad Blocker\SABBHO.dll
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll
O2 - BHO: Norton Internet Security - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: (no name) - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\MSN Toolbar Suite\TB\02.05.0000.1105\da-dk\msntb.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton Internet Security - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Super Ad Blocker Toolbar - {B4B3001E-0F56-4E51-8250-BDE11547EC55} - C:\Program Files\SuperAdBlocker.com\Super Ad Blocker\sabtb.dll
O3 - Toolbar: MSN Search Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\MSN Toolbar Suite\TB\02.05.0000.1105\da-dk\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: Research (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {3E68E405-C6DE-49FF-83AE-41EE9F4C36CE} (Office Update Installation Engine) - http://office.microsoft.com/officeupdate/content/opuc3.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{F9E25643-B0D9-423E-9DF6-F646485F9DBA}: NameServer = 194.239.134.83,193.162.153.164

ja en har adgang til internettet - via dosprompten, bruge DNS og tiltider email og skype
Avatar billede k_la Nybegynder
20. december 2005 - 22:42 #6
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\ZcfgSvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Program Files\SuperAdBlocker.com\Super Ad Blocker\SABSVC.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\OUTLOOK.EXE
C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE
C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\WINDOWS\system32\cmd.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\OPScan.exe
C:\Documents and Settings\User018\Desktop\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01?FORM=TOOLBR
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jp.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www1.euro.dell.com/content/default.aspx?c=de&l=de&s=gen
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01?FORM=TOOLBR
O2 - BHO: SuperAdBlockerBHO Class - {00000000-6C30-11D8-9363-000AE6309654} - C:\Program Files\SuperAdBlocker.com\Super Ad Blocker\SABBHO.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll
O2 - BHO: Norton Internet Security - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: MSN Search Toolbar Helper - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\MSN Toolbar Suite\TB\02.05.0000.1105\da-dk\msntb.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton Internet Security - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Super Ad Blocker Toolbar - {B4B3001E-0F56-4E51-8250-BDE11547EC55} - C:\Program Files\SuperAdBlocker.com\Super Ad Blocker\sabtb.dll
O3 - Toolbar: MSN Search Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\MSN Toolbar Suite\TB\02.05.0000.1105\da-dk\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{F9E25643-B0D9-423E-9DF6-F646485F9DBA}: NameServer = 194.239.134.83,193.162.153.164
O20 - Winlogon Notify: IntelWireless - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\LgNotify.dll
O20 - Winlogon Notify: PCANotify - C:\WINDOWS\SYSTEM32\PCANotify.dll
O20 - Winlogon Notify: SABWinLogon - C:\Program Files\SuperAdBlocker.com\Super Ad Blocker\SABWINLO.DLL
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Super Ad Blocker Service (SABSVC) - SuperAdBlocker.com - C:\Program Files\SuperAdBlocker.com\Super Ad Blocker\SABSVC.EXE
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe

Nyere Hijackthis exe version
Avatar billede kalp Novice
21. december 2005 - 07:59 #7
virker forbindelsen umiddelbart efter, at du har udført følgende (sikkert også afprøvet)

tryk start->kør og skriv "ipconfig /release"
tryk enter
skriv "ipconfig /renew"
tryk enter

eller er den stadig lukket?

prøv at sluk modem/router i nogle minutter...
og sikre dig det ikke er din firewall som driller!

hvis din email virker og skype så ville jeg afinstallere de toolbars du har installeret i IE for så kan det være en af dem som giver problemet.
Avatar billede kalp Novice
21. december 2005 - 07:59 #8
loggen er ren.
Avatar billede k_la Nybegynder
21. december 2005 - 08:44 #9
Kalp: alt dette er prøvet - det sjove er at kaldes bankens WEB er der ingen problemer den hjemmeside kan den godt kalde også selv om de andre hjemmesider giver fejl, men den har vi ikke turdet prøve at logge ind på.
PC'en befinder sig pt bag en hardwarefirewall og vi har prøvet at disable alle software firewall's og toolbars, samt Messenger uden noget resultat.
Startes PC'en i fejlsikkertilstand med netværk, kan den også holde sig på nettet ihvertfald mere end 30 min
Avatar billede kalp Novice
21. december 2005 - 09:32 #10
Download Ewido (Installer og opdater programmet)http://shop.element5.com/product.html?productid=531168

Genstart i fejlsikret tilstand og sæt den til at lave en fuld scan af systemet.

Du må evt. gerne paste loggen fra Ewido herinde hvis den har fundet andet en cookies.

Ellers er der blot, at forsøge sig med disse 2 værktøjer..

Download:

http://cexx.org/lspfix.htm - eller som zip fil:  http://cexx.org/lspfix.zip

http://danborg.org/spy/Newnet/winsockxpfix.exe - Winsockfix.

Kør først LSPfix, sæt flueben i "I know what I am doing" klik på finish, genstart og se hvordan det fungere nu...
Virker det ikke det har hjulpet, så kør det andet program, klik først på Reg-backup, og gem en kopi af din regdatabase, når det er slut klik på Fix, når den er færdig genstart og se om det har hjulpet.
Avatar billede k_la Nybegynder
21. december 2005 - 14:21 #11
http://cexx.org/lspfix.zip, http://danborg.org/spy/Newnet/winsockxpfix.exe
det ændrer intet.
har endda prøvet at afinstallere Norton - hjælper heller ikke
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. december 2005 - 15:12 #12
Har du ladet Norton lave en programscanning for programmer der skal på nettet, så der bliver lavet en profil for internet adgang for programmet. ?

Hvis ikke, kan det give de nævnte symptomer.
Avatar billede k_la Nybegynder
21. december 2005 - 20:09 #13
dragonknight: vi kører pt helt uden Norton og den gør det stadig - hvis nogen af jer kender noget til "Rod-kits" er det måske her det skal søges, det er ihverfald en mulighed der er blevet luftet af andre.
Hvis det kan hjælpe har vi laveten trace på netkortniveau og vi kan her se at når den er genstartet og kan gå på nettet (ca 10 min) laves der DNS opslag når hjemmesiderne skal hentes, men når den fejler laves der kun reverseopslag på DNS'en og de resultere i queryejl.

kan det evt være en ny variant af en virus i lsass eller  csrss ?
Avatar billede k_la Nybegynder
21. december 2005 - 20:11 #14
Jeg smider gerne flere point i puljen, hvis nogen kan knække denne, da alternativet er en reinstallation af PC'en - det vil tage os et par dage pga komplexiteten i PLC udviklingssoftwaren som vi bruger
21. december 2005 - 22:04 #15
Måske en dum detalje: Hvilken form for fysisk forbindelse bruger 'putter ?
Det jeg tænker på er kabel/stik/??? ustabil ?
Avatar billede k_la Nybegynder
21. december 2005 - 23:23 #16
fast forbindelse via switch og router/firewall - og det er PC'en vi har flere andre på samme net (benytter router med NAT og DHCP, samt firewall) - alt det der har vi prøvet længe før spørgsmålet blev oprettet her
Avatar billede kalp Novice
22. december 2005 - 09:34 #17
Det er trods alt en XP maskine.. hvis det har virket for nylig så forsøg med systemgendannelse.. du kan altid fortryde den hvis ikke det hjælper
Avatar billede k_la Nybegynder
22. december 2005 - 20:21 #18
Den nægter at tillade en systemgendannelse, så vi lader den "leve" nogle dage endnu, derefter format! - vi har kontaktet flere professionelle og alle har desværre sagt det samme REINSTALL, også selv om de mener at der kan være tale om endnu ikke kendt virus eller fejl i vitale systemfiler.
Avatar billede kalp Novice
22. december 2005 - 22:45 #19
hvad med repair af windows så?
Avatar billede k_la Nybegynder
23. december 2005 - 11:35 #20
det forsøger vi selvfølgelig først, MS eksperterne og SAS folkene mente det var nytteløst
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. december 2005 - 11:59 #21
Du kunne som last ditch forsøge en reset af TCP/IP.
http://support.microsoft.com/kb/299357/
Bemærk advarslen: Programmer, der opnår adgang til eller overvåger internettet, f.eks. antivirusprogrammer, firewall eller proxyklienter, kan blive uheldigt påvirket, når du kører kommandoen netsh winsock reset. Hvis et program ikke længere fungerer korrekt efter brug af denne løsning, skal du geninstallere programmet for at gendanne funktionen.

Og/eller en reset af winsock.
http://support.microsoft.com/kb/811259/
Men igen advarslen: Programs that access or monitor the Internet such as antivirus, firewall. or proxy clients may be negatively affected when you run the netsh winsock reset command. If you have a program that no longer functions correctly after you use this resolution, reinstall the program to restore functionality.
Avatar billede k_la Nybegynder
23. december 2005 - 12:53 #22
det forsøger vi selvfølgelig - alle spor forsøges, men vi har prøvet lspfix og winsockxpfix programmerne uden succes
Avatar billede k_la Nybegynder
09. januar 2006 - 20:47 #23
Vi har nu forsøgt stort set alt - intet er lykkedes, så vi har lavet en "Format" og geninstalleret alt - så virker den igen.
Jeg vil alligevel udlodde pointtil dem der har deltaget - vil i lægge hver et svar
Avatar billede kalp Novice
09. januar 2006 - 21:20 #24
desværre:( sådan er udfaldet nogle gange:)