Avatar billede petervinding Nybegynder
15. december 2005 - 11:19 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Brøker

Hvordan laver jeg lettest brøker i word? Jeg har søgt på nettet men har ikke kunnet finde en løsning. Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede vejmand Juniormester
15. december 2005 - 11:20 #1
Med tilføjelsesprogrammer Microsoft Equation
Avatar billede vejmand Juniormester
15. december 2005 - 11:22 #2
Avatar billede petervinding Nybegynder
15. december 2005 - 11:41 #3
Ja så nåede jeg så langt :-) Men jeg kan stadig ikke lave brøker der ser nogenlunde sådan ud:  20 * 13 - 21  Det skulle gerne være en streg mellem linier. Det ka man ikke her.        2
Avatar billede vejmand Juniormester
15. december 2005 - 11:45 #4
Jo, det er lige netop det du kan!

Hvis jeg da har forstået det rigtig:
20 * 13 - 21 som tæller
    2 som nævner

2. boks fra venstre i nederste linie.

Det kræver nok lidt øvelse inden det virker rigtig, men når du først er kommet rigtig igang er det faktisk ikke så svært.
Avatar billede petervinding Nybegynder
15. december 2005 - 11:46 #5
Nå 2-tallet skulle have stået nedenunder de andre 3 tal og der skulle have været en streg der adskilte 2-tallet og de andre 3 tal
Avatar billede petervinding Nybegynder
15. december 2005 - 11:48 #6
Tusind tusind tak!!!
Avatar billede vejmand Juniormester
15. december 2005 - 12:06 #7
Velbekomme, du lukker spørgsmålet ved at markere mit navn i boksen ude til venstre, og klikke på "Accepter"

Go' Jul  c",)
Avatar billede petervinding Nybegynder
15. december 2005 - 12:34 #8
Hermed gjort :-) Også god jul til dig!!!
Avatar billede vejmand Juniormester
15. december 2005 - 13:41 #9
Et eller andet er gået galt da du lukkede spørgsmålet, for det er ikke rigtig lukket endnu.  ;-)

Prøv lige igen, altså marker mit navn i boksen ude til venstre (så det bliver blå) og klik på "Accepter".

Du kan se på det lille flag (ud for "60 point" øverst til højre) om spørgsmålet bliver rigtig lukket. Det skal ændre farve fra gul til blå.

På forhånd tak.  c",)
Avatar billede petervinding Nybegynder
15. december 2005 - 13:42 #10
Nu tror jeg det virker :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
15. december 2005 - 13:49 #11
Det gør det, tak for point. ;-)