Avatar billede frankb Novice
11. december 2005 - 15:11 Der er 32 kommentarer og
2 løsninger

Mine USB porte vises ikke i denne computer.

Når jeg tilslutter noget til USB porten bliver det tilsluttet og virker for så vidt, men det vises ikke i "denne computer" hvorfor jeg ikke kan komme til at lægge noget ind på f.eks. et ekstra drev eller en USB nøgle. Jeg ved godt at det skal virke når det er tilsluttet og vises, men det gør det bare ikke, så hjælp giv et godt råd.
Avatar billede c-holst Novice
11. december 2005 - 18:20 #1
hvad med stifinderen. start > programmer >tilbehør
Avatar billede frankb Novice
12. december 2005 - 00:37 #2
Der er den heller ikke vist. Den giver lyd til at den er tilsluttet og vises i administration diskhåndtering.
12. december 2005 - 00:48 #3
... hvilket drev bogstav har den fået ifølge "administration diskhåndtering" ?
Avatar billede frankb Novice
12. december 2005 - 10:53 #4
Drev F:
12. december 2005 - 10:58 #5
... så burde den også vise sig under [stifinder]
[Windows-Tasten] + [E] ...

Hmmm...
Avatar billede frankb Novice
12. december 2005 - 11:04 #6
ja det ved jeg, det er det der er problemet, jeg har nu 2 ting i begge fåe tildelt et drev i administrationen, men vises ikke andre steder, ligesom den bimler når de bliver sat i porten.
12. december 2005 - 11:17 #7
Prøv at tildele den et ANDET ledigt drevbogstav ...
Avatar billede frankb Novice
12. december 2005 - 11:27 #8
Hej
Det har jeg prøvet flere gange, og nu igen, men det hjælper ikke.
12. december 2005 - 11:31 #9
Tanke:
Enhedshåndtering - USB - Fjern - Genstart - og XP vil lægge (nye?) driversæt ind (igen?) ...
Avatar billede frankb Novice
12. december 2005 - 12:01 #10
Hej Fint forsøg,god ide, men desværre hjalp det heller ikke.
15. december 2005 - 06:22 #11
... ka' være at du skal finde et alternativt/bedre USB driversæt ude i verden - MB producentens hjemmeside ???
15. december 2005 - 06:23 #12
Hovsa: Har du instaleret M$ ServicePack2 ? Der er (lidt?) opdatering af USB enheder... som _måske_ ka' gi' noget...
Avatar billede frankb Novice
15. december 2005 - 11:36 #13
Hej Ja jeg har servicepakke 2. Jeg har opdateret fra MB s hjemmeside.
Avatar billede ilddragen Nybegynder
16. december 2005 - 13:05 #14
har du installeret alle hardware opdateringer til din XP ?
Avatar billede frankb Novice
16. december 2005 - 14:51 #15
Ja jeg har.
Avatar billede c-holst Novice
16. december 2005 - 16:48 #16
en repair måske?
http://hcma.dk/tips1to10.htm#no4

forbered dig godt for et godt resultat
Avatar billede ilddragen Nybegynder
19. december 2005 - 08:04 #17
Her du kørt en diagnose på porten ? evt. med PC Doctor.
Avatar billede ilddragen Nybegynder
20. december 2005 - 15:19 #18
hvordan går det frankb ? noget nyt
Avatar billede frankb Novice
20. december 2005 - 15:23 #19
Der er ikke sket noget, jeg har forsøgt med PC doctor, men kan ikke finde noget der specifikt kan scanne usb portene, har du en opskrift.
Avatar billede ilddragen Nybegynder
20. december 2005 - 15:28 #20
Det lyder helt klart som en fejl i micro koden - du kunne godt benytte scanner og udskrift maskinel på USB kanalerne ik'
Avatar billede ilddragen Nybegynder
20. december 2005 - 15:29 #21
er det alle USB nøgler mm. eller er det kun en specifik. ?
Avatar billede ilddragen Nybegynder
20. december 2005 - 15:30 #22
Samme producent måske ?
Avatar billede frankb Novice
20. december 2005 - 15:35 #23
undskyld, men jeg forstår ikke meget af de sidste svar, det er alle usb portene, jeg er ved nu at prøve forslaget fra C-holst længere oppe på siden, jeg vender tilbage når jeg ser om det hjælper.
Avatar billede frankb Novice
20. december 2005 - 15:39 #24
det mærkelige er at de virker, jeg har trådlødt tast+mus via usb og en forbindelse mellem maskinerne, sam,t en kortæser det virker altsammen, det er kun i denne computer de ikke vises, så jeg kan ikke lægge noget på usb nøglen eller et ekstra drev.
Avatar billede ilddragen Nybegynder
20. december 2005 - 15:47 #25
Vises den lille grønne pil over det grå kort(hardware in/out) i værktøjslinien?
Avatar billede frankb Novice
20. december 2005 - 15:49 #26
ja
Avatar billede ilddragen Nybegynder
21. december 2005 - 08:29 #27
Har du mulighed for at tilslutte en enhed, hvorfra du manuelt kan initialisere forbindelsen f.eks. digital kamerea ?
Avatar billede frankb Novice
24. december 2005 - 11:20 #28
Hej igen

Ja jeg kan sætte et kamera til usb porten og få vist billederne på pcen, hvad mener du med at initaliserer forbindelsen.
Avatar billede frankb Novice
26. december 2005 - 16:24 #29
Jeg har nu geninstaletet min PCer, så problemet er løst, tak for hjælpen.
26. december 2005 - 17:40 #30
Ping...

(Det var et [svar]...)

Læg evt. selv et [svar] og la' os alle dele... for at lukke pænt...
Avatar billede frankb Novice
26. december 2005 - 18:51 #31
Jeg har ikke forstand på dette med pointene, men vil gerne dele mellem dr1 og ilddragen som begge har hjulpet, hvordan gør jeg det skal ilddragen sende et svar?
26. december 2005 - 19:53 #32
<ilddragen> ska' følgeligt også lægge et  [svar]  ...
Avatar billede frankb Novice
31. december 2005 - 11:17 #33
Hej Ilddragen
Skriver du lige et svar så du kan få del i pointene, eller er du ligeglad med det, så vil jeg godt lige have besked, så jeg kan få det afsluttet. Du kan jo bare skrive hej i det svar.
Avatar billede ilddragen Nybegynder
02. januar 2006 - 07:40 #34
Godt nytår, det var godt at du fik løst problemet!! :-)