Avatar billede jesper9000 Nybegynder
15. december 2005 - 20:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvor varm må en celeron D processor være

Hey eksperter.

Jeg har købt en celeron D 351 processor 3,2 GHZ. Den er monteret på et ASrock bundkort 775Dual-880Pro.

I Bios viser den at temp. på cpu er 60 grader celcius allerede ved opstart - stigende til over 70 grader efter noget tid (ifølge bios)

Jeg har så downloaded en cpumonitor. Den siger at cpu´en er 51,5 grader celcius.

Hvad skal jeg stole på?

Hvor varm må sådan en fætter være?

Venlig hilsen

Jesper :-)
Avatar billede jesper9000 Nybegynder
15. december 2005 - 20:04 #1
glemte lige at spørge om der er nogen der ved hvor jeg kan downloade en stabil monitor til mit system....eventuelt en der gør at jeg kan skrue lidt op for hastigheden....

.....og hvor man kan downloade en eller anden ting, der kan søge efter nyeste drivere, bios m.m.

:-)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
15. december 2005 - 20:28 #2
den er den cpu i intel familie, der kan blive varmest.. mener det er optil ca 85 grader..O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
15. december 2005 - 20:31 #3
se evt. denne lange (sjove) tråd,..http://exp.dk/spm/661879

og prøv at skrive "cpu history" i google billeder.., så for du en oversigt..O)
Avatar billede mex5 Nybegynder
16. december 2005 - 04:52 #4
Jeg har også oplevet at temperaturen vist i BIOS er noget helt andet end vist i en CPU-monitor.

Min erfaring er, at CPU-monitoren viser det rigtige - og ca.50 grader er en meget sandsynlig temperatur for den CPU du har.

Dertil kommer, at CPU'en bestemt ikke kan nå at blive 60 grader allerede under opstarten, medmindre dit køleprofil sidder løst på.

Din CPU monitor viser det rigtige, og det er en helt OK temperatur. Som tommelfingerregel siger man at alt under 70 grader er ok, også i det lange løb.
Avatar billede jesper9000 Nybegynder
19. december 2005 - 11:22 #5
tak for hjælpen
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. december 2005 - 11:24 #6
hvorfor tag du point selv..?
Total dårlig stil.!!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. december 2005 - 11:35 #7
^^
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. december 2005 - 12:28 #8
kender du ikke reglerne..
smider en anmeldese, hvis der ikke kommer en forklaring.------------!
Avatar billede jesper9000 Nybegynder
19. december 2005 - 12:43 #9
Beklager -bartbreak

Jeg er ellers ikke den der fedter med pointene, havde simpelthen ikke set at du afleverede et SVAR - der skrives så meget om at man skal huske at lukke trådende - og det var sådan set bare det jeg gjorde - undskyld og beklager.

Hvis di kigger på mine spørgsmål, vil du se at der er oprettet et kun til dig - jeg giver dig alle de point jeg har (minus 30 så jeg kan spørge igen).

Håber det kan køre skaden god igen :-) Og at alle i flinke eksperter stadig vil hjælpe når nøden er størst.

Glædelig jul

Jesper:-)
Jesper