Avatar billede rikard32 Nybegynder
13. december 2005 - 17:56 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Harddisk forsvundet

Mine drev er forsvundet, jeg har en 200GB delt i 2 drev, og de er forsvundet, men kan stadig se HD i diskmgmt..
Hvordan får jeg disse 2 drev tilbage, da jeg ikke vil miste mine data
Avatar billede rikard32 Nybegynder
13. december 2005 - 17:57 #1
PS: i Diskmgmt, er min HD vist som sort, og der står Ikke allokeret-men er Online
Avatar billede screem_brille Novice
13. december 2005 - 17:58 #2
getdataback fra runtime.org, koster lidt men er det værd, pcinspector fra pcinstector.de eer gratis, helgec har også en metode (men kan ikke huske hans link)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
13. december 2005 - 18:01 #3
Gå i enhedshåntering og slet drevene  genstart 2 gange
En anden mulighed kunne være:

Gå til Start > Kør og tast: regedit
Du skal rette i denne nøgle:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\
CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

I højre spalte skal du slette værdierne Upperfilters og Lowerfilters.
Genstart computeren og du burde være fri for at "miste" dine CD drev igen

Husk at oprette et system gendannelsespunkt inden du eksperimenterer.
Avatar billede screem_brille Novice
13. december 2005 - 18:03 #4
jeanette18 øhh det er hans harddsik, der er problemet ;)
Avatar billede rikard32 Nybegynder
13. december 2005 - 18:16 #5
Prøvede lige at slette HD, i enhedshåntering, det hjalp ikke, den er stadig vist sort, men online i diskmgmt
Avatar billede rikard32 Nybegynder
13. december 2005 - 18:21 #6
har downloadet PC inspector, virker heller ikke, da jeg jo ikke kan se de 2 drev jeg mangler, og kan således ikke køre programmet på de 2 drev
Avatar billede screem_brille Novice
13. december 2005 - 18:42 #7
du kan med getdataback (og det søger netop efter filerne nu at fil tabellen er tabt / mistst), ås det er ikke tilfældigvis en maxtor disk du har vel ?
Avatar billede rikard32 Nybegynder
13. december 2005 - 19:07 #8
Det er en maxtor, lige nu scanner den efter filerne, men tager noget tid med 200gb, så jeg vender tilbage når den er færdig, ser lovende ud : )
Håber at jeg kan se drevende og dataen igen
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2005 - 19:37 #9
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
13. december 2005 - 20:41 #10
screem brille> upsi - skal vist lige have spørgsmålet vendt på hovedet. Tak for opmærksomheden.
rikard32> undskyld, var vist lidt for hurtig i min iver på at hjælpe en bruger i nød:)
Avatar billede rikard32 Nybegynder
13. december 2005 - 21:10 #11
Har fået løst problemet, kan se begge drev ved hjælp af Helgec's link, men Scream brille, var der også først, så i burde vel have 100 points hver, da det jo ikke er lovligt at give 2*200 points..
Men jeg kan ikke lige finde ud af at give dem, hvordan gør man.?

Jeanette18, helt iorden, jeg fik løst det til sidst, og takker mange gange, 200 GB er meget at miste, men fik god hjælp : )
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2005 - 21:13 #12
:o)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
13. december 2005 - 21:15 #13
Du beder dem om at lægge et svar hvorefter du skal acceptere:)
Avatar billede rikard32 Nybegynder
13. december 2005 - 21:19 #14
Tror nok der røg 200 points afsted til Helgec, så jeg må nøjes med at give dig et stort tak for hjælpen Scream brille, og tak til jer andre, meget stor hjælp :o)

Ps: god jul og godt nytår
Avatar billede screem_brille Novice
13. december 2005 - 22:01 #15
var så lidt, men mon ikke helgec opretter et spørgsmål, nu det var en fejl ? ;)