Avatar billede maudy Nybegynder
17. december 2005 - 00:04 Der er 22 kommentarer

Jeg har problemer med min printer

hej

Jeg har problemer med min printer, det er en Canon PIXMA iP3000. Jeg har papir i printeren, og jeg har også helt nye blækpatroner.

Når jeg prøver at udskrive, for jeg denne fejl:

Tjenestefejl 5700.
Annuller udskrivningen, sluk og tænd for printeren.
Hvis dette ikke fjerner fejlen, kan du finde yderligere oplysninger om fejlfinding i brugervejledningen til printeren.

Jeg har prøvet det den siger op til flere gange, men der sker bare det samme..

Håber der er nogle der kan hjælpe!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. december 2005 - 00:10 #1
Hvad siger bruger vejledningen?

Hvis dette ikke fjerner fejlen, kan du finde yderligere oplysninger om fejlfinding i brugervejledningen til printeren.
Avatar billede torbenhawk Praktikant
17. december 2005 - 02:44 #2
Prøv at afinst. printer:

1) Gå ind i [start]/indtillinger/Printere og faxenheder.
  Delete din printer.
2) Gå ind i [start]/kontrolpanel/Tilføj eller fjern programmer.
  Fjern alle pgm. der har med din printer at gøre.
3) Sluk PC'en
4) Tilslut printeren igen (når PC'en er slukket!)
5) Tænd PC'en og derefter printeren, så skulle WIN gerne selv finde den "nye" printer igen.
6) Instaler printeren igen.

Slå evt. sys.-gendannelse til, og opret et manuelt "gendannelses tidspunke" så kan du altid finde tilbage hvis noget går helt galt.

Hvis ikke det virker så skriv lige igen, så må vi prøve noget andet.
Avatar billede maudy Nybegynder
17. december 2005 - 08:30 #3
okay :)

Jeg har nu afinst. printeren, og indsillet den igen, som du sagde jeg skulle. Lige da jeg havde instillet printeren skrev den noget i ´stil med:
Instilationen lykkedes. printeren skal have en printhovedjustering. læs i manualen hvordan.

men nu er problemet bare at jeg ikke kan finde den manual :/

Jeg prøver lige at genstarte, for at se om det skulle virke nu.
Avatar billede maudy Nybegynder
17. december 2005 - 09:00 #4
Nu har jeg prøvet og genstarte printeren, men desværre vil stadig væk ikke.
Håber du har flere foreslag til hvordan jeg kan få printeren i gang.
det skal lige siges at printeren har kørt før, på min computer.
Avatar billede torbenhawk Praktikant
17. december 2005 - 09:50 #5
Er der ikke et sted i det pgm. du inst med din printer, en service/vedligeholdelses-funktion? Der skulle det da være muligt at justere og rense osv.?

Prøv at kigge lidt rundt i dine printer menuer..
Avatar billede torbenhawk Praktikant
17. december 2005 - 09:51 #6
Det lyder da som om vi er kommet et stykke af vejen.
Avatar billede torbenhawk Praktikant
17. december 2005 - 09:52 #7
jeg har prøvet på nettet at finde en "Users guide" eller noget lign. uden held.
Skriv lige et link hvis der ligger noget online et sted.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. december 2005 - 10:27 #8
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. december 2005 - 10:28 #9
Ovenstående var den engelske - den danske er der faktisk også
http://software.canon-europe.com/software/printer_user_guide_for_windows_userss22175.asp?model=
Avatar billede torbenhawk Praktikant
17. december 2005 - 10:36 #10
jeg var lige inde hos canon https://self-service.canon-europe.com/dk/pages/ og der sigeer de at man skal købe en ny manual?? Købe??
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. december 2005 - 10:38 #11
Tekniske manualer og til de ældre enheder, ja. De har manualerne til download sammen med drivers til de nyere "dimser".
Avatar billede maudy Nybegynder
17. december 2005 - 10:39 #12
Først mange tak for jeres svar - håber på at vi for det her løst!

torbenhaw:
Er der ikke et sted i det pgm. du inst med din printer, en service/vedligeholdelses-funktion? Der skulle det da være muligt at justere og rense osv.?

Prøv at kigge lidt rundt i dine printer menuer..

svar:
der er ikke rigtig nogle printer programmer desværre, det eneste jeg kan finde er ''afinstaller'' et dokument der hedder ''vigtigt'' og så en slags håndbog, men i den står der desværre kun hvordan jeg kan ændre papirstørelsen, og en masse med blækken.

ole madsen:
Ovenstående var den engelske - den danske er der faktisk også
http://software.canon-europe.com/software/printer_user_guide_for_windows_userss22175.asp?model=

svar:
Når jeg har åbnet den der fil, og unzippet den, sker der slet ikke noget,der kommer kke engang en mappe, ved ikke hvad der kan være galt :(
Avatar billede maudy Nybegynder
17. december 2005 - 10:41 #13
ole madsen:
undskyld, der er kommet en mappe med en masse HTML dokumenter, er der noget speicelt jeg lede efter i denne brugervejleding?
Avatar billede torbenhawk Praktikant
17. december 2005 - 10:43 #14
sorry jeg har den her tror jeg. Jeg ved ikke helt om det er den rigtige men prøv ad..
http://software.canon-europe.com/software/printer_user_guide_for_windows_userss22175.asp?model=
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. december 2005 - 10:44 #15
Du skal køre filen top.htm - det er "start"filen for det hele.
Avatar billede maudy Nybegynder
17. december 2005 - 11:13 #16
okay.

Jeg har fået hentet vejledningen

hvad skal jeg lede efter?
indtil videre har jeg fundet ud af at det ikke er blækken, papiret, eller papirholderen der er noget galt med
Avatar billede torbenhawk Praktikant
17. december 2005 - 12:54 #17
Du skrev noget om en fejl-medl. ang. printhovedjustering.
Prøv at undersøge det i manualen.

Det der undre mig er jo at hvis en printer (De printere jeg før har rodet med)meddeler at den behøver en eller anden form for vedligeholdelse, så kan den typisk godt skrive ud stadig væk, med det ser bare ikke så pænt ud?

Man plejer at kunne udskrive en test side er det muligt?
Kan den stadig slet ikke udskrive noget som helst?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. december 2005 - 13:44 #18
Lige en lille test. Tag alt fra du har tilsluttet på USB og sæt så printeren til, hjælper det?
Avatar billede maudy Nybegynder
17. december 2005 - 14:08 #19
okay.

først gik jeg ind og fik aktiveret: Justering af printhovedet. det her
og det hele gik fint, og min printer står også ''klar'' inde under printeregenskaber.

det hele gik godt indtil at jeg kom til at skulle prøve at udskrive en testside, så fik jeg den samme fejl som før.
Avatar billede torbenhawk Praktikant
17. december 2005 - 15:26 #20
Er det den her fejl stadigvæk?

"Tjenestefejl 5700.
Annuller udskrivningen, sluk og tænd for printeren. Hvis dette ikke fjerner fejlen, kan du finde yderligere oplysninger om fejlfinding i brugervejledningen til printeren."
Avatar billede maudy Nybegynder
17. december 2005 - 15:46 #21
jeps..
Jeg har fundet ud af, at fejlen har noget at gøre med at printhovedet ikke er ordenligt instilt.
Men nu har jeg efterhånden prøvet at genstille det printhoved op til flere gange :(
Avatar billede torbenhawk Praktikant
18. december 2005 - 18:03 #22
Har du fået løst dit problem.

Jeg sidder og tænker på om din printer evt er gået i stykker. Kan den ha' fået slag eller stød evt. i forbindelse med rengøring eller lign.?

Jeg har engang haft en printer der pludselig valgte at gå mekanisk i stykker??
Kan det måske være sådan noget vi er oppe imod?