Avatar billede mr_young Nybegynder
14. december 2005 - 20:54 Der er 9 kommentarer

Bluetoothdating - en god idé?

Halløj alle,

for godt 3 måneder siden lanceret jeg et bluetoothdating program til mobilen.  Det viser sig så at være noget svære at få en effektiv markedsføring end jeg egentlig havde troet. Jeg har skrevet en HEL del presse medelelser til dvs. magasiner/web sider som også har resulteret i en 5 artikler.

Men selv artikler i dvs. magasiner/websiden har ikke rigtig givet "pote" så det har vist sig at det nok ikke kan betale sig at betale dyre domme på reklamer i magasiner.

Jeg vil høre om der er nogle der har nogle forslag til en effektiv markedsføring.

Desuden vil jeg høre jeres mening om idéen bluetoothdating - se produktet på proxidating.dk

takker
Avatar billede kotler Nybegynder
14. december 2005 - 22:47 #1
I teorien en god idé, men jeg kan se mange problemer med den i praksis:
1) Primært må det vel siges, at der skal et overordentligt stort brugerunderlag til før det er interessant. Hvis det kun er dig, mig og Hanne fra Hjørring finder jeg nok ikke min drømmekæreste på dit site. Samtidig må de første par tusinder tilmeldte nok også forvente, at sitet ikke giver resultater før det er nået op på en betydelige større brugerskare. Jeg tror derfor de første mange brugere går forgæves
2) Samtidig er det vel tvivlsomt, om man ikke snarere vil finde det intimiderende, at personer indenfor 15 meters radius kan være potentielle date's end behageligt. Det sjove ved netdating er vel netop, at man kan være anonym og i fred og ro og bag anonymitetens behagelighed udforske den anden, inden man tager det næste skridt.
Jeg tror tværtimod det vil skabe en pinelig situation, at man får en sms om at en vildtfremmed person søger en kæreste af ens type.
Avatar billede areon Nybegynder
15. december 2005 - 09:22 #2
Ved godt min kommentar ikke er særlige konstruktiv, men jeg syntes det er rigtig NICE at du har udviklet det og lanceret et sådanne produkt.

Jeg kan sagtens følge faldgrupperne, Men måske er markedet bare ikke 100% modent til det endnu..

HÆNG I!! jeg er sikker på at der PLUDSELIG vil falde en sten fra himlen, og din systemet vil blive et HIT!!... Lad mig endelig følge udviklingen. jeg kunne være interesseret i at lancere dit program i Bulgarien og Romænien da jeg driver virksomhed i disse lande..
tsorensen@nightlife.bg

Held og lykke..
Avatar billede sejeriversen Nybegynder
15. december 2005 - 12:52 #3
Det område som du berør er utvivlsomt interessant. Din vinkel kan være en blandt flere, og jeg er heller ikke sikker på at du konceptuelt er helt i sync med det behov, som proxidating skal dække. Jeg vil meget gerne tale videre med dig ift. mulighed for et evt. samarbejde. Se www.companet.dk og kontakt mig gerne på msi@companet.dk
Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
15. december 2005 - 17:52 #4
Jeg vil egentlig også gerne høre lidt mere om konceptet. Vi er en dansk virksomhed der udvikler infrastruktur til distribution af VAS, og samtidig har vi et portefølje af mobilt content. Jeg bor i New Delhi og står for vores forretning på det asiatiske marked. Måske Areon også kunne være interesseret i et 3-delt samarbejde. Skriv til mig på jk@internexium.com og lad os snakke..
Avatar billede punnishment Nybegynder
15. december 2005 - 18:11 #5
Som kotler siger, så er det næsten umuligt at skaffe nok brugerer til at din ide får succes. Istedet burde du satse lidt anderledes. En ide kunne være at holde nogle "bluetooth-fester". Her stiller du det simple krav, at alle skal være tilmeldt dit system og have bluetooth på deres mobil. Du kunne eksempelvis lave nogle aftaler med diskoteker
Avatar billede mr_young Nybegynder
15. december 2005 - 19:06 #6
Tak for deltagelsen.

Det er rart at få flere meninger.

Som punnishment selv siger, så er fester vejen frem.. Jeg fik lov til at komme med til en dating/singel fest på cafe Zento hvor der var en 400 singler. Desværre viste det sig at gæsterne var mellem 35-55 år, så det blev ikke et stort hit.

Jeg er også enig med jer andre, der skal være en del i sammen område for man gider at blive ved med at bruge produktet. Bluetooth mangler også at blive udviklet således at radiuset kan blive udvidet osv.

Markedet er heller ikke helt klar til produktet, men jeg tror også at eftersom 90% af nye mobiler har BT og i takt med at programmet får flere feathers så kommer efterspørgelsen også.

Jeg prøver at få tid til at smide jer en mail - Ellers så kan i skrive til mig på mail@youngware.dk og kort beskrive jeres tanker. /Greg
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2005 - 15:29 #7
Sats på kontakter der har adgang til dine potentielle kunder, så som mobilforhandlere... (ved godt det er en smule svært :P)

Læste en artikel om bluetooth dating i Singapore på http://www.wired.com for 1½ år siden - men det viste sig at være en hoax (løgn).
Avatar billede doubled Nybegynder
31. december 2005 - 12:45 #8
Hej Mr. Young!

Jeg barslede selv med "toothing-ideen" for et år tilbage, inspireret af en engelsk udsendelse omkring emnet. I TV-eksemplet havde folk egentlig bare deres bluetooth port åben uanst hvor de bevægede sig, og deraf kom kontakten mv...

Jeg har kigget på din side (og tænkt din idé) og det som siden (og ideen) mangler at tage hensyn til (og udgangspunkt i) er den MENNESKELIGE FAKTOR.

Det mener jeg du skal have helt styr på, førend du bevæger dig videre.
Nu kender jeg ikke dit koncept, men den menneskelige faktor skal indgå og beskrives deri.
Ligeledes er den afgørende for, hvordan selve projektet kan videre forløbe.

Jeg er selv begyndt at arbejde med konceptudvikling på nettet, men er ikke helt klar endnu (kommer det dog indenfor en overskuelig fremtid :-) )

Ligeledes arbejder jeg på et "indirekte" konkurrerende projekt, hvorfor jeg netop kender til og lægger vægt på den menneskelige faktor.

Mvh doubleD.

PS : et første indtryk fra din side da jeg så på den var... hmmm en masse mobiler og et datingnavnlogo...men hvor stod der noget om "konceptet/ideen/hvad drejer det sig om" så man med det samme forstår sammenhængen.
Avatar billede caz1986 Nybegynder
20. november 2006 - 13:26 #9
Lyder som en spændende idé, synes du skulle lave noget banner halløj og smide et script herind, så kan folk måske finde en plads til dit banner på deres site.