Avatar billede pakken Nybegynder
13. december 2005 - 14:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Speaker lyde ved opstart

Hello.

Jeg har netop lige sat et andet bundkort(P4800-X) i min pc, med tilhørende P4 1800 mhz northwood, da mine gamle dele satte af for en uge siden.

Før kunne jeg slet ikke få gang i den, men nu begynder kølerne at dreje rundt. Det er i sig selv fint nok, men samtidig begynder en tone at hyle i noget tid, hvorefter den stopper i noget tid, og begynder igen.

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede darrich Novice
13. december 2005 - 14:32 #1
En pc hyler når den finder hardware fejl ved bios opstart .
Der er typisk et sted med 4 lysdioder på bagsiden af pc'en. Check hvordan de lyser og slå det op i din bundkort manual.
Avatar billede darrich Novice
13. december 2005 - 14:33 #2
Hvis lyden ikke kommer fra højtaleren, så kan det også være du har en defekt blæser/køler, som larmer.
Avatar billede s_w_s Nybegynder
14. december 2005 - 15:48 #3
det lyder til enten at være rammene eller grafik kortet der ikke sidder ordentligt de respektive slots. enten det eller også er de defekte
Avatar billede clma Nybegynder
15. december 2005 - 14:51 #4
det er også det eneste der kan være i vejen.... hvin den bliver ved med at hyle er det rammene....