Avatar billede gobbles Nybegynder
19. december 2005 - 17:10 Der er 3 kommentarer

Skypen, iBook'en og proxy'en

Hej
Jeg sidder bag skolens proxy og kan derfor ikke bruge min skype...

Her hvor eksamen osv. gør skoledagene lidt lange villejeg gerne have den tilbage... mine medstuderende har downloaded en eller anden Microsoft klient der giver dem mulighed for dette...

Men jeg har en Mac.... så hvad gør jeg?
Avatar billede lasserasch Juniormester
19. december 2005 - 17:28 #1
Tjaee.... Kommer jo lidt an på hvor meget de har beskyttet deres netværk!

Er det din egen PC eller skolen?

Hvis det er din egen, kan du jo ændre proxy serveren, og opsætte din egen proxy server på f.eks. dit eget hjemmenetværk. Og så bruge denne proxy server til din internet forbindelse! Så går alt trafik igennem denne!

/Lasserasch
Avatar billede gobbles Nybegynder
19. december 2005 - 17:36 #2
Hej og tak

Ok jeg er ikke så hurtig til den slags netværk...

men det er min egen computer og så vidt jeg kan se har skolen lukket for alt trafik udover http:  (ftp, smtp osv. kan vi heller ikke)

Hvordan kan jeg gøre det du nævner tilsidst?
Avatar billede lasserasch Juniormester
19. december 2005 - 17:44 #3
Ja, jeg er absolut ingen MAC haj, men hvis du på en MAC kan angive en proxy server for internet forbindelse, så skal du installere en server på et netværk, som har åbnet for de porte du har brug for.

F.eks. en Windows 2003 server. På denne kan man så opsætte en Proxy Server... Men hvis du ikke er en haj til netværk, så er det altså et størrere projekt at gå i gang med!

Hvis du kunne bruge msn i stedet for, så findes der en hjemmeside, tror nok den hedder : webmessenger.msn.com hvor du kan koble op på messenger selvom skolen har lukket for MSN porte!

/Lasserasch