Avatar billede ciffer Nybegynder
11. december 2005 - 21:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjerner jeg Winfixer?

Jeg har en lab-top, som er blevet inficeret med Winfixer. Jeg kan se, at der er flere herinde, der har haft samme problem. Jeg har fundet nedenstående link til et værktøj der skulle kunne fjerne Winfixer. Er der nogle der har erfaringer med dette værktøj eller er metoden at anvende HiJackThis etc.?

http://www.remove-winfixer.com/
Avatar billede arlet Juniormester
11. december 2005 - 21:06 #1
Hent Ewido og Hijackthis her : http://www.arlet.dk/ewidohjt.htm
Avatar billede arlet Juniormester
11. december 2005 - 21:13 #2
Jeg kender ikke fixet, derfor vil jeg ikke anbefale dig at bruge det.

Nogle gange risikerer du at få endnu mere snavs på computeren og det er jo ikke meningen*S*
Avatar billede ciffer Nybegynder
11. december 2005 - 21:17 #3
arlet>> Tak for kommentaren. Hvordan fungerer Hijackthis? Jeg kan se på andre tråde, at der er tale om at kigge i logfiler? Hvad er Ewido? Et antivirus program?
Avatar billede arlet Juniormester
11. december 2005 - 21:19 #4
Ewido er et spywarefjerner program, der også tager andre ting.

Hijackthis laver en log, hvor vi kan se hvad for noget snavs du har på computeren. men den viser også hvilke legale ting du har, så derfor anbefaler vi ikke at du selv sletter noget.

Når vi har set hijackthis loggen fortæller vi dig hvad du skal slette
Avatar billede ciffer Nybegynder
11. december 2005 - 21:42 #5
Ok. Installerer og vender tilbage.
Avatar billede ciffer Nybegynder
11. december 2005 - 22:12 #6
arlet>> Har et mindre problem med den pågældende lab-top. Det skærmbillede der spørger om man vil gå i "safe mode" vises kun i ca. 1 sek. og forsvinder så, hvorfor det er lidt svært at komme i "safe mode" :-) Kigger på det i morgen og vender så tilbage. Har du evt. et bud på, hvorfor lab-toppen har den adfærd? Tak for hjælpen indtil videre!
11. december 2005 - 22:32 #7
Avatar billede ciffer Nybegynder
14. december 2005 - 13:48 #8
arlet>> Undskyld denne forsinkelse, men jeg har fået adgang til en anden lab-top og behøver derfor ikke længere denne fremgangsmåde. Læg et svar da du har brugt noget tid på denne tråd!
Avatar billede arlet Juniormester
16. december 2005 - 20:45 #9
Jo, selvfølgelig
Avatar billede ciffer Nybegynder
25. december 2005 - 20:09 #10
Og point!