Avatar billede radiohead Nybegynder
19. december 2005 - 02:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til køb af ny computer

Hey

Jeg er kommet i problemer mht køb af ny pc.
Da jeg ikke har fulgt med på hardware markedet i efterhånden et par år nu, kunne jeg godt tænke mig at høre hvad der rører sig indenfor CPU'er.

Hvor får jeg mest for pengene nu om dage?

Skal primært bruges til det som folk kalder tidsfordriv - Gaming, men også tung billedbehandling/3d-rendering
Avatar billede radiohead Nybegynder
19. december 2005 - 02:02 #1
Ved godt man ikke kan sammenligne... Men hvad svarer amd's 3800+ ca. til i forhold til Intel?
Avatar billede ilddragen Nybegynder
19. december 2005 - 07:43 #2
Skal du selv samle din PC ?
Avatar billede ilddragen Nybegynder
19. december 2005 - 07:44 #3
Jeg er i øvrigt overbevist om at intel og amd er nogenlunde lige mht. hastigheder.
Jeg vill dog til enhvertid vælge at benytte INTEL PENTIUM, nåt jeg skal arbejde med tunge grafik filer.
Avatar billede msknives Nybegynder
19. december 2005 - 08:55 #4
Nogle tråde her der kan give en ide om valg af hardware: http://www.eksperten.dk/spm/582418 og http://www.eksperten.dk/spm/652410 Man kan nøjes med mindre, en bekendt har bygget en Sempron PC med 2 GB ram til de nyeste Photoshop osv. og det kører "rimeligt", men til det professionelle arbejde er der en superpc på jobbet. Men du vil formentlig stå mellem end Pentium 4 og Athlon 64 maskine. Så ilddragen har nok fingeren på pulsen, kig efter en P4.
Avatar billede radiohead Nybegynder
19. december 2005 - 21:03 #5
Undskyld jeg først svarer nu.

Yes, skal selv samle den...

Men så vil jeg kigge lidt nærmere på en P4.
Avatar billede radiohead Nybegynder
20. december 2005 - 00:16 #6
Så går pointene til den der kan fortælle mig om det kun er Intel der kan køre med DDRII SDRAM ?? og hvorfor?
Avatar billede msknives Nybegynder
20. december 2005 - 08:31 #7
De første DDR Ram II var understøttet af Intel chipset og DDR Ram III er på vej. AMD skulle være på vej med nye platforme og understøttelse af DDR Ram II i 2006. Se fx. lidt om et her: http://www.tweakup.dk/readmore/8452/
Avatar billede msknives Nybegynder
20. december 2005 - 08:33 #8
Giv points til den du syndes, eller del dem. Det er mest for at hjælpe vi svarer!