Avatar billede sannen Nybegynder
09. december 2005 - 20:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

hjælp til flash - at bruge text fra en udestående fil?

Jeg opretter lige et nyt spørgsmål

Jeg har denne her flash quiz: http://www.sanidesign.dk/myquiz_light.swf

Ligenu henter den spørgsmålene ind fra en text fil, men man skal åbne fla. og gemme igen, hver gang man vil have opdateret spørgsmålene.

Er det muligt at man kan have en textfil liggende på sin server, som man så kan se opdateret i flashfilmen på nettet når man retter i textfilen. UDEN at man skal åbne fla. filen, previewe den og gemme, samt smide den ud på serveren igen???

Altså, hvad kan man gøre andet end skrive:
#include "questions.as"

Er der et klogt hovede der vil kigge på den for mig??
http://www.sanidesign.dk/myquiz_light.fla
http://www.sanidesign.dk/questions.as
Avatar billede _k Nybegynder
10. december 2005 - 21:06 #1
Du kan smide dine spørgsmål ned i en rigtig tekstfil, et xml-dokument eller i en database i stedet for at hente dem fra et as-dokument (som jeg vist godt kan tillade mig at kalde for en lidt kluntet løsning til at begynde med ;o)

Du hænger således på en omstrukturering af dine scripts (har ikke kigget i din fil, så vil ikke spille klog på præcis hvilke). Men hovedpunkterne er noget i den her stil:

1: Hent din tekstfil (altså "questions.txt") ind med LoadVars objektet (du kan finde masser af eks. her på eksperten)
2: Når du har hentet tekstfilen, eksekveres resten af dine scripts - måske skal du lige have sat nogle dom-variable hvis du insisterer på at scriptet ikke skal ændres alt for meget.
Avatar billede sannen Nybegynder
20. september 2007 - 12:59 #2
lukket, jeg opgav:)