Avatar billede specialty Nybegynder
24. april 2001 - 11:01 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Connecte min computer til et nætværk via internettet....

Hej Eksperter...

Nogle af mine venner sidder tit og spiller nogle spil over deres netværk, men er det muligt at jeg som sidder et helt andet sted i Danmark kan tilslutte mig deres netværk via Internettet også være på deres nætværk som om jeg sad i samme rum som dem??? og ville det så være muligt at joine LAN spil m.m.???? eller hva??

Hvis ja, er jeg meget interesseret i hvordan?!?!?!?!?

Specialty...
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
24. april 2001 - 11:06 #1
De kan ALTD oprette et internetgame!
Så kan alle jo bare joine!!!
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
24. april 2001 - 11:07 #2
Det er et røvet svar men jeg tror ikke på at det er muligt når du er væk fra det lokale netværk. Men jeg er med på en kigger hvis der er klogere mennesker tilstede!
Avatar billede disky Nybegynder
24. april 2001 - 11:08 #3
brian: ja bare ikke hvis de f.eks. er bag en ProAccess router.

Avatar billede specialty Nybegynder
24. april 2001 - 11:10 #4
Problemmet er at hvis de laver et Internet game så bruger de alle på lokal netværket internet forbindelsen og så for de en høj ping... + at min ping bliver højere!!!  Og det fedt!
Avatar billede specialty Nybegynder
24. april 2001 - 11:10 #5
Og det er ikke fedt! even
Avatar billede disky Nybegynder
24. april 2001 - 11:11 #6
tja det kan du ikke lave om på
Avatar billede bachmand Nybegynder
24. april 2001 - 11:26 #7
De kan på deres netværk installere en VPN server. Du kan så, via internet, koble dig på deres netværk \'som om du var der selv\'. Alt dette afhænger af hvilken form for internet adgang de/du har. Du skal nok heller ikke forvente dig det helt store af hastigheden. Opsætning af VPN er ikke synderligt svært, med mindre internetforbindelserne er via routere, der ikke kan konfigureres af brugerne selv.

Jan
Avatar billede disky Nybegynder
24. april 2001 - 11:27 #8
bachmand: hjælper stadigvæk ikke hvis de f.eks. er bag en ProAccess router og det hjælper slet ikke på ping tiden
Avatar billede bachmand Nybegynder
24. april 2001 - 11:33 #9
disky: hvis de har fået deres ProAcces router konfigureret åben nok er det ikke noget problem. Vi har VPN tilgang til firmaets vha. ProAccess. Vi har vores router temmelig åben, men har så en firewall på indersiden. Med hensyn til ping tiden har du fuldstændig ret, det er jo nok ikke en 100Mbit forbindelse de har.
Avatar billede disky Nybegynder
24. april 2001 - 11:33 #10
nu er det nok de færeste der har en åben proaccess router, men ja du har ret.

man kan selvfølgelig også bare \'åbne\' den selv :)
Avatar billede bachmand Nybegynder
24. april 2001 - 11:36 #11
hmmmm.. kan du et trick der, vi skal altid have TDC til at \'pille\' i vores.
Avatar billede disky Nybegynder
24. april 2001 - 11:37 #12
her kan du se hvordan man åbner routeren:
http://www.marlow.dk/dsl/speedstream.html

og her kan du læse lidt mere:
http://jth.net/proaccess/

det her er jo næsten point værd :)
Avatar billede specialty Nybegynder
24. april 2001 - 11:40 #13
Der er en World Online router på LANet... Og er det muligt at sætte sådan en PVN Server op på Win Me??? og hvor finder jeg software????

Specialty...
Avatar billede bachmand Nybegynder
24. april 2001 - 11:43 #14
disky: Du har ret, det er 50p værd, hvordan får jeg givet dig dem ?. Har du noget lignende til Cisco 1720, jeg glemte lige at vi ikke har ADSL men en 2Mbit.

specialty: Jeg ved ikke med ME, men vil prøve at finde ud af det. På NT er det en del af Operativ systemet.
Avatar billede disky Nybegynder
24. april 2001 - 11:54 #15
bachman: opret et spørgsmål med overskriften point til disky, og så skriv at det er for hjælp i spørgsmål : http://www.eksperten.dk/spm/67129

Jeg skal lige se om jeg kan finde noget til den router
Avatar billede bachmand Nybegynder
24. april 2001 - 13:29 #16
Så er pointene på vej
Avatar billede specialty Nybegynder
19. august 2001 - 11:10 #17
Jeg lukker spørgsmålet...