Avatar billede speder Nybegynder
24. april 2001 - 21:30 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

IP Spoofing

Hej

Et enkelt spg. - findes der et let anvendeligt windows-program, hvor man kan spoofe sin IP-adresse om til en bestemt adresse?

Formålet er helt uskyldigt - ønsker at teste en router, firewall overfor bestemte IP-adresser.

M.v.h.

Søren

Avatar billede stampeair Nybegynder
24. april 2001 - 21:33 #1
Så vidt jeg ved, er det absolut ikke nogen let process at ændre sin ip adresse på internettet, så jeg tvivler stærkt på at der findes et let anvendeligt program - tænk på hvilket kaos det ville lave.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
24. april 2001 - 21:37 #2
Hmm, det jeg kan finde med Ip spoofing ligger på de mere dunkle sider af nettet, og egner sig ikke til eksperten.dk, men jeg ved at der findes flere gode programmer.

//Anders
Avatar billede webmasterdk Praktikant
24. april 2001 - 21:49 #3
www.anonymizer.com
eller kig her efter ip-spoofing http://neworder.box.sk
vladimirr >> kan neworder.box.sk speciferes som dunkel side, der står jo faktisk meget godt som også kan bruges lovligt!
Avatar billede vladimirr Nybegynder
24. april 2001 - 22:58 #4
Ja, men det var ikke lige den jeg faldt over før, det var en med et navn meget ligende altavista....
Avatar billede astalavista Nybegynder
25. april 2001 - 00:13 #5
prøv mit nick navn...

med www. foran og .box.uk efter der er sikkert noget du kan bruge.
Avatar billede astalavista Nybegynder
25. april 2001 - 00:14 #6
så har jeg vel ikke sagt for meget *lol*
Avatar billede astalavista Nybegynder
25. april 2001 - 00:16 #7
eller oxo bare tag .com
Avatar billede vladimirr Nybegynder
25. april 2001 - 00:55 #8
he he
Avatar billede enforcer Nybegynder
25. april 2001 - 03:07 #9
Order!..Order!....Can we have some peace in the courtroom please!?*G*

Avatar billede astalavista Nybegynder
25. april 2001 - 03:19 #10
*GG*
Avatar billede victor44 Nybegynder
25. april 2001 - 08:59 #11
Der er vel ikke noget dunkelt i at spoofe ip adresser. Det sker hele tiden ;-)

Det man kan sige er at du ikke vil få noget svar tilbage på en spoofed ip pakke.

Så du bliver nødt til at kunne \'lytte\' til netværks trafikken på det net du sender spoofede pakker til eller det net du spoofer fra.

Se at få bål i en LINUX kasse og du finder alle de værktøjer du kan drømme om for at kunne arbejde med TCP/IP protokollen.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
25. april 2001 - 09:32 #12
nej ikke at spoofe ip adresser, men de sider der skriver om det har en del der ikke er så lovligt!
Avatar billede victor44 Nybegynder
25. april 2001 - 09:38 #13
Den typiske årsag til at bruge spoofede adresser er at forvirre. Der sendes et antal pakker til den adresse der er interesant og de har alle på nær en spoofede afsendere, det gør at det tager længere tid at fange den nysgerrige.
Avatar billede speder Nybegynder
25. april 2001 - 10:16 #14
Jeg synes ikke helt at jeg fik et svar på mit spørgsmål. Det må skyldes, at der ikke findes et Winbaseret program som kan spoofe en bestemt adresse.

Mit formål var egentlig bare at se om en bestemt IIS-server blokerede for adresser af type 192.18.x.x.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
25. april 2001 - 10:25 #15
speder >> på neworder.box.sk finder du tonsvis af den slags programmer til win!
Avatar billede tatan Nybegynder
26. april 2001 - 14:28 #16
Du kan godt spoofe din ip....
Det gøres bare ved at connecte til en proxy server.
du kan faktisk køre over lige så mange du vil, men det vil selvfølgelige sløve dit inet ned.
Du kan konfigurere det inde i din iexplorer....

o00H4X0R-Ru13z00o
irc.chatsociety.com
#vileillusions
Avatar billede speder Nybegynder
26. april 2001 - 14:34 #17
I know, men hvad nu hvis jeg vil spoofe den med en bestemt adresse (f.eks. 192.168.1.49) - hvad gør jeg så?

M.v.h.

Søren
Avatar billede victor44 Nybegynder
27. april 2001 - 11:59 #18
TATAN > Det er IKKE at spoofe.
At spoofe er at sende en pakke med falsk afsender.

Hvordan vil du køre over flere Proxy servere, hvis du ikke har magten over dem og hvad er fordelen ?

Avatar billede tatan Nybegynder
28. april 2001 - 09:51 #19
Du kan da sagtens køre over flere proxyer, uden at have magten over dem...
Det er jo bare services den enkelte server giver adgang til du bruger.. !
men du må da give mig ret i, at din ip ikke er den samme efter man kører over proxy,,, eh ?
Fordelen ved det er, at oplysninger om din comp osv. ikke bliver vidresendt, og hvis en proxy server ikke logger, er det stort set umuligt at finde ip\'en..
Avatar billede victor44 Nybegynder
30. april 2001 - 09:02 #20
Det er rigtigt at hvis proxy serveren ikke sender oplysninger om klienten videre og den ikke logger hvem der bruger den. Så er det svært at finde ud af hvem der har gjort hvad, men det er pokkers svært at få en proxy server til at spørge videre på den næste proxy server uden at have magten over den.