Avatar billede dytten Nybegynder
18. december 2005 - 22:22 Der er 56 kommentarer og
1 løsning

outlook og smtp

er netop blevet koblet til boligforeningns trådløse netværk. Og det er sådan set godt nok...MEN kan af uvisse årsager ikke sende post fra outlook. Jeg kan sagtens modtage. Jeg har snakket med den it-ansvarlige i vores forening (som er en spade) og det eneste han siger er at han ikke har netværkets smtp!!!!
Så hvad gør man så hvis jeg fortsat ønsker at bruge outlook men jo gerne vil kunne sende mails også???
Håber der er mere IT-kyndige mennesker derude end der er i min forening
På forhånd tak
Avatar billede dytten Nybegynder
18. december 2005 - 22:27 #1
bør jo nok tilføje lidt flere oplysninger :-)
Har windows xp og kører outlook express 6.
Min indgående mailserver er telia og min udgående da vi var tilsluttet bredbåndsforbindelse var cybercity.
Intel PRO/set wireless kører min trådløse forbindelse. Mit spørgsmål er jo egentlig om der findes en 'fri' smtp der på en eller anden måde kan benyttes så jeg får mulighed for at sende. Mit IT-kendskab er begrænset især på dette område så *be gentle' :-)
Avatar billede dytten Nybegynder
18. december 2005 - 22:32 #2
og her er fejlmeddelelsen hvis det er til nogen hjælp...:
Serveren understøtter ikke en SSL-forbindelse. Konto: 'm1.1968.telia.com', Server: 'mail.parknet.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '250 8BITMIME', Port: 25, Sikker (SSL): Ja, Serverfejl: 250, Fejlnummer: 0x800CCC7D
Avatar billede boxer Nybegynder
18. december 2005 - 22:43 #3
Hjælper det hvis du i Outlook Express går i Funktioner - Konti - Post - Egenskaber for din mailkonto - Fanebladet Avanceret. Fjern fluebenet i "Denne server kræver en sikker forbindelse (SSL)
Avatar billede dytten Nybegynder
18. december 2005 - 22:50 #4
Næhhh så ser fejlmeddelelsen sådan ud;

Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af serveren. Den afviste e-mail-adresse var 'bofergum@stofanet.dk'. Emne '', Konto: 'm1.1968.telia.com', Server: 'mail.parknet.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '554 <unknown[10.22.45.251]>: Client host rejected: Access denied', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 554, Fejlnummer: 0x800CCC79
Avatar billede kenp Novice
19. december 2005 - 21:59 #5
Se det er så en hel anden fejl.. den bliver afvist fordi at modtageren ikke findes. men nu kunne du få lov til at sende post.
Avatar billede dytten Nybegynder
19. december 2005 - 22:24 #6
hmmm det virker ikke umiddelbart sådan....får samme fejlmeddelelse når jeg prøver med andre mailadresser....

Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af serveren. Den afviste e-mail-adresse var 'dytten1@hotmail.com'. Emne '', Konto: 'Møllopost', Server: 'mail.parknet.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '554 <unknown[10.22.45.251]>: Client host rejected: Access denied', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 554, Fejlnummer: 0x800CCC79
Avatar billede kenp Novice
19. december 2005 - 22:34 #7
Nu ved jeg ikke hvor mail.parknet.dk har deres server stående men jeg får fint kontakt med den her fra mig.

Du kan jo prøve at sende mig en mail ken(a)danborg.org så skal jeg se hvad min server om den i det hele taget får kontakt med dne mail du forsøger at sende (vigtigt at du skriver umiddelbart efter du har forsøgt så jeg ikke skal lede 2 dag eigennem for at finde den del af loggen)
Avatar billede kenp Novice
19. december 2005 - 22:34 #8
Det er vel ikke sådan at du skal godkendes for at sende post igennem den og du har glemt at sætte det flueben?
Avatar billede dytten Nybegynder
19. december 2005 - 22:51 #9
har nu forsøgt at sende til dig...og nej ved ikke om jeg har glemt et flueben...hvor i så fald?
Avatar billede kenp Novice
19. december 2005 - 23:02 #10
Du fik formentlig samme fejl..

Men hvis du har fået et brugernavn og password til at sende post så sæt det ind på de enkelte konti.

Start OE -> funktioner ->konto ->marker kontoen ->egenskaber ->servere ->sæt flueben i min server til udgående post kræver godkendelse ->tryk indstillinger -> skriv så brugernavn og kodeord
Avatar billede dytten Nybegynder
19. december 2005 - 23:07 #11
men pointen er at jeg ikke har noget brugernavn til at sende post med......da vores it-nørd ikke har smtp adressen.....så jeg kan godt skrive hans foreslåede parknet som smtp men da jeg ingen pasword eller andet har og helt tydeligt ikke kan få...hvad gør jeg så?
Avatar billede kenp Novice
19. december 2005 - 23:07 #12
og i har CC som udbyder til jeres opgang?
Avatar billede kenp Novice
19. december 2005 - 23:11 #13
hvis ja så ændre udgående postserver til vip.cybercity.dk
Avatar billede dytten Nybegynder
19. december 2005 - 23:14 #14
det havde vi da vi havde bredbånd......men det trådløse netværk kører ikke over cybercity.....og jeg kan ikke sende post når jeg bruger cybercity som smtp
Avatar billede kenp Novice
19. december 2005 - 23:16 #15
aghhh så lige at det var tidliger at i havde cybercity.

så må vi lige teste om de har lukket for port 25 så du ikke kan bruge andre til at sende mails igennem andre..

Start ->kør ->cmd ->telnet danborg.org 25

den sidste del af det skal stå præcist sådan (ved at gøre det forsøger du at telnettet til min postserver hvis du får positivt respons så er der hul igennem.)
Avatar billede leif Seniormester
19. december 2005 - 23:20 #16
Prøv at gå ind på www.myip.dk og skriv den IP der fremkommer så kan vi sikkert gennemskue hvilken udbyder der bruges og derved hvilken SMTP server du kan bruge.
Avatar billede dytten Nybegynder
19. december 2005 - 23:22 #17
nu ved jeg ikke hvad positivt respons er men den siger ingen forbindelse til værten
Avatar billede dytten Nybegynder
19. december 2005 - 23:26 #18
Your IP:

Unknown
Avatar billede kenp Novice
19. december 2005 - 23:26 #19
Så er der lukket for port 25.

Leif jeg har "mistanke" om www.parknet.dk
Avatar billede kenp Novice
19. december 2005 - 23:32 #20
så ikke lige at du havde smidt lige før mig men det er www.parknet.dk som er udbyder.
Avatar billede leif Seniormester
19. december 2005 - 23:33 #21
:) Et opslag giver positivt svar på Parknet.

I følge deres side er det mail.parknet.dk jeg connecter fint til den selvom jeg ikker er kunde hos dem.
Avatar billede kenp Novice
19. december 2005 - 23:36 #22
Men deres server kalder sig duen.parknet.dk det er ihvertfald den som svare for mail.parknet.dk
Avatar billede dytten Nybegynder
19. december 2005 - 23:40 #23
så hvad skal jeg gøre eller har I bare en intern diskussion kørende? :-)
Avatar billede kenp Novice
19. december 2005 - 23:43 #24
prøv at oprette en ny konto. altså ikke nogle af de eksistrende du har nu.

også følg deres guide til oprettelse af en konto med de oplysninger du har fået fra dem. http://parknet.dk/support/supmail1.htm
Avatar billede dytten Nybegynder
19. december 2005 - 23:45 #25
men det er jo helehumlen...jeg har ikke fået nogen oplysninger fra dem......fik bare at vide af vores it-nørd at når jeg ikke længere kunne bruge cybercity til at sende post fra så skulle jeg kigge på parknet.....og har prøvet at følge deres guide trin for trin...men gør det da lige igen så I kan være sikre....
Avatar billede dytten Nybegynder
19. december 2005 - 23:49 #26
får denne fejlmeddelelse....
Når jeg skal udfylde feltet kontonavn og adgangskode bruger jeg det jeg har fra telia som er dem jeg modtager post fra...pop3...er det et problem?? Og igen jeg er ikke it-haj så hav tålmodighed med mig :-)
Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af serveren. Den afviste e-mail-adresse var 'dytten1@hotmail.com'. Emne '', Konto: 'mail.parknet.dk', Server: 'mail.parknet.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '554 <unknown[10.22.45.251]>: Client host rejected: Access denied', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 554, Fejlnummer: 0x800CCC79
Avatar billede kenp Novice
19. december 2005 - 23:51 #27
Tror du skal sparke den it-mand hårdt et hvist sted......

Det tyder kraftigt på at de ikke har godkendt din ip-adresse til at sende post.
Avatar billede dytten Nybegynder
19. december 2005 - 23:52 #28
og hvem er de???der ikke har godkendt??? og kan man gøre noget ved det? Da han jo helt tydeligt ikke har nogen løsninger...:-(
Avatar billede kenp Novice
20. december 2005 - 07:54 #29
ja så kan man da ikke påstå at de er it kyndige..

Det er de it-administratore som har oprettet dig som har lavet nogle fejl tyder det på. de har glemt at give dig adgang til at sende post til jeres egen mailserver. de har nu også glemt at give dig et bruger og password så du kan hente post fra den mailserver. Der er kun 1 at gøre det er at ringe til en af de andre supportere i jeres it-netværk også få dem til at få fingeren ud.
Avatar billede frkhansen Nybegynder
20. december 2005 - 10:21 #30
Prøv lige at sætte gcbomail.ngdc.net som din smtp/udgående post server.
Avatar billede dytten Nybegynder
21. december 2005 - 00:31 #31
jeg elsker dig....det virkede...hvorfor?
Avatar billede frkhansen Nybegynder
21. december 2005 - 01:28 #32
Fordi  :-)

(jeg overvejede lidt at lade den blive ved dét, men her kommer resten)

Hvis du får en parknet mail, kan du bruge deres smtp server (til dén mail). Når man bruger en anden mail, skal man bruge smtp serveren hos den mailudbyder, man anvender. - Det er vist dit tilfælde Telia ? Hvis Telia ikke tilbyder den "facilitet", kan man bruge den smtp server, jeg gav dig, fordi Parknet er tilsluttet GC-BO. Men....væsentlig 'detalje' : Hvis Parknet skifter internetudbyder, kan du ikke anvende dén smtp server mere og dette vil ske uden varsel. - Men hvis det pludselig ikke virker for dig mere, kan du jo så checke Parknets hjemmeside og se, om det handler om, at der er skiftet internetudbyder.

Dét endte vist med at blive en længere smøre, men håber det gav mening :-)
Avatar billede kenp Novice
21. december 2005 - 08:51 #33
frkhansen -> det lyder som om du er med i det netværk ;)

For som udefra kommende kan man jo ikke vide de oplysninger. men det burde parknet så nok oplyse deres kunder om hvad man kan gøre når det ikke virker :)
Avatar billede leif Seniormester
21. december 2005 - 14:12 #34
frkhansen -> Parknet oplyser som jeg kan se bare at man skal bruger mail.parknet.dk som SMTP !
Avatar billede dytten Nybegynder
21. december 2005 - 19:24 #35
anyway...jeg er jo lykkelig for at det virker....forstår så ikke helt hvorfor som leif og kenp skriver at de ikke skriver disse oplysninger på deres hjemmeside...men frkhansen du skal da have point....så smid et svar
Avatar billede kenp Novice
21. december 2005 - 21:03 #36
Ja vi syntes også det er godt det virker for dig nu ihvertfald.

Men alligevel tag lige og spark de supportere i har alligevel.. der kan jo være mange andre end dig med problemer.
Avatar billede dytten Nybegynder
21. december 2005 - 21:18 #37
har sparket mange gange...han kan ikke se ud over sin egen næse....hvis man ikke kører de samme programmer som ham så er han ligeglad....."vi kan jo bare lade være med at bruge outlook" !!!
Avatar billede kenp Novice
21. december 2005 - 21:27 #38
hvad bruger han da så... så prøv for sjov skyld at bruge hans program. jeg er næsten 100% sikker på du vil få lign. fejl.
Avatar billede dytten Nybegynder
21. december 2005 - 21:29 #39
næhh for han bruger hotmail.....
Avatar billede kenp Novice
21. december 2005 - 21:38 #40
..... ja så er det svært at få hjælp kan jeg godt se......

Mystisk at de ikke engang yder support på det de selv levere..
Avatar billede frkhansen Nybegynder
03. januar 2006 - 11:24 #41
dytten > beklager min lange responstid !

kenp 21.12.05 08:51:10 > korrekt og enig.
Avatar billede kenp Novice
03. januar 2006 - 11:30 #42
frkhansen -> du glemte at ligge et svar ;)
Avatar billede frkhansen Nybegynder
05. januar 2006 - 11:32 #43
sorry.....

kenp > tak :-)
Avatar billede itworks Nybegynder
27. august 2008 - 17:39 #44
Jeg har også parknet og benytter en anden udbyder til min hjemmeside.
I den forbindelse har jeg fået en pop3 addresse og kode.
Jeg modtager fint men kan ikke sende.
Har også prøvet at tilføje: gcbomail.ngdc.net under SMTP outging, som det anbefales på parknets side og her på siden længere oppe.
Det hjælper ikke og jeg benytter Micrsoft outlook.
Andre i samme båd?
Avatar billede itworks Nybegynder
27. august 2008 - 17:41 #45
Fejl:
Opgaven 'xx xx - sender' rapporterede en fejl (0x80042109) : 'Outlook kan ikke oprette forbindelse til e-mail-serveren til udgående post (SMTP). Hvis du fortsætter med at modtage denne meddelelse, skal du kontakte serveradministratoren eller din Internetudbyder.'
Avatar billede itworks Nybegynder
27. august 2008 - 17:45 #46
ok ser de øvrige indlæg er fra 2005 og 2006, men det er stadig gcbomail.ngdc.net der står på parknets side at man skal benytte...kan dette være ændret uden de har pådateret det på deres side...og ved nogen evt hvad man så skal benytte ? HJÆÆÆÆLP :)
Avatar billede frkhansen Nybegynder
31. august 2008 - 11:22 #47
Hej 'itworks'.

Jeg kører stadig med gcbomail.ngdc.net som smtp på én af mine mailkonti, - har lige testet, - jeg sender fint.
Mit umiddelbare bud er derfor, at det er noget andet, der er galt.....?

Jeg går ud fra, at du har været indstillingerne igennem såsom at fjerne hakket i 'kræv logon med godkendelse af sikker adgangskode' og deslignende ?
Avatar billede itworks Nybegynder
31. august 2008 - 12:20 #48
Hej. jo tak, det har jeg....er ved at få grå hår her :)
Avatar billede frkhansen Nybegynder
31. august 2008 - 13:17 #49
Forslag i første omgang:
At du lige skriver hele fejlmeddelelsen, du får, ligesom 'dytten' i sin tid gjorde.
Avatar billede itworks Nybegynder
31. august 2008 - 20:10 #50
Opgaven 'mail.tunesonfashion.dk - sender' rapporterede en fejl (0x80042109) : 'Outlook kan ikke oprette forbindelse til e-mail-serveren til udgående post (SMTP). Hvis du fortsætter med at modtage denne meddelelse, skal du kontakte serveradministratoren eller din Internetudbyder.'
Avatar billede KarinH Nybegynder
25. juni 2009 - 23:02 #51
Hej, har læst ovst. men har ikke samme udbyder. Har chekket for flueben og har eksperimenteret med port 25(standart), det dur heller ikke. Probl. er lige pludselig opstået for få dage siden.
det ser sådan ud-

Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af serveren. Den afviste e-mail-adresse var '...dk'. Emne 'Fw: VS:', Konto: 'paul.get2net.dk', Server: 'smtpserver.get2net.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '554 5.7.1 <.@....dk>: Relay access denied', Port: 587, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 554, Fejlnummer: 0x800CCC79

Skal jeg mon ringe til udbyder og chekke om de har lavet nogle ændringer de har glemt at fortælle om eller??
Kan nogen hjælpe??
Avatar billede KarinH Nybegynder
25. juni 2009 - 23:04 #52
hmm... samme fejlkode som Dytten - mystisk.
Avatar billede vejmand Juniormester
25. juni 2009 - 23:40 #53
KarinH >> Hvem er din internetudbyder?
Avatar billede KarinH Nybegynder
26. juni 2009 - 22:47 #54
det er fullrate
Avatar billede vejmand Juniormester
27. juni 2009 - 07:39 #55
Så er jeg rimelig sikker på at du skal bruge smtp.fullrate.dk som udgående server: http://www.fullrate.dk/support/email_opsaetning/windows_mail/
Avatar billede KarinH Nybegynder
27. juni 2009 - 20:24 #56
jamen, tusind tak- det virker sørme. Underligt at dette probl. opstår nu.

Rigtig god sommer her fra.
Avatar billede vejmand Juniormester
27. juni 2009 - 23:52 #57
Velbekomme, og tak i lige måde.  :-)