Avatar billede xantor Nybegynder
20. december 2005 - 08:45 Der er 1 kommentar

Encoding i XML/XSLT

Hej.

Jeg har et lille problem med mine xslt scripts når de skal eksekveres i browseren. ÆØÅ bliver erstattet af forskellige tegn og jeg har prøvet med flere forskellige encodings og browsere.

Har prøvet UTF-8, windows-1252, ISO 8859-1 og -15 uden held. Er jeg helt forkert på den eller er den browseren der fucker?

MvH Xantor
Avatar billede softspot Forsker
20. december 2005 - 11:30 #1
Generelt så skal encodings passe sammen, dvs. det format som filen er gemt i skal stemme overens med den prolog du angiver i din XML og XSLT. Nu ved jeg ikke hvilken editor du benytter, men hvis du åbner XML og XSLT-filerne i notepad og vælger gem som og vælger encoding UTF-8, så er den del på plads. Derefter skal du sætte encoding i XSL og XSLT-filernes prolog til UTF-8, så er du godt på vej...