Avatar billede cevik1 Nybegynder
12. december 2005 - 15:25 Der er 7 kommentarer

Kan flash hente billder fra en image mappe eller database

Jeg har en masse billeder som jeg gerne vil vise fra et flash site. Hvad gør jeg for at jeg kan bruge min image mappe til at uploade billederne fra, sådan at jeg ikke skal importere billeder ind i selve flash filen. Kort sagt vil jeg nøjes med at ændre billerne i min image mappe som flash bare skal vise.
Håber det gav mening.
Avatar billede docks Nybegynder
12. december 2005 - 15:59 #1
Flash kan ikke alene finde ud af hvilke filer der ligger i en given mappe. Du skal bruge en eller anden form for server side scripting til at give det input til flash
Avatar billede cevik1 Nybegynder
12. december 2005 - 16:50 #2
tak for svar, har du muligvis et eksempel på et sådan script? så fla. filen kan uploade billderne fra www mappen i eksempelvis mappen images
Avatar billede cevik1 Nybegynder
12. december 2005 - 16:51 #3
med andre ord, sådan at man kan angive en sti billeder skal hentes fra :)
Avatar billede docks Nybegynder
12. december 2005 - 20:14 #4
Flash kan ikke uploade - det skal du også bruge asp/php e.l til.

Jeg er ikke så god til php/asp (får som regel andre der er bedre til det til at lave det for mig).
Avatar billede bentjuul Nybegynder
13. december 2005 - 00:04 #5
Det her godt nok et slideshow, men måske kan du bruge det, hvor billederne bliver loadet via en xml fil  http://actionscript.dk/artikler/?a=35 eller via dette få en ide til hvordan.

//bentjuul
Avatar billede cevik1 Nybegynder
15. december 2005 - 21:00 #6
1000 tak for svar begge 2, det var et meget nyttigt link til actionscrits. Jeg vil gerne give point men hvor gør jeg det?
Avatar billede bentjuul Nybegynder
15. december 2005 - 21:39 #7
tak selv cevik1

//bentjuul