Avatar billede tlw Nybegynder
14. december 2005 - 22:38 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Udskrive kildekode i farver

Jeg har en side som er kodet i php, class og templates. Jeg skulle gerne have den udskrivet på papir med farve på koden.. er der virkelig ikke en nemmere måde end:

show_source("index.php");  (er i php kode syntax)
show_source("index.class"); (er i php kode syntax)
show_source("index.tpl");  (er i xml kode syntax)

Jeg har over 50 klasser og små 70 tpl filer så jeg ville MEGET gerne slippe for show_source
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. december 2005 - 22:41 #1
Måske ultraedit?
Avatar billede master_orion Nybegynder
14. december 2005 - 22:47 #2
notepad++ vil også gøre ticket for dig.
1. Marker alle filer
2. Drag and drop dem over i programmet
3. Tryk [ctrl] + [p] og der efter [enter]
4. Tryk [crtl] + [w] du har nu lukket filen og næste er i focus

Gentag step 3 og 4 til du ikke har flere fanblade åbne.. :)
Avatar billede tlw Nybegynder
14. december 2005 - 22:50 #3
Jeg bruger allerede UE, men det kan ikke printe i farver :( forstår faktisk ikke hvorfor de ikke har implementeret muligheden

Det andet vil jeg lige prøve. Er det freeware? Jeg prøver lige at google den
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. december 2005 - 22:52 #4
From the File Menu, select "Print Setup/Configuration" and then "Page Setup". Here you will see an option to "Print Syntax Highlighting".
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. december 2005 - 22:53 #5
Google.com er din ven! :o)
Avatar billede tlw Nybegynder
14. december 2005 - 23:04 #6
Hehe.. www.justfuckinggoogleit.com eller hvad :P

Det ser ud til at begge dele virker.. hvad nu hvis jeg ville have det over i word i farver? Bare lige for at smide et tillægsspørgsmål :)
Avatar billede tlw Nybegynder
14. december 2005 - 23:04 #7
Vil nu også sige at eksperten.dk er min ven :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. december 2005 - 23:05 #8
Så tror jeg du skal via show_source() hvor du så kan kopiere (html koden) og indsætte denne i WORD!
Avatar billede tlw Nybegynder
14. december 2005 - 23:09 #9
NOOO. Det var jo det som jeg skulle undgå
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. december 2005 - 23:12 #10
Måske du så skal kigge på noget i stil med:
http://www.sharewareriver.com/product.php?id=19475
Avatar billede master_orion Nybegynder
14. december 2005 - 23:14 #11
Du har slet ikke lyst til at smide så meget over i Word. Ved godt det er et hade svar men begynd at skriv i LaTeX der inkludere du blot dine source filer og så er der indrykning og farver fra starten.. :D
Avatar billede tlw Nybegynder
14. december 2005 - 23:20 #12
Jeg kan ikke downloade det word plugin nogen steder fra :(

LaTex? Hmm. så er det vist google tid igen.

Problemet er, at jeg skal lave indholdsfortegnelse osv. til kildekoden
Avatar billede tlw Nybegynder
14. december 2005 - 23:24 #13
Damn. Det LaTex til windows fylder jo 300mb!! Det vil tage flere timer at få ned her :(
Avatar billede tlw Nybegynder
15. december 2005 - 09:05 #14
Nu er jeg ved at prøve det MikTex (LaTex) men det tager lidt tid at installere..

Jeg fik også det plugin til word ned, men der er desvære ikke understøttelse til php. Er der nogen som har en php.ini fil til det prg?
Avatar billede nyhuus Nybegynder
15. december 2005 - 09:31 #15
Jeg bruger noget der hedder PHP Expert Editor, det synes jeg er meget godt.
Avatar billede tlw Nybegynder
08. april 2010 - 14:20 #16
Lukker denne gamle tråd