Avatar billede sixpencen Nybegynder
19. december 2005 - 19:00 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg tjekke ip, på folk på msn ?

Ja som overskriften siger, kan jeg tjekke kontaktpersonernes ip adresse? Og hvordan ?
Avatar billede torbenhawk Praktikant
19. december 2005 - 19:23 #1
Avatar billede torbenhawk Praktikant
19. december 2005 - 19:25 #2
NetPeeker fungerer også rigtig godt som net-limiter hvor det er muligt at styre de enkelte forbindelsers hastighed D/U
Avatar billede torbenhawk Praktikant
19. december 2005 - 19:28 #3
håber det er det du søger c",)
Avatar billede sixpencen Nybegynder
19. december 2005 - 19:51 #4
hmm måske jeg kunne få dig på msn ? Til lidt hjælp ? :)
Avatar billede torbenhawk Praktikant
19. december 2005 - 23:06 #5
Jeg syntes vi skal fortsætte diskussionen i dette forum, da det giver andre brugere mulighed for indsigt i lign. problemer.

Er der evt. et specifikt spm. jeg kunne hjælpe med?
Avatar billede nva Praktikant
20. december 2005 - 08:15 #6
Såvidt jeg ved er det kun ifm. overførsel af filer eller ved brug af webcam at de 2 der chatter har en direkte forbindelse - ellers foregår det via en microsoft server og så er ip'en jo ikke noget værd.
Avatar billede nva Praktikant
20. december 2005 - 08:17 #7
Du burde kunne bruge denne fra en CMD:

Viser protokolstatistikker og nuværende TCP/IP-netværksforbindelser.

NETSTAT [-a] [-e] [-n] [-o] [-s] [-p proto] [-r] [interval]

  -a            Viser alle forbindelser og lyttende porte.
  -e            Viser Ethernet-statistikker. Dette kan kombineres med
                parameteren -s.
  -n            Viser adresser og portnumre i numerisk format..
  -o            Viser den procesejerskab-id, der er tilknyttet til hver
                forbindelse.
  -p proto      Viser forbindelser for protokollen, der er angivet med proto.
                Proto kan være TCP, UDP, TCPv6 eller UDPv6.
                Hvis den bruges med parameteren -s for at vise pr.-protokol
                statistik, kan proto være IP, IPv6, ICMP, ICMPv6, TCP, TCPv6,
                UDP eller UDPv6.
  -r            Viser rutetabel.
  -s            Viser pr.-protokol statistik. Som standard
                vises statistikker for IP, IPv6, ICMP, ICMPv6, TCP, TCPv6,
                UDP, og UDPv6. Parameteren -p kan bruges til at angive et
                undersæt af standarden.
  interval      Viser valgte statistikker igen med pause på interval-sekunder
                mellem hver skærmbillede. Tryk CTRL+C for at stoppe
                genvisning af statistikker. Hvis parameteren udelades, vil
                netstat kun vise konfigurationsoplysningerne en gang.

Hvis man bare fyrer netstat af viser den de aktive forbindelser og portnumre.
Avatar billede sixpencen Nybegynder
20. december 2005 - 09:14 #8
Hmm Jeg fik det til at virke og så personernes IP, men jeg kan vel ikk bruge deres ip'er til så meget kan jeg? Kan jeg ringe til tdc og spørge om de 2 ip'er på samme adresse?
Avatar billede torbenhawk Praktikant
20. december 2005 - 10:15 #9
>Kan jeg ringe til tdc og spørge om de 2 ip'er på samme adresse?<
Hvad er det du gerne vil vide om folks IP'er?
Avatar billede nva Praktikant
20. december 2005 - 10:28 #10
Du kan ikke bare bed TDC oplyse dig navnet på den der har ip-adressen. Du kan måske finde lidt på nettet, men oftest kun ISP'en. http://www.webyield.net/domainquery.html
Avatar billede sixpencen Nybegynder
20. december 2005 - 11:30 #11
Det fordi jeg tror min kæreste sidder og tjekker mig fra en anden msn, godt være det er barnligt, men han er så sur når folk lyver og jeg er ret sikker på han er den anden person som også skriver til mig... Ham den anden ved ting om mig, jeg kun har fortalt min kæreste ... så vil gerne ta ham i at lyve overfor mig ...
Avatar billede sexpac Nybegynder
20. december 2005 - 13:09 #12
Du har større mulighed for at vide hvor forbindelsen er i verden her: http://www.whois.sc/ og bla. finde ud af hvem der ejer hvilket hjemmeside blot ved at taste hjememside adr. ned i feltet.
Avatar billede nva Praktikant
23. december 2005 - 08:23 #13
Fik du løst dit problem?
Avatar billede nva Praktikant
05. januar 2006 - 08:02 #14
Sker der mere her?
Avatar billede torbenhawk Praktikant
05. januar 2006 - 13:18 #15
Vi er nok blevet glemt??