Avatar billede nokiza Nybegynder
14. december 2005 - 21:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nogle der kan hjælpe med at skelne mellem noget i PHP ?

Hejsa, har lige modtaget en hjemmeside af en ven.
Men ville gerne ha' et nyt artikel script ind,
er der nogle her, der kan skelne hvad der er Artikel scriptet og hvad der er noget andet ?

Her er de :

Artikel Tilføj :

http://pastebin.com/464219

Artikel Ret:

http://pastebin.com/464220

Artikel Slet:

http://pastebin.com/464221

Kan i hjælpe, så smid lige et svar, eller en kommentar..
Avatar billede master_orion Nybegynder
14. december 2005 - 22:36 #1
Alt i tilføj.php er artikel først php koden der smider artiklen ind i databasen derefter html koden for selve felterne hvor du skriver din artikel ind

Det samme med artikler.ret.php php kode for at hente artiklen ud fra databasen html kode for at vise den pænt i felterne hvor du også kan redigere og mere php kode for at sætte det data'en ind igen.

Sidste fil er php koden for at "slette" en artikel eller mere korrekt ændre status til om den skal vises eller ikke.

Hvis du ikke vil have din vens artikel system hvorfor har du så fået de her 3 filer? pga. designet? Det ser nemlig meget ud til at det ligger i 2 filer kaldet design_top.php og design_bund.php.
Avatar billede nokiza Nybegynder
14. december 2005 - 22:57 #2
Ja det er pga designet,
Men kan du ikke fortælle mig hvad jeg skal gøre for bare at få designet med ?
Det er nemlig det eneste..
Det kunne være fedt..
Avatar billede master_orion Nybegynder
14. december 2005 - 23:01 #3
Simpelt nok... Designet ligger kun i html koden. Php'en er "bare" det som får det hele til at fungere.. Hvis du ganske simpelt sletter alt mellem <?php eller <? frem til ?> vil du slette php koden. Html koden skulle meget gerne forsætte med at fungere, ellers har du slettet for meget et sted.
Avatar billede nokiza Nybegynder
14. december 2005 - 23:03 #4
Jamen er include ikke php ?
Avatar billede master_orion Nybegynder
14. december 2005 - 23:14 #5
jo det er det.. Så helt korrekt skal du nok lige lade de 2 linjer hvor top og bund bliver inkluderet blive stående..
Avatar billede nokiza Nybegynder
14. december 2005 - 23:24 #6
Okay tak..
Prøver det lige..
Avatar billede nokiza Nybegynder
14. oktober 2007 - 21:48 #7
Lukket.