Avatar billede mewsw Nybegynder
24. april 2001 - 19:07 Der er 43 kommentarer og
3 løsninger

Hjæp mail problem !!

Efter jeg har opg. til win2k pro samt office 2000 pro, har jeg et problem som jeg ikke kan hitte ud af.
Jeg kan godt sende mail men ikke modtage, jeg bruger Outlook, jeg har flere mail-konti\'s fra forskelige internet udbyder, så fejlen ligger ikke hos dem.
Jeg har dsl fra CC. og før inst. af win2k pro havede jeg ikke dette problem.
Er der nogle der ved hvad fejlen kan være ???
Avatar billede mewsw Nybegynder
24. april 2001 - 19:19 #1
HER ER MERE ,,Meddelelsen kunne ikke sendes, da en af modtagerne ikke blev godkendt af serveren. Serversvar : 550 ....Relaying denied\",fejlnr.: 0x800ccc0e.
Avatar billede makse Nybegynder
24. april 2001 - 19:58 #2
Har du sat POP3 og SMTP rigtigt op? Connecter du igennem en Proxy?
Har du en virusscanner installeret.

Læs evt. http://www.intermedia.net/support/kb/default.asp?id=647
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. april 2001 - 20:44 #3
\"Meddelelsen kunne ikke sendes, da en af ....\"

Det lyder som om at du prøver at sende en mail, via fx Tele.dk\' SMTP server, når du er koblet op imod CyberCity.

Hvad kommer den med af fejl, når du prøver at modtage?
Avatar billede mewsw Nybegynder
24. april 2001 - 20:44 #4
POP3 og SMTP er ok , jeg er lidt usikker omkring Proxy, ingen virus kørene. Hvor ser jeg Proxy opstilingen.
Avatar billede mewsw Nybegynder
24. april 2001 - 20:46 #5
goulduck---- jeg modtager fint !
Avatar billede mewsw Nybegynder
24. april 2001 - 20:47 #6
makse--- jeg køre ikke Proxy i Browser
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. april 2001 - 20:52 #7
Okay --- det var bare fordi du skrev i dit spørgsmål \"Jeg kan godt sende mail men ikke modtage\" :-)

Hvilken SMTP server har du ?
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. april 2001 - 20:53 #8
Alså, hvad har du stående? OG er det det samme for alle dine mail-konti?
Avatar billede mewsw Nybegynder
24. april 2001 - 20:58 #9
goulduck---SMTP server ??? vel den der er med win2k og ja alle mine konti er ens.
Avatar billede mewsw Nybegynder
24. april 2001 - 21:08 #10
http://www.cybercity.dk/support/opsaetning/mail/outlook_2000/  Der her fatter jeg ikke, .( Tryk på Reconfigure mail support/Omkonfigurér post understøttelse ) det får jeg ikke frem i min. !!!
Avatar billede mewsw Nybegynder
24. april 2001 - 21:20 #11
AAAAAAAAAAAAAAA for hælve** det er omvendt i mit spørgsmål JEG KAN IKKE SENDE MEN GODT MODTAGE sådan er det når man sidder og roder rundt i det problem SORRY !! goulduk og andre !!!
Avatar billede makse Nybegynder
24. april 2001 - 21:39 #12
Fra http://www.getiton.dk/Support/email_support.htm

Jeg får følgende fejlmeddelelse om \"we do not relay\"?
The message could not be sent because one of the
recipients was rejected by the server.
The rejected e-mail address was \'123@domain.dk\'.
Subject \'spam via tele.dk\', Account: \'smtp.andersenit.dk\',
Server: \'smtp.andersenit.dk\', Protocol: SMTP, Server
Response: \'550 ... we do not relay \', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 550,
Error Number: 0x800CCC79

Dette betyder at du forsøger at sende igennem en SMTP server der ikke relayer post (af spam hensyn).
Avatar billede kurtj Nybegynder
24. april 2001 - 21:44 #13
Funktioner/konti/egenskaber for vip.cybercity.dk(standard)

Flueben i medtag denne konto ved modtagelse af post eller synkronisering

Servere.

POP3: vip.cybercity.dk
SMTP: vip.cybercity.dk

Vip er min, ved jo ikke om det er den du kører på.
Hvis du har det hele rigtigt der, tror jeg det har noget at gøre med selve forbindelsen.

http://www.cybercity.dk/support/opsaetning/mail/outlook_express/

http://www.cybercity.dk/support/opsaetning/os/windows_2000/
Avatar billede mewsw Nybegynder
24. april 2001 - 21:49 #14
makse--- ja jeg fik kikket på du sente i linket, men hvad betyder det og hvordan kan jeg rette det, men jeg sende ikke stor mail (TEST MAIL)så det kan ikke fortolkes som SPAM .
Avatar billede mewsw Nybegynder
24. april 2001 - 21:53 #15
Kurtj ----jeg har disse ting rigtigt, og jeg tror ikke det er forbindelsen, jeg har haft det i nu 3 dage.
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. april 2001 - 22:29 #16
mewsw> SMTP-server .. hvad står der inde under konti -> mail -> din-mail-konto -> Servere .. hvad står der under udgående server?
Avatar billede svein Nybegynder
25. april 2001 - 08:39 #17
Den samme fejlmeddelelse få jeg når jeg forsøger at sende mail fra mit arbejde - det vil sige når jeg ikke er logget på min internetudbyder!

Har det nogensinde virket?
Avatar billede langben Nybegynder
25. april 2001 - 14:05 #18
Prøv at gå ind i dine mailkontiopsætning - under smtp-server skriver du for ALLE dine konti, den smtp-server der så at sige hører til den forbindelse du er koblet op til internettet med. Altså derhjemme hvor du bruger cybercity skal du for alle dine konti bruge cybercitys smtpserver, på arbejdet bruger du den i normalt bruger der osv. Så burde det virke - det er vist nok noget med at de fleste smtp-servere checker om den ip der bliver sendt fra er en af deres egne kunder - hvis ikke, får man ikke lov at sende. Håber det kan bruges.
Avatar billede langben Nybegynder
25. april 2001 - 14:07 #19
Kan da egentlig godt at goulduck allerede har foreslået ovenstående - sorry.
Avatar billede mewsw Nybegynder
25. april 2001 - 18:54 #20
svein-----ja det har køret 100% før jeg altså under win98, men så efter bang !! det her problem.
Avatar billede mewsw Nybegynder
25. april 2001 - 18:58 #21
langben-----jeg er koblet op med adsl. sååå alle mine mail-konti er fra forskelige internetudbyder, så kan jeg da ikke sætte ens smtp. eller var det svar til  svein ???
Avatar billede kurtj Nybegynder
25. april 2001 - 19:15 #22
Nu kører jeg godt nok ikke adsl, men det er vel lidt ens.

Din pop3 server skal være den udbyder du henter fra, men den du skal sende med skal være cybercity`s smtpserver. Ellers virker det sqi ikke.
Avatar billede 2-mas Nybegynder
25. april 2001 - 19:18 #23
Det kan være fordi du skal være logget ind som det bruger navn du har hos de forskellige net udbydere
Avatar billede kurtj Nybegynder
25. april 2001 - 19:18 #24
Eks.

Indgående post (POP3) perl.get2net.dk
Uggående  post (SMTP) vip.cybercity.dk
Avatar billede mewsw Nybegynder
25. april 2001 - 19:27 #25
kurtj---det viste jeg ikke at man skal sende med cc SMTP server,hvad så hvis man ikke sætter lige denne mail-konti som standard ?? det skal jeg lige prøve !!
Avatar billede mewsw Nybegynder
25. april 2001 - 19:31 #26
Tænk at den samme opsætning havede jeg under win98 og det var fint, så lige med det vups ! efter inst. af win2k pro. HMMM !!
Avatar billede mewsw Nybegynder
25. april 2001 - 19:32 #27
kurtj-- det du skriver virker ikke !!!
Avatar billede kurtj Nybegynder
25. april 2001 - 19:32 #28
Du skal sende via CC`s smtp server på alle dine konti. Det er det eneste jeg nogensinde har kunnet få til at virke.
Avatar billede kurtj Nybegynder
25. april 2001 - 19:34 #29
PÅ ALLE KONTI!!
Avatar billede kurtj Nybegynder
25. april 2001 - 19:40 #30
Står din CC konto ikke som standard ?? ellers prøv når du skal sende at trykke på pilen ned tilhøjre for send, og vælg at sende med CC kontoen.
Avatar billede mewsw Nybegynder
25. april 2001 - 19:51 #31
Jamen det virkede under win98, hvor alle smtp\'er var forskellige og nej min CC konti er ikke standard.
Avatar billede kurtj Nybegynder
25. april 2001 - 20:12 #32
Hm, det har aldrig virket på den måde her. Den anden metode virker derimod perfekt. Vil også mene at din CC konto skal stå som standard, da det vel er der du kobler op.

Hvis det ikke virker, har jeg ikke flere forslag.
Avatar billede mewsw Nybegynder
25. april 2001 - 20:24 #33
Jeg har prøvet at sætte CC-kontien som standard men det hjælper ikke,
Avatar billede kurtj Nybegynder
25. april 2001 - 20:32 #34
Du har gjort noget forkert det er helt sikkert. Bruger du alle tilgængelige forbindelser til at hente post med ??
Avatar billede kurtj Nybegynder
25. april 2001 - 20:34 #35
Du bruger vel den øverste, via LAN.
Avatar billede mewsw Nybegynder
25. april 2001 - 20:38 #36
Ja Ja JA.!!! det samme som under win98, jeg har prøvet ALT. og jeg kender til det jeg kan huske windows 3.11, så helt ny er jeg ikke.
Avatar billede kurtj Nybegynder
25. april 2001 - 20:43 #37
Sæt det op igen, helt forfra. Det ville jeg gøre på dit stadie.
Avatar billede mewsw Nybegynder
25. april 2001 - 20:48 #38
jeg gider ikke mere jeg ringer cc suport op,
tak for denne gang !! det kan være det er en router fejl !! hvem fa...ved !
Avatar billede kurtj Nybegynder
25. april 2001 - 20:51 #39
Så svar, og accepter selv dit ?.
Avatar billede kurtj Nybegynder
25. april 2001 - 20:53 #40
Nå, okay tak da.
Avatar billede mewsw Nybegynder
25. april 2001 - 20:55 #41
Næsten alle fik !!
Avatar billede kurtj Nybegynder
25. april 2001 - 20:58 #42
Poster du resultatet her, når det virker. ??
Avatar billede goulduck Nybegynder
26. april 2001 - 09:58 #43
Og endnu en gang har jeg været for flink, kun at kommentere .. :-)
Avatar billede kurtj Nybegynder
26. april 2001 - 19:10 #44
Og hvad kan man så lære af det!!  ;)
Avatar billede mewsw Nybegynder
26. april 2001 - 20:21 #45
Så fik (jeg) det til virke, jeg ringede idag til CC suport, og fik en lang snak, han kunne ikke se nogle fejl!!, men ca.45min efter kunne jeg sende mail, hvad der skete ved jeg ikke , da jeg haved han i telefonen gik vi hele opsætningen igemmen men fandt ingen fejl i denne, også lige med et vupti, WEIRD, WEIRD !!!. Man lære hele livet !!
Avatar billede kurtj Nybegynder
26. april 2001 - 20:32 #46
Det var nok ved CC så!!