Avatar billede aloc-dk Nybegynder
10. december 2005 - 21:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ASP site virker pludseligt ikke!

Hej Eksperter!
Jeg er stødt på et meget mystisk problem..
Jeg har et lille ASP site som består af et automatisk genereret billede galleri og en gæstebog fra en privat omgangskreds. Dette site har været oppe og kører i et par uger nu og har virket fint for alle - indtil nu.
Da jeg forsøgte at logge på her til aften, kunne jeg slet ikke tilgå sitet. Istedet fik jeg følgende fejl:

"Active Server Pages error 'ASP 0115'

Unexpected error

/thegang/Default.asp

A trappable error (C0000005) occurred in an external object. The script cannot continue running.
"

Jeg har ikke ændret i koden siden det virkede, og tjekkede derfor databasen for at se om der skulle være sket nogle ændringer der. Det var dog heller ikke tilfældet. Jeg forsøgte at skrive den direkte sti til loginsiden. Dette virkede, og jeg logger ind og får igen samme fejl. Jeg skriver nu den direkte sti til default.asp og er nu logget ind på sitet. Når jeg forsøger at tilføje en besked til gæstebogen, får jeg fejlen. Når jeg refresher siden, er beskeden kommet på.

Da jeg på dette tidspunkt er ved at få grå hår i hovedet af det her yderst vanskelige problem, forsøgte jeg at uploade sitet til et andet domæne. Dette virker perfekt. Jeg får med det samme loginsiden at se, jeg kan logge ind og skrive beskeder uden problemer. Jeg har selvfølgelig forsøgt at tømme internet cache/slette cookies adskillige gange - uden effekt.

sitets adresse er www.carlander.dk/thegang - send en PB hvis du vil ha login/pass for debugging.
Den alternative adresse på det domæne, der virker, er www.isabelcarlander.dk/thegang

Jeg vil sætte pris på selv den mindste hjælp!
Avatar billede keysersoze Guru
10. december 2005 - 22:03 #1
et gæt er at du ligger hos cliche? hvis det er tilfældet tror jeg at det er en server-fejl for jeg har et projekt jeg er i gang med at udvikle på hvor der er samme fejl selvom ingenting er ændret.
Avatar billede aloc-dk Nybegynder
10. december 2005 - 22:09 #2
Jeg ligger hos cliche, ja.. Men... Det gør det andet domæne, hvor sitet virker, også. Men det kan selvfølgelig være en fejl der ikke berøre alle servere. Nu venter vi lige og ser.. Hvis det virkeligt bare er det, skal du nok få point :)
Avatar billede keysersoze Guru
10. december 2005 - 22:27 #3
well - har også tjecket et par andre sites jeg ved ligger hos cliche og det kører også... fejlen har været der halvdelen af dagen så jeg undrede mig faktisk over at ingen havde brokket sig før nu men jeg er ret sikker på at det er en cliche-fejl :)
Avatar billede aloc-dk Nybegynder
11. december 2005 - 10:28 #4
Okay, nu kommer den pludselig med en ny fejl! Har stadig ikke ændret noget..

"Microsoft VBScript compilation error '800a03e9'

Out of memory

/thegang/Default.asp, line 0"
Avatar billede keysersoze Guru
11. december 2005 - 11:10 #5
og jeg har samme fejl mit på projekt :)
Avatar billede aloc-dk Nybegynder
11. december 2005 - 11:18 #6
gg cliche ^^
Avatar billede aloc-dk Nybegynder
12. december 2005 - 16:09 #7
Okay.. Det ser ud til at du havde ret mht. at det var Cliche der var problemet, sitet virker nu igen. Smid et svar og få dine let tjente point ;)
Avatar billede keysersoze Guru
12. december 2005 - 16:13 #8
og sjovt nok virker mit projekt også ;)