Avatar billede e30 Nybegynder
12. december 2005 - 20:03 Der er 7 kommentarer

Windows 2000 nt proffesionel - kan ikke mere logge på

Jeg har en windows 2000 nt proffesionel maskine, der havde installeret noget novell netværk på.

Dette afinstallerede jeg, da jeg ikke længere loggede op mod en ekstern server. Så bad den mig om at genstarte, hvilket jeg gjorde.

Herefter har jeg ikke kunnet komme ind - den kommer med en fejl med en manglende dll fil.

Hvis jeg kører fejlsikret tilstand kommer den til login, men her passer koden lige pludselig ikke mere.

Så jeg er meget på den da, der er ekstremt vigtige dokumenter på pc'eren der ikke må gå til spilde.

Kan man evt. bare trække dokumenterne ud???? og hvordan???
Avatar billede boxer Nybegynder
12. december 2005 - 20:42 #1
Du kan godt trække dokumenterne ud hvis du sætter HD'en i en anden maskine.

Nu er jeg godt nok mere til XP, men har du mulighed for at give kommandoen sfc /scannow inden maskinen starter op?
Avatar billede boxer Nybegynder
12. december 2005 - 20:47 #2
eller tast F8 under opstart og vælg derefter "Sidst kendte fungerende konfiguration"
Avatar billede e30 Nybegynder
12. december 2005 - 21:18 #3
har prøvet at vælge den sidst kendte fungerende konfiguration - uden held og kan ikke få en commando promth frem.

Men må jo så prøve at smide hd i en anden maskine og backe den up - nu er der ikke noget med at man så ikke kan få fat i filerne eller de er dekodet eller sådan noget?
Avatar billede boxer Nybegynder
12. december 2005 - 21:26 #4
Det er muligt at du vil blive nægtet adgang til mapperne. Men det kan dette afhjælpe:
http://support.microsoft.com/?kbid=308421

Jeg synes dog du skal vente lidt med disse ting. Vi burde kunne få det til at køre uden.
Har du ikke en startdiskette du kan boote op på og på den måde lave en sfc scanning?
Avatar billede e30 Nybegynder
12. december 2005 - 21:28 #5
hvad er en sfc scanning? og kan man evt. lave en startdiskette har nemlig ikke noget.
Avatar billede boxer Nybegynder
12. december 2005 - 22:08 #6
En sfc scanning retter vigtige systemfiler. Jeg er ikke 100% sikker på at det vil virke, men jeg mener at det er et forsøg værd.

Jeg mener ikke at man kan bruge startdiskette til windows 2000 og XP.

Har du ikke mulighed for at gøre noget der hvor du kan vælge sidste kendte konfiguration?
Avatar billede boxer Nybegynder
06. januar 2006 - 22:19 #7
Fik vi løst problemet eller.....