Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
10. december 2005 - 12:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ATI X600 (256mb) VS Nvidia 6200SE Turbocache (256mb)

Hej

skal ud og købe en ny pc, og har kig på 2 lidt foskellige

PC1 til 7200 som udstillingsmodel med ATI grafikkort

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oedsy0IM3tw000E4RxdJQEeI0000rhDorN8q?ProductID=uRXD4QFWOqoAAAEHB.8vyAfJ&CatalogCategoryID=9tzD4QFW0WAAAAED_lGtBDZi&filename=productpage_text,producttype_text,prodtypes_vartypes_text&windowtitle=PACKARD%20BELL%20IXTREME%205580

PC2 til 5999 med Nvidia 6200se

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF06b/34307-351123-1284187-1284187-1284187-12254580-64078905.html

Der er ikke meget forskel på dem andet end grafikkortet og så 70GB mindre på den billigste.

Den til 7200 den er da ikke 1200kr mere værd pga. det lidt bedre grafikkort og de 70gb harddisk vel??

Er der ellers nogen der kender noget til de 2 maskiner, eller har et bedre tilbud et andet sted, på noget lignende???

Tak for hjælpen og god jul!!!
Avatar billede huset Praktikant
10. december 2005 - 13:14 #1
X600 performer bedre end 6200SE(Second Edition) gør, men ingen af den er spillekort hvis det er dette formål du har.

GeForce 6 serien med PCI Express, gjorde det muligt for implementeringen af TurboCache.
Tidligere blev der arbejdet på et AGP kort med TurboCache, men ideen med at benytte systemhukommelsen til den grafiske rendering, kræver en markant hastighed på den grafiske bus i begge retninger, hvilket AGP interfacet ikke kunne tilbyde.
En af årsagerne til AGP 8X ikke kunne udnytte TurboCache optimalt var at båndbredden var for lille på AGP interfacet. AGP 8X tilbyder kun 2,1 Gbps hvor PCI Express tilbyder 4Gbps og dette i begge retninger. Med AGP og dets begrænsning på 2,1Gbps vil TurboCachen ikke blive allokeret hurtigt nok.
TurboCache benytter sig af hastighedsmulighederne i Express bussen, og kan denne vej benytte sig af systemets RAM. Dette sker via en dynamisk manager, som dynamisk allokere hukommelsen, og på denne måde vil ydelsen være på det maksimale konstant.
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
10. december 2005 - 13:23 #2
Den er ikke beregnet som en spillecomputer, men må da selvfølgelig gerne kunne.... Det jeg havde tænkt mig var at købe den billige af dem, og prøve og spille de par enkelte spil jeg spiller, og så se om det er godt nok, ellers har jeg jo sådan set 1200kr til at gå ud og købe en bedre kort for....eller mere, da det andet kort, jo heller ikke er af verdensklasse....

Tak for den hurtige og kommentar.......
Avatar billede huset Praktikant
10. december 2005 - 13:52 #3
Ingen af de kort du snakker om er gode til spil
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
10. december 2005 - 13:56 #4
tak for hjælpen.......fandt ud af at den 1200 dyrere jo ikke er de 1200 kr mere værd...så køber den billige af dem og sætter et bedre grafikkkort i på et tidspunkt.. :)