Avatar billede rubberpaw-migigen Nybegynder
20. december 2005 - 09:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Underlig summen fra min bærbars højtalere

Jeg har købt en Medion bærbar, men undrer mig over en lyd som komme ud fra højtalerne. Den opstår hvergang der er bevægelse på skærmen. Fx hvis jeg scroller kommer der sådan en meget underlig summen, og når jeg spiller 3d spil, svinger summen afhængig af hvor mange fps mit spil køre, mange fps=høj og lys summen, og lav fps=dybere summen. Det lyder som en eller anden digital støj, og er meget belastende at spille med når jeg spiller spil med ikke alt for meget lyd. Summen er der forresten stadig selvom jeg muter eller skruer helt ned for lyden. Enda også selvom jeg sletter min sound drivers.

Har haft det samme problem med en stationær jeg engang havde, også fra medion, og der forsvandt det ikke selvom jeg enda formaterede. Men husker ikke at det har været på nogen af dem fra start af, så tror det er noget der er kommet med tiden.

Nogen der kender til dette, og evt kender en løsning på det?

130 point!
Avatar billede rubberpaw-migigen Nybegynder
20. december 2005 - 09:42 #1
Lige en ting til -  højden af lyden afhænger lidt af hvor kold min computer er, jo koldere, jo højere er den. Meget underligt..
Avatar billede screem_brille Novice
20. december 2005 - 09:43 #2
dårlig konstrueret maskine, for dårlig filtrering af forsyningspændingen til lydkredsløbene.
Avatar billede flim Nybegynder
20. december 2005 - 09:43 #3
Det lyder til at være en hardwarefejl og ikke noget der kan løses med software.

En løsning kunne være at klippe kablet til dine højttalere hvis du tør rode med den slags :-)
Avatar billede screem_brille Novice
20. december 2005 - 09:58 #4
ja klippe kablet i en bærbar ? sikke da et godt råd *LOOOL* (så er det en bedre løsning ot lade computeren er slukket)