Avatar billede quex Nybegynder
08. november 1999 - 12:01 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Serial overrun errors! Hvordan forhindre jeg dem?

Jeg har lige købt et nyt lasat modem. Men det disconnecter hele tiden efter et stykke tids downloadning. Når jeg så går ind i loggen får forbindelsen, står der at det skyldes: "Serial overrun errors"

Hvad er sådan en? Og hvordan forhindre jeg den?
Please help me!

                                -Quex
Avatar billede kallerelli Nybegynder
08. november 1999 - 12:11 #1
Jeg mener at det er fordi, at der er gået koks i overførsels rækkefølgen. Hvis en bit går tabt, kan der ikke findes en sammenhæng mellem bittene. Kører dit modem med CRC (cyclic Redundancy Check), en reduceret kontrol af dine bits, dvs. er de blevet smadret eller hvad?
Avatar billede lrj Nybegynder
08. november 1999 - 14:09 #2
Er det en gammel computer du har? Så kan det nemlig være porten der er af en gammel, og ret langsom, type.
Avatar billede quex Nybegynder
08. november 1999 - 20:03 #3
Det er ikke en gammel nok computer går jeg ud fra. Godt nok er den ikke helt i top, men hvis motherboardet understøtter SD 100 ram, går jeg da ud fra at comporten er iorden.
Avatar billede quex Nybegynder
08. november 1999 - 20:13 #4
Til kallerelli!! Undskyld at jeg kom til at afvise dit svar. Det var ikke med vilje.

Jeg ved dog ikke om mit modem kører med CRC, hvor kan jeg se det?
Jeg forstod heller ikke rigtig det sidste i dit svar: "dvs. er de blevet smadret eller hvad?"
Avatar billede lrj Nybegynder
08. november 1999 - 20:55 #5
Her finder du den indstilling kallerelli omtalte:
Kontrolpanel | Modem | Forbindelse | Avanceret | Benyt fejlkontrol

En anden mulighed er at pille direkte i modemmets opsætning. Dette kræver dog noget mere plads at forklare ;o)
Avatar billede quex Nybegynder
08. november 1999 - 23:00 #6
Til Irj:

Tak for det...
Jo det bruger jeg da. Men ville det løse problemmet hvis jeg tog det fra?

I mit modems manual står der direkte at det forbedre hastigheden at have Fejlkontrol og compress data til. Så jeg ville værer ked af at skulle pille det fra, for at løse problemmet.

Avatar billede lrj Nybegynder
09. november 1999 - 14:53 #7
Hmm, hvis det ER slået til, er det ikke der problemet er.

Er du helt sikker på at dit modem kører med de rigtige drivere?
Avatar billede quex Nybegynder
09. november 1999 - 17:08 #8
Jepper, jeg har opdated dem. Neddatet dem.... Hvad ellers er der at gører. Det hele virker lige godt. Så nu håber jeg på et par gode init strings!
Avatar billede quex Nybegynder
09. november 1999 - 22:48 #9
Det vil sige: "dårligt", når det er at jeg siger godt!
Avatar billede lrj Nybegynder
09. november 1999 - 23:03 #10
Initstrings skal laves alt efter hvilket modem det drejer sig om - har du ikke fået en manual med modemmet? I så fald står der deri de AT kommandoer du skal bruge i din init-string.

Ellers må du jo lige skrive her hvad det er for et modem du har - helt præcist...
Avatar billede quex Nybegynder
10. november 1999 - 07:26 #11
Manga tak for hjælpen alle sammen... Jeg har lige kikket endnu en ekstra gang i loggen på min forbindelse. Jeg overså dog, at det har været "remote modem hung up" der har været og stadigvæk problemmet. Så jeg regner med at det kun er min internet udbyder, der kan gører noget ved problemmet. Ellers må jeg jo skifte denne.

Andgående kommentar fra Irj:

mit modem: Lasat WebSetGo 560000v
det skrev jeg vidst nok også øverst. Alstå i spørgsmålet!
Avatar billede lrj Nybegynder
10. november 1999 - 15:05 #12
quex> Well, du skrev kun at det var et Lasat. Men jeg tror du har ret i din antagelse, nemlig at du skal have fat i ørene på din udbyder. Måske er der ikke nok trafik, hvorfor udbyderen lægger på?
Avatar billede Kaj Nybegynder
11. november 1999 - 00:37 #13
Prøv Kontrolpanel | egenskaber for TCP/IP pakkestørrelser bør være sat til "automatisk" prøv dig frem ad denne vej.
Avatar billede quex Nybegynder
11. november 1999 - 01:34 #14
Tak skal du have maks

men jeg behøver ikke flere svar. Jeg regner ikke med at problemmet ligger andrer steder end hos internet udbyderen.

Thank's 4 those who tryed to help!
Avatar billede lrj Nybegynder
11. november 1999 - 01:34 #15
Hey, send da lige lidt points min vej - en 10-20 stykker ville være fint :)
Avatar billede lrj Nybegynder
11. november 1999 - 01:35 #16
Æv
Avatar billede quex Nybegynder
11. november 1999 - 01:39 #17
hvoradn giver jeg dig point? IRJ
Giv lige et svar så får du da points fra mig... det er ligemeget hvad du spørger

Men jeg kan da ikke bare give dig 10 til 20 kan jeg?
Avatar billede lrj Nybegynder
11. november 1999 - 01:50 #18
Hehe, ikke nu - men når du uddeler points, i forbindelse med at acceptere spørgsmålet kan du angive at flere personer skal have points, og så angive hvor mange de skal have.

Det er ikke fordi points er HELT vildt vigtige for mig, så, skulle det være en anden gang :)