Avatar billede articfruit Nybegynder
12. december 2005 - 13:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

XP klienter mister indmeldelsen i 2003 domæne

Hej!
Jeg har ikke kunne finde andre der har oplavet samme problem, så nu prøver jeg her...

Jeg har problemer med at nogle at vores pc'er som kører XP, pludselig har smidt indmeldelsen i vores 2003 domæne, således at man ikke kan logge på domænet længere!? Derefter er der ikke andet at gøre end at melde pc'en ud igen og dernæst ind igen, hvorefter at det hele fungerer igen!?? Dette er et meget underligt problem som jeg håber at der er nogen der kan komme med en forklaring/løsning på.

Pc'erne bliver installeret vha. Ghost, hvorefter at jeg kører en ghost-walker for at give dem forskellig navn og SID.

Desuden kører vi med at program der hedder DeepFreeze som "Fryser" pc'en så brugerens ændringer bliver "reset" ved genstart.

Det virker for mig som om at serveren sender en genindmeldelses billet" til pc'en som så ikke kan bruge den, da den jo er væk igen når pc'en genstarter?!?

Håber der er nogen der har en forklaring/løsning på problemet...
Avatar billede coil Nybegynder
21. december 2005 - 11:54 #1
Hej,

Kan du skrive lidt om du har DHCP eller netværks konfiguration

Haim Atar
Avatar billede articfruit Nybegynder
21. december 2005 - 13:23 #2
Det kører med en 2003 server som PDC, der samtidig fungerer som DHCP server.
Avatar billede articfruit Nybegynder
06. april 2006 - 14:33 #3
lukker, det er tilsyneladende noget med deepfreeze at gøre...