Avatar billede soni1995 Nybegynder
17. december 2005 - 14:14 Der er 2 kommentarer

Print fra laserprinter OKI B4250 - Navision dos udgave

Hej,

Jeg har skiftet printer fra brother til OKi, så nu har kan den ikke skrive ud regtigt. Jeg skriver 4 sider så kommer der kun 2 sider ud !

Den printer jeg vælger fra Navigator er : HP laserjet serie II.

( Problemmet er at der ikke er nogen der yder support til navigator sos udgave)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. december 2005 - 22:47 #1
Du burde kunne sætte din OKI printer til at emulere HPLJII

Fat i manualen og læse om opsætning. Jeg har gjort det på 400 og 800 serien, men har desværre ikke mødt en B4250 endnu, så det er nok den nærmeste hjælp jeg kan give.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. december 2005 - 22:59 #2
Hmm - løb lige manualen igennem hos OKI.

Umiddelbart understøtter den fuldt PCL, så der er ikke noget at "emulere". Den burde bare virke.

Prøv at tjekke i printerens egenskaber (højreklik på printeren i printerfolderen og vælg egenskaber). I XP hedder fanebladdet Avanceret (jeg kan ikke huske de tidligere versioner af windows længere :-). Her er der mulighed for at vælge en "Udskriftsprocessor" knap. Det KAN ske det kan hjælpe at ændre indstillingerne her.

Et andet forsøg er mere grundlæggende. Ind i BIOS på PC´en og tjekke, hvordan parallelporten er sat op. Den kan stå til ECP EPP og andre ting. Prøv at skifte mellem de forskellige indstillinger, og se om der er forskel...