Avatar billede itmonster Nybegynder
20. december 2005 - 13:01 Der er 2 kommentarer

Adobe acrobat form funktioner virker ikke !

Med editor versionen af adobe Acrobat kan man lave en PDF indeholde blanke form felter (tekst, combofelter m.v) fil hvor andre kan fylde felter med tekst. Men når man åbner denne fil i den normal gratis version af adobe acrobat kan man ikke gemme sine registreringer digitalt - hvilket ikke giver mening overhovedet ! man er nødsaget til at udskrive dokumentet inden det lukkes ellers gemmes registreringerne ikke. Det virker efter min mening ikke efter hensigten !. Er der nogen derude ved hvad man så gør - eller findes der et andet redskab end Acrobat der kan lave dokumenter indholdende form felter - som andre brugere kan udfylde uden problemer ?
Avatar billede falster Ekspert
20. december 2005 - 13:26 #1
Det er - tro det eller ej - ikke Adobes mening, at readeren skal kunne gemme udfyldte formularer. Kun udskrive, som du er inde på.

For brugere, der kun har readeren, kan det være en løsning at udskrive den udfyldte pdf-form til pdf med én af de mange gratis løsninger f.eks. CutePDF Writer

http://www.cutepdf.com/Products/CutePDF/writer.asp

Det er ikke nogen verdensmesterløsning, men så får man da gemt sin udfyldte pdf-form uden at skulle købe programmer.
Avatar billede itmonster Nybegynder
31. december 2005 - 16:28 #2
OK - den køber jeg :-)