Avatar billede simonlei Nybegynder
19. december 2005 - 16:31 Der er 9 kommentarer

Blå skærm og BAD_POOL_CALLER

Min computer har været ustabil et stykke tid (læs: flere måneder) og går med jævne mellemrum ned og giver blå skærm med fejlmeddelser som fx:
BAD_POOL_CALLER
STOP: 0x000000c2 (0x00000007, 0x00000cd4, 0x822c2000, 0x82336008)

Mine specs er:
Asus K8S-MX, SIS760GX, mATX, S754
AMD Athlon64, 2800+
512 MB Kingston DDR400, CAS 3

Jeg har lagt mærke til, at den blå skærm sommetider opstår, når jeg har mange applikationer i gang på samme tid og bruger meget RAM og/eller downloader et eller andet over FTP eller internettet, men kan ikke sige, at fejlen kommer hver gang jeg bruger computeren på denne måde, men kom til at tænke på, at fejlen ku skyldes hardwarefejl.

Jeg har ledt et stykke tid efter hjælp på nettet og fandt nogle, der mente det kunne skyldes hardwarefejl i RAMblokkene, så jeg testede dem med Windows Diagnostics (http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp) og fandt ingen fejl.

Efter at have levet med fejlen et stykke tid har jeg fundet ud af, at når den opstår, skal jeg blot genstarte i SAFE MODE og derpå genstarte igen i normal tilstand, så virker XP igen (indtil det altså går ned igen, hvilket det gør nogle gange om ugen).

Det er naturligvis ret frustrerende at have en computer, der pludselig går ned, så hvis der er nogen, der kan hjælpe med mit problem ville jeg være glad :-)
Avatar billede simonlei Nybegynder
19. december 2005 - 16:50 #2
Ja, så vidt jeg kan se, står der, at fejlen kan skyldes hardware eller en driver. Nu har jeg testet min RAM, så det kan sagtens være en driver, men hvordan finder jeg ud af hvilken driver det er, der skaber problemet?
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2005 - 17:05 #3
Det med ram er lidt svært at teste, XP er hysterisk med ramfejl så hvis du har 2 blokke ville jeg prøve at køre med en blok ad gangen for derved at se om der er forskel
Avatar billede simonlei Nybegynder
19. december 2005 - 17:25 #4
Jeg har kun 1 RAM blok, så fejlen skulle vel være fundet ved blot at køre Windows Diagnostics? Eller er der noget andet jeg skal gøre?
Avatar billede nillinx Nybegynder
19. december 2005 - 19:57 #5
Står der ikke i bunden, hvilken fil? Plejer der hos mig, men ellers finder jeg dig lige et website som fortæller dig hvilke drivere der ikke er up2date.
Avatar billede simonlei Nybegynder
20. december 2005 - 14:31 #6
Et link til et website, der kan finde mine uopdaterede drivere vil måske ku løse nogle fejl...
Avatar billede nillinx Nybegynder
20. december 2005 - 16:42 #7
http://www.drivershq.com/ -> Download og installere programmet og se hvilke drivere der ikke op2date. Du kan bare slette programmet igen.
Avatar billede 9600-marquz Nybegynder
21. december 2005 - 14:38 #8
hej

jeg er ikke så hardcore til sådan noget her, men min com gjorde os sådan noget med en blå skærm og skrev noget(kan ikke huske hvad) på et tidspunkt og jeg genstartede biosen en 3 - 4 gange og installerede driveren til mit bundkort igen og så virkede det... kan det måske hjælpe?

//mark
Avatar billede peet-49 Novice
30. oktober 2008 - 09:16 #9
Det er en ramfejl.