Avatar billede freud Nybegynder
20. december 2005 - 00:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

problem med udtræk ved brug af

følgende kode:

SQL = "SELECT * FROM ORDRE WHERE ModtageDato <> "" ORDER BY RegDato DESC"
Set rs = Conn.Execute(SQL)

giver følgende fejl , hvorfor:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er en syntaksfejl i strengen i forespørgselsudtrykket "ModtageDato <> " ORDER BY RegDato DESC".
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2005 - 00:36 #1
Jeg tror ikke du kan lave det på den måde med ModtageDato...
Men prøv med:
SQL = "SELECT * FROM ORDRE WHERE ModtageDato<"" ORDER BY RegDato DESC" OR ModtageDato>""
Set rs = Conn.Execute(SQL)
- ellers kan man vel også med:
SQL = "SELECT * FROM ORDRE WHERE NOT ModtageDato="" ORDER BY RegDato DESC"
Set rs = Conn.Execute(SQL)

\Dan
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2005 - 00:37 #2
- sorry! prøver lige igen... det er også sent det her...
SQL = "SELECT * FROM ORDRE WHERE ModtageDato<"" OR ModtageDato>"" ORDER BY RegDato DESC"
Set rs = Conn.Execute(SQL)

- Bare glem den første SQL-sætning jeg skrev...

\Dan
Avatar billede freud Nybegynder
20. december 2005 - 00:40 #3
får følgende fejl

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E10)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er for få parametre. Der var ventet 1.

når jeg prøver

SQL = "SELECT * FROM ORDRE WHERE ModtageDato<"" OR ModtageDato>"" ORDER BY RegDato DESC"
Set rs = Conn.Execute(SQL)
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2005 - 00:43 #4
Jamen er du sikker på at tabellen ikke er tom... eller at der ikke er nogle ting at vise i tabellen?

Prøv at vise mig hele dit loop...

\Dan
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2005 - 05:45 #5
Ser ud til du har glemt at escape " i sætningen der skal 4 til for at lave ""

SQL = "SELECT * FROM ORDRE WHERE NOT ModtageDato="""" ORDER BY RegDato DESC"
Set rs = Conn.Execute(SQL)
Avatar billede eagleeye Praktikant
20. december 2005 - 08:20 #6
I en SQL sætning er det '' for en tom steng. Bedre er at bruge null da '' kan tolkes som et tegn i stedet for en tom streng. Så prøv denne:

SQL = "SELECT * FROM ORDRE WHERE ModtageDato is not null ORDER BY RegDato DESC"