Avatar billede f_rollo Nybegynder
19. december 2005 - 13:30 Der er 3 kommentarer

Mit lan driller: én computer kan ikke connecte

Hej

Jeg har to computere på samme switch
Den ene smutter let på nettet, men den anden driller

Den giver konstant bare fejlmeddelelsen "limited or no connectivity"
Når jeg prøver at refreshe IP-adressen, får jeg denne fejlmeddelelse:
unable to contact your DHCP server. Request has timed out.

Hvad i gudernes navn skal jeg ligge i den fejlmeddelelse, hvorfor er det kun den ene computer som kommer med den, og hvordan slipper jeg af med???
Avatar billede innercitydk Nybegynder
19. december 2005 - 14:10 #1
Det lyder til at din inet udbyder ikke tillader mere end en pc på nettet af gangen. Den skal automatisk fange en dhcp tildelt ip fra din udbyder, og får muligvis ikke denne da der allerede er en mac adresse på nettet. Tjek din udbyder. Du kan sikkert for et mindre beløb få åbnet for tilgangen af flere mac adresser (pc'ens fysiske adresse). Alternativt kan du anskaffe dig en router. Den tager den ene net forbindelse du kan få og deler den mellem alle de pc'er der er sluttet til den.

Vh Nicki
Avatar billede innercitydk Nybegynder
02. februar 2006 - 18:24 #2
Fandt du ud af det?
Avatar billede f_rollo Nybegynder
14. marts 2006 - 11:49 #3
ups... langt over lukketid.
Ja fik det lavet. Smid et svar :-)