Avatar billede nik-nak Nybegynder
11. december 2005 - 08:39 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Digital Kamera til en nybegynder

Hej Eksperter!
Jeg overvejer at købe mig et digital kamera.
Det skal bruges til at tage billeder når jeg er på ferier, i byen o.l. situationer. Hvad kan i anbefale? Hvad er Mega Pixel Myten?
Avatar billede rhandersen Nybegynder
11. december 2005 - 08:53 #1
Hvis kameraet har mere end 4-5 mp, så behøver du ikke mere.

Billedekvaliteten afhænger ikke af megapixel, men af objektivet så du skal sørge for et godt kvalitetsobjektiv ved at vælge de mærker der er kendt for det.

Canon Powershot serien.
Nikon S serien.
Fujifilm generelt.
Sony.

Som et familie- og feriekamera, vil jeg anbefale et Fuji Finepix S5600 eller Canon Powershot S2, de koster ca. 2500 kr og tager virkelig gode billeder.

- RHAndersen
  Nikon D70s ejer.
Avatar billede nik-nak Nybegynder
04. januar 2006 - 12:30 #3
hvis i blot vil droppe svar så får i 50% hver. By the Way, jeg har købt et Casio Elixim 5 mega pixel kamera, som jeg er rigtig glad for...tak for hjælpen til jer begge.
Avatar billede rhandersen Nybegynder
04. januar 2006 - 15:50 #4
Svar
Avatar billede nielle Nybegynder
04. januar 2006 - 17:23 #5
Svar :^)