Avatar billede levditliv Nybegynder
09. december 2005 - 23:01 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

mikrofon virker ikke!!

Hej!

Har en gammel compaq Evo N110 bærbar, med et VIA-AC'97-lydkort (WDM) - problemet er at mikrofonen ikke virker, har prøvet at skrue helt op under lydindstillinger. Er det mikrofonen bare røget eller kan det være at driveren eller codecs skal opdateres - i så fald hvad og hvor?? ved ikke så meget om computere.

På forhånd tak! ;-)
Avatar billede boxer Nybegynder
10. december 2005 - 00:03 #1
Dobbeltklik på ikonet for lydstyrke. Det ligger nede ved siden af uret.
Når boksen er kommet frem, trykker du på indstillinger og vælger egenskaber.
Under "juster lydstyrken for", sætter du prik i indspilning oog sørger for at der er et flueben ved mikrofonen.
Tryk ok.
Nu kan du justere lydstyrken for din mikrofon. Sæt flueben i "Vælg"
Avatar billede levditliv Nybegynder
10. december 2005 - 15:45 #2
tror du misforstår......mikrofonen står der! kan sagtens skure op og ned - men mit headset virker stadig ikke i mirkofonen
Avatar billede boxer Nybegynder
10. december 2005 - 22:15 #3
KAn du se nogle udråbstegn i enhedshåndtering?
Avatar billede msknives Nybegynder
11. december 2005 - 20:21 #4
Hvad med indstillinger for lydkort er mikronfron sat til? Dens står ikke på mute eller lignende?  Har du sat stikket rigtigt i for både mikrofon og hovedtelefon i headsættet?
Avatar billede levditliv Nybegynder
12. december 2005 - 12:19 #5
der er ingen udråbstegn....alt er slået til hvad jeg kan se
Avatar billede msknives Nybegynder
12. december 2005 - 12:27 #6
Har du ikke en mikrofon eller headset du kan låne og prøve på din pc og prøve dit headset på en anden pc og se om det virker.
Avatar billede msknives Nybegynder
12. december 2005 - 12:33 #7
Hvilket OS bruger du?
Avatar billede msknives Nybegynder
12. december 2005 - 12:36 #8
Her kan du vælge hvilke Windows du bruger, dernæst vælger du audio og ser om din driver til onboardlydkort findes, prøv og se om driveren virker.  Dette sammen med et headset du ved virker burde kunne give dig svar på om du kan bryde "lydmuren"
VIA: http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=2
Avatar billede levditliv Nybegynder
12. december 2005 - 13:15 #9
xp
Avatar billede levditliv Nybegynder
12. december 2005 - 13:17 #10
der er rimlig mange der hedder viaac'97 - nogen bud? ;-)
Avatar billede msknives Nybegynder
12. december 2005 - 14:13 #11
Yes, derfor hvis du har din manual til din bærbar, vil detaljerne kunne udpege den heldige. Compaq har også drivere til audio, men her er det W2000, har du skiftet OS i mellemtiden?  Men her er Compaqs audiodrivere til W2000: http://h18007.www1.hp.com/support/files/EvoNotebook/us/locate/20_3870.html
Avatar billede msknives Nybegynder
12. december 2005 - 14:19 #12
Manual siger side 2-18 og frem hvad du skal gøre hvis ingen lyd!  Bl.a. kan en geninstallation af lyd-drivere være løsningen. Her er manualen i PDF: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/DocumentIndex.jsp?lang=en&cc=us&contentType=SupportManual&docIndexId=120756&prodTypeId=321957&prodSeriesId=96308&lang=en&cc=us
Avatar billede msknives Nybegynder
12. december 2005 - 14:27 #13
Side 1-12 siger hvilke stik der er mikronfon osv. det har du sikkert styr på. Hvilket onboard lydkort du har helt præcis er svært at læse i manualen, da den har alle modeller med. Men prøv Home Everest programmet der fortæller dig hvad hardware din pc består af: http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/Everest-Home-Edition.shtml  For når du kigger på VIA's hjemmeside, så skal man vide hvilken chips din sydbro består af på bundkortet, det kan jeg ikke se på Compaq's manual, der er det 10 gange lettere, når man bygger selv.
Avatar billede levditliv Nybegynder
12. december 2005 - 18:07 #14
tror vist den er født med win 2000 pro windows ME
Avatar billede levditliv Nybegynder
12. december 2005 - 18:09 #15
men har xp nu
Avatar billede msknives Nybegynder
12. december 2005 - 18:54 #16
Der må næsten graves i manualen og findes lidt flere detaljer. Har du prøvet Audiodrivere fra Compaq til Windows2000 kunne godt virke i XP. Hvis ikke så må du prøve at se hvad Home Everest siger om din lydenhed. Det gør det nemmere at finde den rette driver. Prøv at se om du kan finde noget fra Home Everest
Avatar billede boxer Nybegynder
12. december 2005 - 19:06 #17
Avatar billede levditliv Nybegynder
12. december 2005 - 19:45 #18
det virkede anonym, tusind tak!! ;-) også tak til msknives for besværet
Avatar billede boxer Nybegynder
12. december 2005 - 19:51 #19
Velbekomme :o)
Avatar billede msknives Nybegynder
12. december 2005 - 20:50 #20
Rart at se, det virkede til sidst
Avatar billede boxer Nybegynder
13. december 2005 - 08:48 #21
msknives -> Jeg synes at du skal smide et svar også. Det må være rimeligt at dele pointene i dette spørgsmål.
Avatar billede boxer Nybegynder
06. januar 2006 - 22:14 #22
Fik vi løst problemet eller.....