Avatar billede zezilie Nybegynder
11. december 2005 - 20:29 Der er 8 kommentarer

Farve borders i en tabel forskellige farver

Hej alle sidder med et problem ved godt det sikkert ikke er den rette måde at løse mit problem på men håber på lidt hjælp alligevel,

Har et site delt op i frames, og i disse er der forskellige tabels men for at det hele skal passe sammen uden at smide for mange billeder ind vill jeg gerne vide hvordan jeg kan give, mine tabel-borders forskellige farver og tykkelse.

Sådan at fks min top-og-left border har en farve og resten har samme farve som baggrunden...

Håber der er en der kan komme med noget hjælp
Avatar billede casualty Nybegynder
11. december 2005 - 20:32 #1
<table style="border 1px solid #000000;">

<table style="border 2px solid #FF0000;">
Avatar billede zezilie Nybegynder
11. december 2005 - 20:35 #2
ja oki men hvordan bestemmer jeg om det er top borderen eller det er borderen left
Avatar billede casualty Nybegynder
11. december 2005 - 20:36 #3
<table style="border-left 1px solid #000000;">
<table style="border-right 1px solid #000000;">
<table style="border-top 1px solid #000000;">
<table style="border-bottom 1px solid #000000;">
Avatar billede casualty Nybegynder
11. december 2005 - 20:37 #4
Rettelse... Der maglede et kolon

<table style="border: 2px solid #000000;">
Avatar billede casualty Nybegynder
11. december 2005 - 20:55 #5
Lykkedes det?
Avatar billede roenving Novice
12. december 2005 - 16:55 #6
style="border:2px solid green; border-color:green white white green;"

-- men prøv også f.eks.

border:2px outset green;/*eller andre muligheder: inset, groove, ridge m.fl.*/
Avatar billede zezilie Nybegynder
13. december 2005 - 15:41 #7
roenving--> den øverste af din virker "næsten" dog er der kun en af borderne der er 1px resten ser ud til at være to... og ændre man på rækkefølgen green white white green  så er der ikke nogen mening, for den border man ændre farve på er ikke den som det skulle være
Avatar billede roenving Novice
14. december 2005 - 17:55 #8
Rækkefølgen i den slags properties er: top, right, bottom, left !o]

-- måske er det border-collapse: collapse; (eller separate; !-), du skal supplere med ...