Avatar billede p_r Nybegynder
15. december 2005 - 15:52 Der er 14 kommentarer

Fejlkode hvorefter computer lukker ned

Hej eksperter!

Jeg er netop ved at forsøge at sætte en bekendts computer til, men hver gang jeg tænder for den får jeg følgende fejlkode:

Systemprocessen c\winntt\system32\lsass.exe
afsluttede uventet. Statuskode: 1073741819 hvorefter computeren lukker ned..

Er der nogen der ved hvad der kunne være galt?

Hilsen Pernille.:)
Avatar billede peet49 Nybegynder
15. december 2005 - 16:09 #1
Tæller den ned fra 60 sekunder??
Avatar billede p_r Nybegynder
15. december 2005 - 16:37 #2
ja, den gør
Avatar billede p_r Nybegynder
15. december 2005 - 16:37 #3
Det skal lige siges at jeg ikke har en windows-installations cd
Avatar billede hottadpole Nybegynder
15. december 2005 - 16:41 #4
Det lyder som en variant af en kendt virus. Du kan hente Zonealarm firewall hvis du kan holde liv i den så længe og dernæst f. eks. NOD32 eller AVG Free antivirus. Der er ingen grund til panik da der ikke absolut skal reinstalleres.
Avatar billede p_r Nybegynder
15. december 2005 - 16:42 #5
Tror ikke jeg kan holde liv i den så længe, men vil gå op og forsøge nu
Avatar billede ladyhawke Novice
15. december 2005 - 16:48 #6
Ellers kan du downlode programmerne med en anden pc og så bruge en usb nøgle til at flytte dem til maskinen, så har du lidt mere tid
Avatar billede peet49 Nybegynder
15. december 2005 - 16:50 #7
Lyder som msblast/sasser, du skal aktivere firewall og hente opdateringer til windows.
Avatar billede peet49 Nybegynder
15. december 2005 - 16:50 #8
Virus behøver ikke være på din PC, det er nok, den banker på, så aktiveres alarmen.
Avatar billede haverslev Novice
15. december 2005 - 16:55 #9
klikke Start > Kør > og skrive: shutdown -a (husk mellemrum efter shutdown)
Download Stinger: http://vil.nai.com/vil/stinger/

Slå systemgendannelse fra og scan med Stinger.
Aktivere din firewall og Opdatere windows
http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=da
Avatar billede p_r Nybegynder
15. december 2005 - 17:17 #10
Jeg kan slet ikke nå at hente noget på computeren før den lukker ned...men vil forsøge at hente det på min egen og så lægge det ind, men er lidt svært når man kun har 60 sek.
Avatar billede peet49 Nybegynder
15. december 2005 - 17:19 #11
Tag dit netkabel ud.Har du tjekket om firewall er aktiveret.
Avatar billede mex5 Nybegynder
16. december 2005 - 05:19 #12
Start computeren i fejlsikret tilstand så burde den holde sig gående. Det gøres ved at trykke F8 lige når den går fra BIOS skærmen til Windows XP startes skærmen, og vælge "fejlsikret tilstand".

Download "Stinger" fra Nortons hjemmeside (se nedenstående link)til en anden maskine og læg det på en diskette (kan lige være der). Put disketten over i maskinen med virus, og kør programmet.

http://vil.nai.com/vil/stinger/

Hvis ellers Stinger har fjernet problemet burde PC'en køre normalt efter næste genstart - husk at fjerne disketten inden :O)

Alternativt kan du prøve at vælge "fejlsikret tilstand med netværksunderstøttelse" og undgå det med disketten, men jeg er nervøs for at den starter lsass processen i så fald. Måske et forsøg værd som det første.
Avatar billede p_r Nybegynder
16. december 2005 - 09:57 #13
Tak!
Det prøver jeg at gøre i eftermiddag
Avatar billede p_r Nybegynder
01. december 2008 - 20:59 #14
mex5 - vil du ikke skrive et svar?