Avatar billede futlas Nybegynder
11. december 2005 - 19:01 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problem med brænder

Nogen gange får jeg en meldning om Datafejl (cyklisk reundanscheck), men kun en gang i mellem, hva kan det skyldes ??

Screen shot..
http://putfile.com/pic.php?pic=12/34411520190.jpg&s=x11
Avatar billede boxer Nybegynder
11. december 2005 - 19:24 #1
Det kan være dårlige skiver.
Læs lidt mere her:
http://www.hcma.dk/tips71to80.htm#no72
Avatar billede futlas Nybegynder
11. december 2005 - 19:42 #2
Men det er under indlæsning, og jeg kan godt ellers se de film på pc i Power DVD, så det kan ikke være dårlige skiver for dem jeg har brugt har ellers aldrig været nogen med fejl...
Avatar billede boxer Nybegynder
11. december 2005 - 19:59 #3
Det ser ud som om du laver backup af dine film. Ved du om de er kopibeskyttet?
Avatar billede futlas Nybegynder
11. december 2005 - 20:12 #4
Det er der det bliver rigtig mærkeligt for det kan godt være på en film som jeg før har taget en kopi af...
Avatar billede boxer Nybegynder
11. december 2005 - 20:24 #5
Ifølge det link du har fået, kan det også være dårlige kabler, hd eller brænder.

Jeg kan ikke komme nærmere end det. Prøv evt. at fjerne drevet i enhedshåndtering og genstart. Windows vil installere hardwaren igen.
Avatar billede freespace Nybegynder
11. december 2005 - 20:52 #6
Det er dit drev der har svært ved at læse dvd'en, har også prøvet det før. Det med du godt kan se den har noget at gøre med at det ikke er de samme data der bliver hentet når du ser filmen i forhold til når du kopiere den. Hvis du har mere end et dvd-drev i din computer kan du prøv det, det er nogen gange dårlige drev der ikke kan klare selv de mindste ridser hvorimod andre drev stortset kan læse dem selv om der er hul i dvd'en.

Du kan eventuelt prøve at kopiere den med DVD decrypter, kan hentes her http://www.afterdawn.com/software/video_software/dvd_rippers/dvd_decrypter.cfm. Hvis den stadig giver dig den fejl med (cyklisk reundanscheck) er det dvd'en der er ridset eller på anden måde i stykker...

Og husk nu du må kun lave backup af egne dvd'er.
Avatar billede futlas Nybegynder
11. december 2005 - 21:08 #7
(Og husk nu du må kun lave backup af egne dvd'er.
Det er jeg helt på det rene med, det er til sommerhus og til ungerne i bil)

Men jeg har også Decrypter, det er det samme det er vist bare en anden måde den skriver det på, men vil det sige at når man afspiller en DVD bliver den læst på en anden måde end hvis man vil lave en sikkerheds kopi...
Avatar billede freespace Nybegynder
11. december 2005 - 21:16 #8
Ja, det er heller ikke sikkert at fejlen ligger i selve filmen, det kan være underteksterne på norsk den er galt med, eller noget i ekstra materialet...
Avatar billede futlas Nybegynder
12. december 2005 - 19:42 #9
Okay, ja så er der ikke meget at gøre...
Avatar billede freespace Nybegynder
12. december 2005 - 21:06 #10
desvære ikke
Avatar billede futlas Nybegynder
19. februar 2012 - 19:17 #11
.