Avatar billede quex Nybegynder
08. november 1999 - 12:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kan jeg ikke flash downgrade mit Lasat WebSetGo modem?

Jeg har prøvet at nedflashe mit Lasat modem fra 220 firmvaren til 121 firmwaren, men det lykkedes ikke. Hvorfor? Den melder unexpected answer from modem.

Modem: Lasat internet 560000V/Lasat WebSetGo 560000v
Avatar billede kallerelli Nybegynder
08. november 1999 - 12:12 #1
Man kan opgradere, ikke nedgradere.
Avatar billede quex Nybegynder
08. november 1999 - 14:03 #2
Det kan man godt! For jeg har programmet til det, men det virker ikke på mit modem!

Min ven har læst i en NG at der er nogen der har gjort det, fordi de var utilfredse med opgraderingen!!

              -Quex
Avatar billede fatboy Nybegynder
08. november 1999 - 16:30 #3
Selvfølgelig kan det lade sig gøre. Ligesom man også kan nedgradere en bundkort- eller graffikkort-bios.
Avatar billede fatboy Nybegynder
08. november 1999 - 16:37 #4
Jeg havde faktisk et modem for et par måneder siden. Dets modelnummer var marginalt forskelligt fra de numre, biosen var skrevet til, men der var ikke nogen biosser, der kom mit modelnummer nærmere.

Jeg fik også en besked fra flashprogrammet, som var lidt bekymrende. Jeg kan desværre ikke huske den ordret, men din minder mig om den, jeg havde.

Det korte i det lange:
Mit var et Compaq modem.
Jeg snakkede med nogle prof-Compaq-er, som sagde jeg bare skulle flashe løs. Det gjorde jeg så, og det virkede perfekt.....Altså bortset fra programmets bekymrende bemærkning undervejs.
Avatar billede quex Nybegynder
08. november 1999 - 22:55 #5
Til fatboy:

Tak for dit svar, men jeg kan desvære ikke bruge det tl noget. Du har jo stadigvæk ikke løst mit problem.

Jeg har også prøvet at flashe løs... men det virker sku ikke
Avatar billede fatboy Nybegynder
09. november 1999 - 00:11 #6
Nå, ok.
Jeg troede, du ikke ville/turde idét du fik en fejlmelding undervejs.

Har du spurgt supporten på:

http://www.lasat.dk/
Avatar billede quex Nybegynder
09. november 1999 - 09:56 #7
Ja, det gjorde jeg igår!

Men jeg har inte fået svar endnu.
Avatar billede cldu Nybegynder
10. november 1999 - 23:44 #8
Som ansat ved TeleDK internet har jeg erfaret, at visse modems (bl.a. af typen accexx, compaq OG lasat) har haft problemet med at 'downgrade'. Jeg HAR ikke nogen løsning, men efter hvad jeg har HØRT, sidder modemmet 'fast' ved v90 hvis man har flashet det og pludselig ikke kan flashe tilbage. Håber det hjalp lidt, selvom det er deprimerende nyheder :-/