Avatar billede anden008 Nybegynder
13. december 2005 - 15:47 Der er 10 kommentarer

Genvej til danske taster

Hej.. Jeg har købt et engelsk tastatur, da jeg synes det er sejere ^^.. og nemmere at programmere med sådan et.
Men er det muligt at lave en genvej til æøå tasterne i windows?
Har brugt rigtig lang tid på dette problem! Jeg ved godt man kan bruge 'Character map', men dette virker håbløst i længden

Håber der er nogle der kan hjælpe.. tak
Avatar billede x-pro Nybegynder
13. december 2005 - 15:53 #1
hmm hvorfor bruger du ikke bare værktøjslinjen "sprog" ? I den kan du jo også ændre fra dk til eng.
Avatar billede anden008 Nybegynder
13. december 2005 - 16:05 #2
det er rigtigt.. men det jeg er ude efter er at at kunne skrive 'æ' ved f.eks. at trykke 'alt-;' på mit engelske tastatur.. i stedet for hele tiden at skulle skifte
13. december 2005 - 16:07 #3
Kontrolpanel | Internatinale og sproglige indstil. | Sprog | detaljer | tasteindstilninger

Resten skulle gi' sig selv ?
Avatar billede x-pro Nybegynder
13. december 2005 - 16:39 #4
ok alt og så ascii kode for æ eller ...
Avatar billede anden008 Nybegynder
13. december 2005 - 16:52 #5
ja, så kan jeg skifte mellem de forskellige layouts.. og skal så skifte tilbage igen..

men jeg ville stadig gerne have en genvej, så man ikke skulle skifte tilbage igen..

I Gnome (linux) kan man sætte det op så den kun er skiftet når man holder en bestemt knap i bund.. er dette muligt i windows?

Men ellers er det stadig en rigtig genvej jeg leder efter...
13. december 2005 - 16:54 #6
Nåååå - på den måde. En 'nonstandard' tastatur opsætning...
Avatar billede anden008 Nybegynder
13. december 2005 - 17:06 #7
ja, hvis du/nogen ved hvordan dette sættes op, ville det være helt suverent!
15. december 2005 - 06:14 #8
For en go ordens skyld:
... ikke andet end nævnte [Alt][ascii nummer] trixet ...
Avatar billede anden008 Nybegynder
15. december 2005 - 14:12 #9
Jeg brugte microsoft keyboard creator (søg google) til at lave mit eget keyboard...
22. december 2005 - 11:09 #10
(Hvad endte denne tråd med?)