Avatar billede bjering Nybegynder
16. december 2005 - 14:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kopiere en pakke over nettet med 2xstring,1xip ind i buffer

Hejsa.

jeg har en pakke som ser sådan her ud :

size|opcode|string|null|string|null|ip(4byte)

skal have den kopieret ind i en buffer, som ser sådan her ud..

    private String _user;
    private String _password;

(glemmer lige ipen for nu, den er ikke vigtig).

har denne kode, som failer self...

    public RequestAuthLogin(byte[] rawPacket)
    {
        _user = new String(rawPacket, 1, 12 ).trim();
        _password = new String(rawPacket, 1 + _user.length() + 1, 12).trim();
    }

er der ikke en måde man kan få den til at kopirere alt teksten fra string(username) -> ind i username, og så det samme med password uden at kende den egentlige længde ?

min metode giver en exception, da den skriver bufferen er større ind pakken eller ligende.
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
16. december 2005 - 14:42 #1
Typisk vil man vælge at lave en simple delimiter sekvens af chars, som bruges til at sepere dataene med
Avatar billede bjering Nybegynder
16. december 2005 - 17:04 #2
men den går altså sådan her:

[2 byte] [1 byte] [xx bytes] [0x00] [xx bytes] [00] [4 bytes]

size, opcode, username, null, password, null, ip

de 2 bytes der er size er IKKE i rawPacket, så spring dem over.
Avatar billede bjering Nybegynder
17. december 2005 - 02:34 #3
har selv ordnet det