Avatar billede kotelet Nybegynder
13. december 2005 - 21:38 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Kan nogen rense denne hijackthis log? please!

Hejsa

Min ven har fået hacket sin konto på internettet hos noget der hedder e-gold. Vi har prøvet at søge efter malware eller spyware der på en eller anden måde skulle have afsløret kodeord mm. men uden held.

Har kørt hijackthis.exe på hans computer. Kan nogen se om der er noget der kan kompromittere sikkerheden her?

Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\SonicWALL\SonicWALL VPN Client\IreIKE.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\SonicWALL\SonicWALL VPN Client\IPSecMon.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\pwlogsvc.exe
C:\Programmer\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindService.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\WINDOWS\system32\PRISMSTA.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Launch Manager\LaunchAp.exe
C:\Programmer\Launch Manager\HotkeyApp.exe
C:\Programmer\Launch Manager\OSD.exe
C:\Programmer\Launch Manager\Wbutton.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\SonicWALL\SonicWALL VPN Client\SafeCfg.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Documents and Settings\Troels\Skrivebord\Hijackthis\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.riders.dk/
O1 - Hosts: 172.19.1.1 aniaxp
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: SpoofStick BHO - {CBA74CDA-DF78-4AD9-954E-3B15D0A993DE} - C:\Programmer\CoreStreet\SpoofStick\SpoofStickBHO.dll
O3 - Toolbar: SpoofStick - {4D46ED77-1429-4CF6-8F63-C84B5D710BAF} - C:\Programmer\CoreStreet\SpoofStick\SpoofStick.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRISMSTA.EXE] PRISMSTA.EXE START
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchAp] C:\Programmer\Launch Manager\LaunchAp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotkeyApp] C:\Programmer\Launch Manager\HotkeyApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LMgrOSD] C:\Programmer\Launch Manager\OSD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Wbutton] "C:\Programmer\Launch Manager\Wbutton.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CtrlVol] C:\Programmer\Launch Manager\CtrlVol.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb09.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: IEEE 802.11g Wireless LAN Utility.lnk = ?
O4 - Global Startup: SonicWALL VPN Client.lnk = C:\Programmer\SonicWALL\SonicWALL VPN Client\SafeCfg.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Bodog Poker - {F47C1DB5-ED21-4dc1-853E-D1495792D4C5} - C:\Programmer\Bodog Poker\GameClient.exe
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {7F8C8173-AD80-4807-AA75-5672F22B4582} (ICSScanner Class) - http://download.zonelabs.com/bin/promotions/spywaredetector/ICSScanner37380.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab31267.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
13. december 2005 - 22:39 #1
HJT er gl. model. ny version er 1.99.1
Brug ny via: www.exp.dk/artikler/755
Avatar billede kotelet Nybegynder
13. december 2005 - 22:45 #2
Ups ok. Her er den nye log med ny version:

Kan nogen finde noget. Jeg er villig til at smide flere point i hvis det er det der skal til :-)

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\SonicWALL\SonicWALL VPN Client\IreIKE.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\SonicWALL\SonicWALL VPN Client\IPSecMon.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\pwlogsvc.exe
C:\Programmer\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindService.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\WINDOWS\system32\PRISMSTA.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Launch Manager\LaunchAp.exe
C:\Programmer\Launch Manager\HotkeyApp.exe
C:\Programmer\Launch Manager\OSD.exe
C:\Programmer\Launch Manager\Wbutton.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\SonicWALL\SonicWALL VPN Client\SafeCfg.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Documents and Settings\Troels\Skrivebord\Hijackthis\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.riders.dk/
O1 - Hosts: 172.19.1.1 aniaxp
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: SpoofStick BHO - {CBA74CDA-DF78-4AD9-954E-3B15D0A993DE} - C:\Programmer\CoreStreet\SpoofStick\SpoofStickBHO.dll
O3 - Toolbar: SpoofStick - {4D46ED77-1429-4CF6-8F63-C84B5D710BAF} - C:\Programmer\CoreStreet\SpoofStick\SpoofStick.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRISMSTA.EXE] PRISMSTA.EXE START
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchAp] C:\Programmer\Launch Manager\LaunchAp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotkeyApp] C:\Programmer\Launch Manager\HotkeyApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LMgrOSD] C:\Programmer\Launch Manager\OSD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Wbutton] "C:\Programmer\Launch Manager\Wbutton.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CtrlVol] C:\Programmer\Launch Manager\CtrlVol.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb09.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: IEEE 802.11g Wireless LAN Utility.lnk = ?
O4 - Global Startup: SonicWALL VPN Client.lnk = C:\Programmer\SonicWALL\SonicWALL VPN Client\SafeCfg.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Bodog Poker - {F47C1DB5-ED21-4dc1-853E-D1495792D4C5} - C:\Programmer\Bodog Poker\GameClient.exe
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {7F8C8173-AD80-4807-AA75-5672F22B4582} (ICSScanner Class) - http://download.zonelabs.com/bin/promotions/spywaredetector/ICSScanner37380.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab31267.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: gdiwxp - C:\WINDOWS\SYSTEM32\gdiwxp.dll
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - WRLogonNTF.dll (file missing)
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: SafeNet Monitor Service (IPSECMON) - SafeNet - C:\Programmer\SonicWALL\SonicWALL VPN Client\IPSecMon.exe
O23 - Service: SafeNet IKE Service (IREIKE) - SafeNet - C:\Programmer\SonicWALL\SonicWALL VPN Client\IreIKE.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: DEC PATHWORKS32 Event Log Service (PWLOGService) - Compaq Computer Corporation - C:\WINDOWS\system32\pwlogsvc.exe
O23 - Service: StarWind iSCSI Service (StarWindService) - Rocket Division Software - C:\Programmer\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindService.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
O23 - Service: X10 Device Network Service (x10nets) - X10 - C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
13. december 2005 - 23:54 #3
Sorry det tog lidt tid, men den er god nok:
Den første linje 020 er nedenstående:

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/trojan.goldun.b.html

Kør følgende jvf. linket:
Click Start > Run.
Type regedit

Then click OK.

Navigate to and delete the subkey:

HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{92617934-9abc-def0-0fed-fad48c654321}

Navigate to and delete the subkey:

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\
Browser Helper Objects\{92617934-9abc-def0-0fed-fad48c654321}

Exit the Registry Editor.

Derefter hopper du tilbage til mit oprindelige link og kører ewido, kom med loggen fra den + en ny HJT-Log.

Mht. til din konto, der er hacket skal du sikre dig at du gemmer kopier af de forskellige logs, hvis du skulle have behov for at dokumentere noget overfor udbyder.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
14. december 2005 - 00:07 #4
Hvis du ikke kan finde ovenstående, så skyldes det at du har nyeste version af goldun.cc, der er ikke udgivet en kur endnu.
Prøv og se om de hedder det samme - hvis ikke:

Følg hele vejledningen fra artikel 755 - og kopier loggene ind.
Så kan vi måske fixe linjerne.

Jeg går i seng nu.
Avatar billede feodor Nybegynder
14. december 2005 - 18:07 #5
de nævnte subkeys eksisterer ikke...
hvor finder jeg den omtalte artikel 755?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
14. december 2005 - 18:16 #6
Min henvisning fra øverst: www.exp.dk/artikler/755.

Kør de 2 spy-scannere og lad os se en loggene.
Jeg har en ide om hvordan vi får den væk, men lad os hellere tage de andre scannere først.
Avatar billede feodor Nybegynder
14. december 2005 - 19:43 #7
prøver nu
Avatar billede feodor Nybegynder
14. december 2005 - 23:18 #8
Det tog lidt tid... Den fjernede 5 troyan infected filer med dr web. Bla. en der hed noget med egold. Så måske jeg er sluppet af med det nu?
Men her er loggene:

DR WEB:
Scan statistics
-----------------------------------------------------------------------------
Objects scanned: 136161
Infected objects found: 5
Objects with modifications found: 0
Suspicious objects found: 0
Adware programs found: 0
Dialer programs found: 0
Joke programs found: 0
Riskware programs found: 0
Hacktool programs found: 0
Objects cured: 0
Objects deleted: 5
Objects renamed: 0
Objects moved: 0
Objects ignored: 0
Scan speed: 398 Kb/s
Scan time: 01:30:43

EWIDO:
ewido security suite - Scanningsrapport
---------------------------------------------------------

+ Oprettet den:            23:07:08, 14-12-2005
+ Rapport-Checksum:        D83CBED6

+ Scanningsresultat:
    C:\Programmer\SonicWALL\SonicWALL VPN Client\IreIKE.exe -> Heuristic.Win32.Dialer : Ignoreret
    :mozilla.6:C:\Documents and Settings\Troels\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\njz6e6ao.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Doubleclick : Renset med backup
    :mozilla.29:C:\Documents and Settings\Troels\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\njz6e6ao.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Statcounter : Renset med backup
    :mozilla.30:C:\Documents and Settings\Troels\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\njz6e6ao.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Statcounter : Renset med backup
    :mozilla.31:C:\Documents and Settings\Troels\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\njz6e6ao.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Statcounter : Renset med backup
    :mozilla.32:C:\Documents and Settings\Troels\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\njz6e6ao.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Statcounter : Renset med backup
    :mozilla.33:C:\Documents and Settings\Troels\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\njz6e6ao.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Statcounter : Renset med backup
    :mozilla.34:C:\Documents and Settings\Troels\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\njz6e6ao.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Hitbox : Renset med backup
    :mozilla.35:C:\Documents and Settings\Troels\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\njz6e6ao.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Hitbox : Renset med backup
    :mozilla.36:C:\Documents and Settings\Troels\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\njz6e6ao.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Hitbox : Renset med backup
    :mozilla.37:C:\Documents and Settings\Troels\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\njz6e6ao.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Hitbox : Renset med backup
    :mozilla.38:C:\Documents and Settings\Troels\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\njz6e6ao.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Hitbox : Renset med backup
    :mozilla.47:C:\Documents and Settings\Troels\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\njz6e6ao.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Adtech : Renset med backup
    :mozilla.48:C:\Documents and Settings\Troels\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\njz6e6ao.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Adtech : Renset med backup
    :mozilla.50:C:\Documents and Settings\Troels\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\njz6e6ao.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Hitbox : Renset med backup
    :mozilla.51:C:\Documents and Settings\Troels\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\njz6e6ao.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Hitbox : Renset med backup
    :mozilla.87:C:\Documents and Settings\Troels\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\njz6e6ao.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Revenue : Renset med backup
    :mozilla.93:C:\Documents and Settings\Troels\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\njz6e6ao.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Trafficmp : Renset med backup
    :mozilla.94:C:\Documents and Settings\Troels\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\njz6e6ao.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Trafficmp : Renset med backup
    :mozilla.95:C:\Documents and Settings\Troels\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\njz6e6ao.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Atdmt : Renset med backup
    :mozilla.96:C:\Documents and Settings\Troels\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\njz6e6ao.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Trafficmp : Renset med backup
    :mozilla.97:C:\Documents and Settings\Troels\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\njz6e6ao.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Trafficmp : Renset med backup
    :mozilla.98:C:\Documents and Settings\Troels\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\njz6e6ao.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Trafficmp : Renset med backup
    :mozilla.99:C:\Documents and Settings\Troels\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\njz6e6ao.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Trafficmp : Renset med backup
    D:\Troels\Programmer\DVD Copy tools\Cracks\ipadc22a.zip/start.exe -> Downloader.Small.aiv : Renset med backup

::Rapport slut

og til sidst kørte jeg hijackthis igen:
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Documents and Settings\Troels\Skrivebord\Hijackthis\hijackthis.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.riders.dk/
O1 - Hosts: 172.19.1.1 aniaxp
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: SpoofStick BHO - {CBA74CDA-DF78-4AD9-954E-3B15D0A993DE} - C:\Programmer\CoreStreet\SpoofStick\SpoofStickBHO.dll
O3 - Toolbar: SpoofStick - {4D46ED77-1429-4CF6-8F63-C84B5D710BAF} - C:\Programmer\CoreStreet\SpoofStick\SpoofStick.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRISMSTA.EXE] PRISMSTA.EXE START
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchAp] C:\Programmer\Launch Manager\LaunchAp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotkeyApp] C:\Programmer\Launch Manager\HotkeyApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LMgrOSD] C:\Programmer\Launch Manager\OSD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Wbutton] "C:\Programmer\Launch Manager\Wbutton.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CtrlVol] C:\Programmer\Launch Manager\CtrlVol.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb09.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: IEEE 802.11g Wireless LAN Utility.lnk = ?
O4 - Global Startup: SonicWALL VPN Client.lnk = C:\Programmer\SonicWALL\SonicWALL VPN Client\SafeCfg.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Bodog Poker - {F47C1DB5-ED21-4dc1-853E-D1495792D4C5} - C:\Programmer\Bodog Poker\GameClient.exe
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {7F8C8173-AD80-4807-AA75-5672F22B4582} (ICSScanner Class) - http://download.zonelabs.com/bin/promotions/spywaredetector/ICSScanner37380.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab31267.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: gdiwxp - C:\WINDOWS\SYSTEM32\gdiwxp.dll
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - WRLogonNTF.dll (file missing)
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: SafeNet Monitor Service (IPSECMON) - SafeNet - C:\Programmer\SonicWALL\SonicWALL VPN Client\IPSecMon.exe
O23 - Service: SafeNet IKE Service (IREIKE) - SafeNet - C:\Programmer\SonicWALL\SonicWALL VPN Client\IreIKE.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: DEC PATHWORKS32 Event Log Service (PWLOGService) - Compaq Computer Corporation - C:\WINDOWS\system32\pwlogsvc.exe
O23 - Service: StarWind iSCSI Service (StarWindService) - Rocket Division Software - C:\Programmer\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindService.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
O23 - Service: X10 Device Network Service (x10nets) - X10 - C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
Avatar billede feodor Nybegynder
14. december 2005 - 23:20 #9
er der ellers noget der kan fjernes i hijackthis?
der er bla. nogle stykker der står som missing?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
14. december 2005 - 23:32 #10
Hvad lige igang med at skrive:

Nope vi skal af med en mere:

fix: O20 - Winlogon Notify: gdiwxp - C:\WINDOWS\SYSTEM32\gdiwxp.dll

derefter find filen C:\WINDOWS\SYSTEM32\gdiwxp.dll og slet den.

mht. O1 - Hosts: 172.19.1.1 aniaxp - jeg formoder i har en proxy / router i huset, ellers jeg kan ikke få den til at hænge fornuftigt sammen. 172 er interne adresser.

Du kan ikke slette dem der står file missing ved - nogle af dem er antivirus, og de skal se sådan ud.

ovenstående + ny log.
Avatar billede feodor Nybegynder
15. december 2005 - 15:13 #11
Så er filen slettet. aniaxp under hosts er noget jeg selv har oprettet. Så den er clean nok.

Her er loggen:
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\SonicWALL\SonicWALL VPN Client\IreIKE.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\WINDOWS\system32\PRISMSTA.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Launch Manager\LaunchAp.exe
C:\Programmer\Launch Manager\HotkeyApp.exe
C:\Programmer\Launch Manager\OSD.exe
C:\Programmer\Launch Manager\Wbutton.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\SonicWALL\SonicWALL VPN Client\SafeCfg.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\Programmer\SonicWALL\SonicWALL VPN Client\IPSecMon.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\pwlogsvc.exe
C:\Programmer\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindService.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Real\RealPlayer\RealPlay.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Programmer\Real\RealPlayer\RealPlay.exe
C:\Documents and Settings\Troels\Skrivebord\Hijackthis\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.riders.dk/
O1 - Hosts: 172.19.1.1 aniaxp
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: SpoofStick BHO - {CBA74CDA-DF78-4AD9-954E-3B15D0A993DE} - C:\Programmer\CoreStreet\SpoofStick\SpoofStickBHO.dll
O3 - Toolbar: SpoofStick - {4D46ED77-1429-4CF6-8F63-C84B5D710BAF} - C:\Programmer\CoreStreet\SpoofStick\SpoofStick.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRISMSTA.EXE] PRISMSTA.EXE START
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchAp] C:\Programmer\Launch Manager\LaunchAp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotkeyApp] C:\Programmer\Launch Manager\HotkeyApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LMgrOSD] C:\Programmer\Launch Manager\OSD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Wbutton] "C:\Programmer\Launch Manager\Wbutton.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CtrlVol] C:\Programmer\Launch Manager\CtrlVol.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb09.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: IEEE 802.11g Wireless LAN Utility.lnk = ?
O4 - Global Startup: SonicWALL VPN Client.lnk = C:\Programmer\SonicWALL\SonicWALL VPN Client\SafeCfg.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Bodog Poker - {F47C1DB5-ED21-4dc1-853E-D1495792D4C5} - C:\Programmer\Bodog Poker\GameClient.exe
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {7F8C8173-AD80-4807-AA75-5672F22B4582} (ICSScanner Class) - http://download.zonelabs.com/bin/promotions/spywaredetector/ICSScanner37380.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab31267.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - WRLogonNTF.dll (file missing)
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: SafeNet Monitor Service (IPSECMON) - SafeNet - C:\Programmer\SonicWALL\SonicWALL VPN Client\IPSecMon.exe
O23 - Service: SafeNet IKE Service (IREIKE) - SafeNet - C:\Programmer\SonicWALL\SonicWALL VPN Client\IreIKE.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: DEC PATHWORKS32 Event Log Service (PWLOGService) - Compaq Computer Corporation - C:\WINDOWS\system32\pwlogsvc.exe
O23 - Service: StarWind iSCSI Service (StarWindService) - Rocket Division Software - C:\Programmer\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindService.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
O23 - Service: X10 Device Network Service (x10nets) - X10 - C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
15. december 2005 - 18:19 #12
yep den er clean nu.

du kan overveje at deaktivere systemgendannelse - genstarte og genaktivere den.

Alternativt skal du aldrig rulle baglæns fra før denne dag, da virusen kommer igen
Avatar billede feodor Nybegynder
15. december 2005 - 22:24 #13
mange tak for hjælpen... Jeg får lige min kammerat til at lukke dette spm og give dig velfortjente point!
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
15. december 2005 - 22:27 #14
var så lidt
Avatar billede kotelet Nybegynder
15. december 2005 - 22:52 #15
Det var så lidt ;-)