Avatar billede svej Nybegynder
12. december 2005 - 23:13 Der er 8 kommentarer

søges: godt redigeringsprogram til video

Eer der en der kan anbefale et godt videoredigeringsprogram, enkelt og let at betjene?
Avatar billede eskilbusck Nybegynder
12. december 2005 - 23:28 #1
Windows Movie Maker er gratis og følger med Windows XP. Der udover er der mange forskellige - eksempelvis er Final Cut Pro rimeligt nemt at gå til, men det koster penge. Du kan eventuelt også kigge på Adobes Premiere.

/Eskil
Avatar billede svej Nybegynder
12. december 2005 - 23:40 #2
Windows movie maker vil ikke/kan hente de filer jeg har optaget i. jeg har optaget med intervideo home theater - så hvis du har en løsning på det problem! Siger jeg ja tak
Avatar billede eskilbusck Nybegynder
12. december 2005 - 23:44 #3
Hvilket format er dine videofiler?
Avatar billede svej Nybegynder
14. december 2005 - 22:58 #4
Jeg har opgivet at finde ud af hvordan jeg finder format det er! har du mod på at fortælle hvordan jeg finder det? Jeg optager med "intervideo home theater" hvis det er til nogen hjælp. På forhånd tak for hjælpen.
hilsen svej
Avatar billede eskilbusck Nybegynder
15. december 2005 - 13:45 #5
Hej igen,

Jeg mener bare hvilken filtype det er. Du skal blot højreklikke på filen og klikke på Egenskaber, så står der hvilken filtype det er.

/Eskil
Avatar billede svej Nybegynder
15. december 2005 - 23:46 #6
det jeg når frem til er, at der står filtype: filmklip - er det det du skal bruge?
hilsen svej
Avatar billede eskilbusck Nybegynder
16. december 2005 - 00:30 #7
Næhh...

Det bliver jeg ikke specielt meget klogere af. Jeg ved ikke lige hvad jeg skal råde dig til at gøre - måske kan du downloade Premiere Trial versionen og se om det er noget.

http://www.adobe.com/support/downloads/product.jsp?product=42&platform=Windows

Eller måske nogle af disse:

http://desktopvideo.about.com/od/softwarereviews/tp/bestfreesw_ro.htm

Held og lykke!
/Eskil
Avatar billede svej Nybegynder
21. december 2005 - 20:40 #8
For god ordens skyld vil jeg lige fortælle, at jeg har selv fundet et godt program, til overspilning af video, redigering og brænde på DVD. Det hedder: Digital Media Home og er perfekt til mit brug. Det giver nogle flotte billeder på TV i stort format når jeg har brændt på DVD-R. Om andre formater kan bruges ved jeg ikke.
Hilsen Svej.