Avatar billede meo Nybegynder
19. december 2005 - 00:50 Der er 11 kommentarer

Kapitelnavn på header i MS Word

Hej.
Jeg har set at man kan få overskriften af en kapitel til at stå i headeren. Men hvordan kan dette gøres uden at man manuelt i hvert header skal skrive det?
Jeg bruger ms word 2003.
Jeg har 4 niveauer af headings, og heading 1 skal altså stå i headeren på hver side.
Avatar billede jkrons Professor
19. december 2005 - 09:26 #1
Du kan indsætte feltet STYLEREF i din header. (Indsæt - Felt, kategorien Kæder og henvisninger).
Avatar billede meo Nybegynder
20. december 2005 - 11:19 #2
Når jeg gør det du siger, så står der den samme header på samtlige sider dvs hele rapporten. Og ikke som jeg ville have det, at hvis man er på en ny kapitel, så ændres headeren også.
Avatar billede jkrons Professor
20. december 2005 - 12:33 #3
Det virker helt fint hos mig. Indsæt - Felt. Vælg Styleref og angiv, at det er Overskrift1, der skal bruges i feltet. Hos mig giver det en ny tekst i sidehovedet, hver gang jeg har en ny Overskrift1.
Avatar billede meo Nybegynder
20. december 2005 - 14:52 #4
Det er da mærkeligt. Kan det have noget med Header-properties som laver ged i den?
Avatar billede jkrons Professor
20. december 2005 - 15:05 #5
Det burde det ikke have. Har du mulighed for at sende dokumentet til mig? jkr snabela lyngby.nu
Avatar billede meo Nybegynder
20. december 2005 - 15:25 #6
jo. det gør jeg lige
Avatar billede jkrons Professor
20. december 2005 - 15:30 #7
Jeg ser på det i aften. Skal lige til et møde.
Avatar billede jkrons Professor
21. december 2005 - 11:00 #8
Sorry. Kom senere hjem fra mødet end jeg troede.

Jeg er ikke helt klar over, hvad der sker i dit dokument. Hvis jeg prøver at slette dit reference felt, kommer der en anden tekst frem, centreret, hvor der står Article II. Teksten ser ud til at stå i et felt, men feltet har tilsyneladende ingen feltkoder. Og teksten Article II vises ikke, når sidehovedet er lukket. Til gengæld visesw et sidehoved med teksten Article I. Det kan man jo undre sig noget over. Er udgangspunktet for dokumentet et, du har kopieret fra et andet?

Anyway, hvis jeg sletter også denne information og genindsætter STYLEREF feltet, virker det upåklageligt.
Avatar billede jkrons Professor
21. december 2005 - 11:05 #9
Aha. Det er tilsyneladende fordi, du har redigeret sidehovedtypografien til at indeholde et felt med teksten Article og så et felt med tallet.
Avatar billede meo Nybegynder
09. februar 2009 - 12:23 #10
jkrons.

jeg har helt glemt dette tråd. Svare du engang så jeg kan lukke den?
Avatar billede jkrons Professor
09. februar 2009 - 16:02 #11
Et svar ;-)