Avatar billede skarven Nybegynder
16. december 2005 - 20:02 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Tastatur fejl bærbar HP

Bærbar HP vil ikke skrive tal, har prøvet et eksternt tastatur samme fejl, nogen der kan hjælpe.
Avatar billede strych9 Praktikant
16. december 2005 - 20:13 #1
Vil den reagere på alle andre taster?
Og er de tegn du kan skrive korrekte? - Altså, hvis du trykker på tasterne for ". - * ;" er det så også de tegn du får frem på skærmen?
Avatar billede strych9 Praktikant
16. december 2005 - 20:14 #2
og en anden ting: Er det kun i et bestemt program at problemet er der? Eller er det generelt både i notepad, wordpad osv?
Avatar billede skarven Nybegynder
16. december 2005 - 20:15 #3
Ja alle taster skriver perfekt, det er ligesom at den tager alt over tallene  i stedet.
Avatar billede skarven Nybegynder
16. december 2005 - 20:16 #4
Det er alle steder også i dos
Avatar billede skarven Nybegynder
16. december 2005 - 20:17 #5
Kan det værer shift tasten der er defekt
Avatar billede strych9 Praktikant
16. december 2005 - 20:18 #6
hmm nej så ville den jo skrive store tegn i stedet også.

men jeg tænker på din Fn tast feks. Hvis du prøver den der tast med billedet af en sol på (mener det er F6 og F7, men afhænger af model), skruer den så op og ned for lyset på skærmen uden at du skal holde Fn nede?
Avatar billede skarven Nybegynder
16. december 2005 - 20:21 #7
nej det gør den ikke
Avatar billede skarven Nybegynder
16. december 2005 - 20:23 #8
og hvis jeg markerer et ikon op på skrivebordet markerer den alle op
Avatar billede strych9 Praktikant
16. december 2005 - 20:31 #9
hehe damn
ok, har du noget eksternt tastatur eller mus tilsluttet? hvis ja så tag dem fra og sørg for at eventuelle drivere til dem er afinstallerede.
Avatar billede skarven Nybegynder
16. december 2005 - 20:32 #10
ser ud til at der er noget i vejen med FN tastenholdes den nede kan jeg skrive K slipper jeg den skriver den intet, trykker jeg så på U markerer den tekst op, meget mystisk det her
Avatar billede skarven Nybegynder
16. december 2005 - 20:34 #11
selv under en nyinstallation af windows vil den ikke skrive tal
Avatar billede skarven Nybegynder
16. december 2005 - 20:43 #12
efter en nyinstallation stadig samme fejl
Avatar billede strych9 Praktikant
16. december 2005 - 20:59 #13
Du mener efter en formatering og geninstallation af windows + driver recovery CD er problemet det samme, og du har ikke ekstern tastatur og mus tilsluttet?
Avatar billede skarven Nybegynder
16. december 2005 - 21:26 #14
Helt korrekt, hvad mener du der kan være galt
Avatar billede strych9 Praktikant
16. december 2005 - 21:29 #15
Hvis det virkelig er tilfældet (og at det er Win xp vi taler om) så må man nærmest sige at tastaturet bør udskiftes.

Jeg ville nok prøve en BIOS update + en "load defaults" i BIOS setup først, men det er egentlig det sidste jeg kan komme i tanke om.
Avatar billede skarven Nybegynder
16. december 2005 - 21:32 #16
Ok jeg prøver at teste det og vender tilbage forløbig tak for hjælpen :o)
Avatar billede skarven Nybegynder
30. december 2005 - 11:26 #17
Tastaturet var defekt
Avatar billede strych9 Praktikant
30. december 2005 - 11:56 #18
ved ikke om jeg skal lægge et svar eller ej.. jeg gør det i hvert fald. =)