Avatar billede paahlman Nybegynder
20. december 2005 - 16:23 Der er 17 kommentarer

unhandled SecurityException

Hej eksperter.

jeg har lagt en stor del kode om fra asp 1.1 til 2.0 og er løbet ind i et problem. Jeg kalder noget ekstern kode hvilket ikke voldte problemer før men nu går det knap så godt...
Jeg får denne fejl:

Request for the permission of type 'System.Security.Permissions.SecurityPermission, mscorlib, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089' failed.

Jeg har googlet det men er ikke kommet tættere på en løsning. Er der nogen der har en god idé?

vh
Avatar billede dgivoni Nybegynder
20. december 2005 - 16:29 #1
Kan det være fordi du har ændret trust-level i din web.config?
Avatar billede paahlman Nybegynder
20. december 2005 - 16:30 #2
ikke umiddelbart, jeg har lavet meget få ændringer i web.config.
Avatar billede hacked Nybegynder
20. december 2005 - 16:50 #3
Sikkert din opgradering til asp.net 2.0 der skaber problemer.
Mit bud er at det er IIS'en. Dette er et gæt - gå ind i din .net configuration - vælg den første runtime security police mappe (oppefra og ned)- vælg Enterprise - vælg code groups - vælg all code - vælg Edit Code Group Properties - sæt flueben i policy below this lvl will not be evalueted - vælg tab Permisson Set - I Permission Set sætter du Full Trust.
Avatar billede paahlman Nybegynder
21. december 2005 - 10:45 #4
malkor: det lyder rigtigt det du siger men jeg kan ikke finde den menu du snakker om. Den .net configuration jeg kan finde giver ikke helt de muligheder du nævner. Er vi enige om man tager proporties på websitet og vælger fanen asp.net og klikker edit configuration?

vh
Avatar billede paahlman Nybegynder
21. december 2005 - 12:06 #5
nu har jeg fundet og tilrettet det, dog med samme fejl :-(
Avatar billede hacked Nybegynder
21. december 2005 - 14:49 #6
hm - prøver du at køre din webapplikation lokalt? på netværk eller hos en udbyder?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. december 2005 - 14:56 #7
prøv at tilføje
<system.web>
  <trust level="Full" originUrl=""/>
</system.web>
til din web.config
Avatar billede hacked Nybegynder
21. december 2005 - 14:56 #8
glem udbyder - bare netværk eller lokalt?
Avatar billede hacked Nybegynder
21. december 2005 - 15:02 #9
Glem mine sidste bemærkninger! :) du skriver du kalder noget ekstern kode. Kalder du noget ekstern kode på en anden IIS eller?
Avatar billede paahlman Nybegynder
21. december 2005 - 15:09 #10
malkor: jeg kører på intranet dvs. semilokalt.
og nej, koden ligger på samme IIS.

chaos: det har ingen effekt

vh
Avatar billede hacked Nybegynder
21. december 2005 - 15:15 #11
Muligvis har det noget at gøre med at du requester permission på version 2.0 mens der på den eksterne maskine ligger en version 1.1 . Ellers er det fordi den eksterne maskine skal have ændret sin trust-level - men da det har virket før lader det ikke til at være fejlen.
Avatar billede hacked Nybegynder
21. december 2005 - 15:18 #12
Den sidste kommentar skrev jeg inden jeg så dit svar.
Avatar billede hacked Nybegynder
21. december 2005 - 15:38 #13
hvilken version er den eksterne kode skrevet i?
Avatar billede paahlman Nybegynder
21. december 2005 - 16:02 #14
Den er skrevet i version 1.1 i VB (jeg bruger C#). Den ligger som dll i min bin, og det er det jeg har at gøre med pt.
Avatar billede hacked Nybegynder
26. december 2005 - 16:19 #15
Det kan også være det er dit 2.0 .Net Framework's security police. Samme procedure som ved IIS. Control Panel - Administration - Microsoft .Net Framework 2.0 Configuration - My Computer - Enterprise - Code Groups - All_Code.
Sæt flueben i policy below this lvl will not be evalueted - vælg tab Permisson Set - I Permission Set sætter du Full Trust (Kan godt være den allerede er sat til det).
Avatar billede paahlman Nybegynder
03. januar 2006 - 16:14 #16
hmm, det hele var sat op som du skriver det skal.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. februar 2006 - 17:07 #17
Du mangler at lukke spørgsmålet.