Avatar billede intercode Nybegynder
18. december 2005 - 16:47 Der er 4 kommentarer

Udskrift af billede fra scanner

Hey !

jeg har netop scannet et billede ind, tror formatet er scannet fra en 13x19 billede.
Scannet ind i 600 dpi, det er alt min gamle scanner kan klare...

Så vil jeg gerne printe det ud enten på a4 eller 10x15.
men den retter selv billedet. så ikke alt kommer med.
det er HP printer jeg bruger. og hp´s eget udskrift program.
og jeg bruger Win xp til at printe fra.

Nogle der ved hvordan jeg kan få en 100% kopi printet ud i de forskellige størelser ?

tak :)
Avatar billede boxer Nybegynder
18. december 2005 - 16:53 #1
Hvad hvis du højreklikker på det omtalte billede og vælger udskriv. Så starter Guiden billedudskrivning. Brug den guide.

Det kan også være fordi billedet ikke har størrelsen 2:3
Avatar billede intercode Nybegynder
18. december 2005 - 17:58 #2
hej, tak for svaret.
det er den funktion jeg bruger.
men man må vel ku´få et program der siger.
her er et billede. det har en størelse på x xx og det vil du gerne have udskrevet.
fint nok, jeg skriver det ud så vi bare tilpasser det til fek.s 10x15
altså bare gør billedet mindre uden at man skære eller unlader noget fra billedet.
men så den bare minsker det så det nu passer til det format man nu vil.,..
?

Tak
Avatar billede boxer Nybegynder
18. december 2005 - 18:30 #3
Det er faktisk det som den funktion burde gøre - husker du at vælge papirstørrelse i udskriftsindstillinger inden du skriver ud? Du kan gøre det på et tidspunkt i guiden.
Avatar billede intercode Nybegynder
18. december 2005 - 18:58 #4
også den jeg bruger, hvis jeg fek.s vil skrive ud i 4a.
så kan ejg feks vælge Helsidet fax udskrift. den er ca 2 cm for lille helevejen rundt. både på print og i selve den guide.
så kan jeg vælge helsidet bileld udskrift. den er ca 2 cm for står begge steder !

så guiden kan jeg ikke bruge.