Avatar billede thomasn4 Nybegynder
11. december 2005 - 23:14 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

hyper trading - hvordan slår man det fra ?

Hej jeg skal installere et minihjemmestudie (M-box1 fra Digidesign) og skal derfor slå hypertrading fra for at installere... spørg mig ikke hvorfor, men sådan er det ;0)
jeg har været inde i bios og prøve, men kan ikke finde nogen "knap" til at slå det fra..... er det ikek alle hypertrading processorer som kan det eller er det bare mig som det er galt med ?
Avatar billede screem_brille Novice
11. december 2005 - 23:18 #1
var det ike bedre at finde et program der er skrevet ordenligt ? (har endnu ikke oplevet et program som man ikke har kunne installere pga man har et multi CPU setup) (har næsten ikke andet end daul qaud og 6 vejsmaskiner, og hhar aldrig aplevet et problem i den forbindelse)
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
11. december 2005 - 23:26 #2
det er kun under installeringen at det skal slåes fra....  men det er jo typisk at man finder ud af det EFTER at man har købt det :0/  er der nogen hjælp at hente ?
Avatar billede tumben Novice
12. december 2005 - 01:16 #3
det MÅ være inde i bios...det er ikke særlig sandsynligt at man IKKE kan slå det fra
Avatar billede huset Praktikant
12. december 2005 - 08:28 #4
Det skal gøres via BIOS.

Læs evt denne
http://tutorials.renoise.com/?n=UC.CPUDrivers

Se bort fra renoise
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
12. december 2005 - 09:25 #5
tjo men vil det sige at hvis man IKKE kan finde noget mht. hypertrading i bios, så skal man ind i en mappe og finde et log.... og hvad så? jeg er ikke den skarpeste til det her b...s...  så be gentle ;0)
Avatar billede huset Praktikant
12. december 2005 - 14:11 #6
Tjek i din manual
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
12. december 2005 - 17:15 #7
manualen siger intet omkring hyper trading OVERHOVEDET.... men i bios står der noget omkring at der er installeret hyper trading processorer, men hv..f... gør jeg ?
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
12. december 2005 - 23:39 #8
hmm nu har jeg siddet og nørdet lidt med det

Jeg kan i processer se 2 processorer køre

ifølge intel skulle man kunne se hyperthreading i bios men det kan jeg bare ikke
jeg kan ikke slå til eller fra - mon det er bios der er noget galt med?

http://www.intel.com/support/processors/sb/CS-021710.htm

hos mig er den faktisk grå (grayed out) men den står øverst og er ikke en option af nogen art... synes det er ret mærkeligt ??

under hardware - enhedshåndtering kan jeg se 2 processorer dvs. de ER der men ......

HJÆÆÆÆLP !!
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
12. december 2005 - 23:40 #9
HJÆLP !!
Avatar billede tumben Novice
13. december 2005 - 08:56 #10
det tyder på at din processor slet ikke understøtter HT...ellers ville den vel ikke være grayed out. se nederst på din link
http://www.intel.com/support/processors/sb/CS-021710.htm
(men indrømmet, det er lidt underligt hvis du KAN se 2 virtuelle Processorer)

nøjagtigt hvad hedder processoren og motherboardet ?
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
13. december 2005 - 15:29 #11
SiSoftware Sandra

Processor
Model : Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.20GHz
Speed : 3.20GHz
Performance Rating : PR4256 (estimated)
Cores per Processor : 1 Unit(s)
Threads per Core : 2 Unit(s)
Name : P4P (Prescott) Pentium 4E 90nm 2.8-3.8GHz 1.25-1.40V

Microcode : MU0F3413

Co-Processor (FPU)
Type : Built-in
Revision/Stepping : 3 / 4 (0)

Upgradeability
Socket/Slot : CPU 1
Upgrade Interface : Socket 478
Supported Speed(s) : 3.60GHz+
HTT - Hyper-Threading Technology : Yes

SiSoftware Sandra

System
Manufacturer : HP Pavilion 061
Model : DY190A-ABY t585.dk
Version : 0e,0211RE101OXFOR10
Serial Number : CZB4200HBN DK420
ID : FE10D960-11D8A929-76AA72AE-C9CD944D

Mainboard
Manufacturer : ASUSTeK Computer INC.
MP Support : 1 Processor(s)
MPS Version : 1.40
Model : Oxford
Version : 1.xx
Serial Number : X312345678
System BIOS : 63-0328-000001-00101111-082704-SPDALE

Chipset 1
Model : ASUSTeK Computer Inc 82865G/PE/P, 82848P DRAM Controller / Host-Hub Interface
Bus(es) : ISA X-Bus AGP PCI IMB USB FireWire/1394 i2c/SMBus
Front Side Bus Speed : 4x 200MHz (800MHz data rate)
Maximum FSB Speed / Max Memory Speed : 4x 200MHz / 2x 200MHz
Width : 64-bit
HTT - Hyper-Threading Technology : Yes
IO Queue Depth : 12 request(s)
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
13. december 2005 - 15:30 #12
håber du kan bruge det til noget - jeg tog det fra sisoftwaresandra
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
13. december 2005 - 22:53 #13
tja så har jeg fundet ud af det !
DER ER EN HEMMELIG BIOS ??? har lige chattet med HP

tumben får pointsne for efter min mening at have guidet "derhenaf"  ;0)
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
13. december 2005 - 22:54 #14
HOW !!!!
hva er det jeg siger ??
sad lige og læste igennem.
jeg deler mellem huset og tumben - så bliver de ikke uvenner ;0)
Avatar billede tumben Novice
14. december 2005 - 00:11 #15
ta de fleste points selv...jeg  har jo ikke lavet meget
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
14. december 2005 - 00:20 #16
fik du overhovedet nogle points ?
fatter ikke det her point system.
jeg har stadig points ude selvom jeg har accepteret svar ?
Avatar billede tumben Novice
14. december 2005 - 10:52 #17
ups du er kommet til at gi mig alle points...hvad er det nu man gør ...jeg gi´ver dig 180 tilbage...ved at oprette et nyt spørgsmål..som du så accepterer...dvs at spørgsmålet lyder "points til thomasn4"  det svare du på og så vupti har du dine points tilbage....men det får de andre jo ikke nogen af...så skal du ind og oprette et spørgsmål som de ANDRE så skal svare på  Ggagabb..dja dt er lidt omstændigt...en anden gang skal du sikre dig at alle relevante har SVARET...og så kan man FORDELE points mellem dem. ved at trykke på avanceret (tror jeg den hedder )
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
14. december 2005 - 20:56 #18
det gider jeg ikke - tror heller ikke de andre gider gøre SÅ meget ud af det !!
håber det også er nok at sige 1000 tak for hjælpen til alle ;0)

thanks alot boys and girls..... you´ll see me again soon..... don´t worry ;0)

glædelig jul til alle
Avatar billede tumben Novice
20. december 2005 - 09:12 #19
du skal bare svare her (det er ikke mig dr laver reglerne og jeg er bedøvede med de points ...så vær rar at ta dem så vi slipper for kommentarer fra "moralisterne" ;-)
http://exp.dk/spm/672049
Avatar billede huset Praktikant
20. december 2005 - 09:16 #20
Kommentar: thomasn4

DER ER EN HEMMELIG BIOS ??? har lige chattet med HP
----------------------------------

LOOOOOOOOOL

Sikken en gang fordrukket sludder!! De snakker fandme som de har forstand til. ALLE gange jeg har enten disablet dette eller enablet dette, så bruger man den meget uhemmelige BIOS *LOL*

Men så længe dit problem blev løst er du jo tilfreds

God jul
Avatar billede screem_brille Novice
20. december 2005 - 09:17 #21
tumben nu spørger ville dele mellem dig og huset, så kan du jo bare bede huset om at ligge et svar i det andet spørgsmål, det vil være direkte idioti at spørger tager de 100 point retur for så at oprette endnu et spørgsmål med 100 point til huset (ogdet er fuldt tilladt at du giver huset de point, det fremgår jo tydeligt i denne tråd at det var meningen at de skulle deles mellem jer)
Avatar billede screem_brille Novice
20. december 2005 - 09:18 #22
huset enig, tror ikke på noget emd nogen hemmelig bios (og slet ikke fra HP, de har en ganske god support)
Avatar billede huset Praktikant
20. december 2005 - 09:19 #23
Takker som altid sb, men betyder intet.

Opretter forklarer hvordan det hænger sammen, og siger mange tak. Det er nok for mig.
Men den med hemmelig BIOS var betaling nok ROFL
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. december 2005 - 09:22 #24
Der er tale om  et ganske alm. ASUS bundkort - herpå eksisterer INTET hemmeligt - da slet ikke en BIOS - for hvordan skulle en PC kunne administrere 2 stk. BIOS...????
Avatar billede tumben Novice
20. december 2005 - 09:25 #25
ok nu starter det forfra...(..jeg blander mig ikke i hvorledes points bliver delt...han ku f.eks ombestemt sig mht fordeling.jeg gir bare tilbage hvad der retteligt ikke er mit...det er ikke min opgave at fordele i andres spørgsmål......
(men du har ret ..det ville være nemmere, men efter et par år herinde..har jeg lært at det er fuldstændigt ligegyldigt hvad man gør , der er ALTID nogen der ville have gjort det anderledes....sådan skal det være  :)
Avatar billede screem_brille Novice
20. december 2005 - 09:28 #26
tumben så er du vist ikke så aktiv ;), for når det højt og tydeligt fremgår at spørger mener de skulle deles mellem jer, er det da kun fordi du vil gøre det dobbelt så besværligt for alle parter, men ok det må du jo om.
Avatar billede huset Praktikant
20. december 2005 - 09:28 #27
Glem nu de point!

Grunden til jeg kommenterede igen var indlæget med en hemmelig BIOS. Faldt næsten ned af stolen :D

Så jeg har skrevet igen og igen

Man enable/disable HyperThreading i BIOS. Det er forskelligt fra bundkort til bundkort/BIOS til BIOS, men "Main" sektionen i BIOS skal der stå "Hyper-Threading Technology [Enabled/Disabled]".
Avatar billede thomasn4 Nybegynder
20. december 2005 - 16:05 #28
men for almindelige brugere som læser "tast f1" i opstarten lyder det ret underligt at man ikke skal bruge f1 men f11 istedet....  dvs. der er en bios for 10 tommelfingre og en bios for dem med pegefingre ;0)
Avatar billede huset Praktikant
21. december 2005 - 10:08 #29
øhhh?