Avatar billede shine! Nybegynder
24. april 2001 - 19:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

opgradering

Jeg vil gerne opgradere min AMD K6-2 350 MhZ til en AMD Thunderbird. Det jeg gerne vil vide, er, om jeg skal købe et nyt bundkort eller om jeg kan bruge det gamle.
Avatar billede teknik Juniormester
24. april 2001 - 20:00 #1
Du skal købe nyt...det gamle er Socket 7, du skal bruge et socket A

mvh :-)
Teknik
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
24. april 2001 - 20:00 #2
Det kan du se via www.edbpriser.dk - du skal bare se efter hvilken socket det er. Jeg er Intel-mand så jeg ved ikke hvad AMD sokler hedder.
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
24. april 2001 - 20:00 #3
se bort fra mit svar - teknik er bedre...
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
24. april 2001 - 20:00 #4
Og hvis du er \"heldig\" skal du måske også købe nyt RAM!
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
24. april 2001 - 20:01 #5
er der ikke noget galt med ekpertens ur? - på mit ur er klokken 20:10, men mit indlæg er postet kl 20:00:06
Avatar billede teknik Juniormester
24. april 2001 - 20:02 #6
...\"socket 7\" hedder vist \"super socket 7\" hvis det skal være 100% korrekt...men konklusionen er der ingen forskel på.

...husk at overveje skift af grafikkort, da det der sidder i 350\'eren typisk vil være håbløst for lille med mindre du lige har fået nyt.
\"best buy\" p.t. i den overkommelige prisklasse er Geforce 2 MX kortene. ..ligger omkring de 7-900,-
Avatar billede teknik Juniormester
24. april 2001 - 20:03 #7
Jo - Ekspertens ur er bagud !!
Avatar billede shine! Nybegynder
24. april 2001 - 20:13 #8
tak for svaret.....jeg har voodoo 3 2000, så grafikkortet er sgu fint nok, men jeg overvejer Geforce 2 MX. Hvad mener Rasmus H. med at jeg skal køve nye RAM? kan 100\'ere ikke godt køre på et hurtigere bundkort? Nå, men jeg har 133Mhz ram, så det går nok!
Avatar billede teknik Juniormester
24. april 2001 - 20:17 #9
man kan godt køre med PC100 ...men det koster jo nogle % ydelse. PC133 er 10-4!
En del af PC\'erne omkring de 350Mhz kører jo med PC66Ram...er muligvis det Rasmus_h tænker på...men det er jo sjældent tilfældet, når Mhz tallet slutter på \'50.
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
25. april 2001 - 14:42 #10
Også det, men der er fordi nogle af mine venner har været igennem det samme, og de kørte EDO-ram, også skulle de skifte til SDRAM, men jeg kan høre det ikke bliver noget problem for dig...

- Rasmus!
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
25. april 2001 - 14:43 #11
Og dine 133Mhz RAM, burde da højst sandsyneligt også kunne køre i dit nye bundkort...