Avatar billede los_111 Nybegynder
17. december 2005 - 14:07 Der er 4 kommentarer

tv out med sne

Hej Eksperter :)!

Kan på ingen måde finde ud af mit tv out.. Jeg har et geforce 4 ti4200 med tv-out ;O... Der fulgte med gfx'et et smart stik hvori man smed svideo eller phono kablet i, og så videre til scart adapteren og i tv'et. Lyden er fin, da den går til en receiver, men billeder hopper, som om frekvensen er dårlig på et tv program :\ og det er hele tiden :( Fatter ikke helt hva' jeg gøre forkert.
Bruger svideo kablet, men har også prøvet med phono kablet, og det var samme resultat. Opsætningen har jeg sat på Pal-B dk og klon. Kan I hjælpe moi? :x
Avatar billede c-holst Novice
17. december 2005 - 14:20 #1
prøv først at sikre dig, at driveren kører optimalt.
Hent nyeste driver www.nvida.com
genstart i fejlsikret (f8 under boot)
afinstaller driveren under tilføj fjer...
slet evt kortet i enhedshåndteringen

genstart normalt og installer den driver du ønsker at bruge

------------------------------------------
og så kig lidt her

Guide til tv-out på geforce serien
til de nyeste drivere

du har forbundet og genstartet din maskine.

højreklik på din skærm, egenskaber og vælg indstillinger , avanceret.
Her må du ikke pille ved skærm nr 2, da den så vil blive aktiveret og brugt som en del af skrivebordet.
som udgangspunkt sætter du nu skærm 1 til 800 X 600 (giver det bedste resultat hos mig. Du kan altid ændre det senere

klik nu på avanceret og på fanebladet geforce-xxx

frem kommer en vinge, hvor du vælger "nview display mode"

finder nviewmodes og vælger clone/klon

hjreklik på skærm 2 og vælg "select tv format"  vælg "advanced"
vælg "pal B denmark" og vælg composite eller svideo hvis dit tv understøtter dette. tryk på anvend og sig ok til du igen er ved "vingen"
driller det lidt, kan du vinge af i detect displays

tilbage til "nview display mode" højreklik på skærm 2, vælg "change resolution" flyt skydebaren til 800 X 600. Det er kun her du må ændre opløsningen på tvskærmen. aldrig ude i de alm indstillinger

nu skulle du gerne have billede på dit tv. er det ikke i farver kan det  være fordi dit tv ikke understøtter svideo. Vælg da composite eller køb en colorfix

gå nu ind i vingemenuen "full screen video"
skal dit tv-out primært bruges til videovisning, hvor afspilleren styres via din pcskærm vælg da secondary display.
vil du styre din afspiller og alle funktioner via din tvskærm, vælg da disable

-----------------------------------------------------

har du en dims mellem dit tv-uot stik og dit svideokabel

er der farver på dit tv?
Avatar billede los_111 Nybegynder
17. december 2005 - 14:41 #2
Har leget med din guide, men skidtet virker ikke.
Avatar billede c-holst Novice
20. december 2005 - 14:26 #3
prøv en colorfix
lyder præcist som hjemme hos mig

alt efter hvilke kabler og den slags du har, skal du vælge den der passer dig. Der er flere forskellige
http://av-connection.com/Functions/ProductView.asp?GroupID=24&ClassID=54

det fleste bruger 06051/53  jeg bruger selv 050, så kig lidt på det. Der findes og en scartadapter med colorfix
Avatar billede c-holst Novice
10. juli 2006 - 22:38 #4
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten