Avatar billede i865 Nybegynder
09. december 2005 - 14:22 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Fejlmeddelse: page_fault_in_nonpage_area

Hej alle experter!

Jeg får følgende blå/ hvid skærmbillede:

page_fault_in_nonpaged_area ....

stop: 0x00000050 (0xc101cc54, 0x00000001, 0x80906b48, 0x00000000)

Jeg kan slet ikke starte windows XP - den genstarter ret hurtigt igen og igen - uanset om er vælger "sikker tilstand"

(genstarter umiddelbart herefter). For mig at se er der tale om hardware fejl - jeg har koblet al unødvendig hardware fra -

dog ud resultat (RAM tælles/ testes ok under opstart). Prøver jeg at installere XP påny så stopper den med blå skæm -

Anvender jeg Norton Ghost Res. disk stopper den med blå skærm - og så det sjove anvender jeg en gammel dos startdisk så

kommer jeg til kommando prom. men har kan jeg ikke komme ind på mit c-drev som iøvrigt er et NTFS drev.

Jeg skal tilføje at jeg ind imellem har gendannet min harddisk med Norton Ghost og at fejlen i den forbindelse også opstod

når jeg startede fra Norton Ghost res. disk. Løsning fandt jeg ved at sætte disken i min anden disk drev.

Tekniske data:

Bundkort: Soltek SL-75DVR4
Grafikkort: ATi Radeon 7500
Processor: AMD Thunderbird 1400/266 Mhz

Er der nogen der kan give mig en idé om hvor jeg bør starte...? og hvad der er galt?
Avatar billede innercitydk Nybegynder
09. december 2005 - 15:57 #2
Det lyder som en hardware fejl. hiv din disk over i en anden pc og gem det der skal backes up og geninstaller. Hvis problemet fortsætter->ny disk :P

Jeg har prøvet eksakt samme fejl tidligere og en geninstallering fiksede det

Vh Nicki
Avatar billede i865 Nybegynder
09. december 2005 - 17:04 #3
Tak for svar Nicki, men det er næppe løsningen - jeg har prøvet at sætte en anden harddisk i computeren og hellere ikke her får jeg tilsyneladende lov til at starte op! I øvrigt har jeg to fysiske hardiske i min PC og har i den forbindelse prøvet at bytte om på disse for at afluse om fejlen er hardisken.

Jeg svinger faktisk lidt mellem om det er en software- eller en hardwarefejl -jeg har svært ved at fastslå dette. Jeg tror det er hardware og her er det ikke grafikkortet - tilbage er bundekortet og processoren. RAM 'en tælles jo ok op. Bundkortet, har jeg bemærket at diverse kondensatorer er irret en smule på toppen, men om de har ændre på værdierne er jeg usikker på. Bundkort er fra 2002 !
Avatar billede innercitydk Nybegynder
09. december 2005 - 17:14 #4
Ja så skal jeg ikke kunne sige hvad det er... med dette program kan du køre en test på dit hardware hvis du får liv i systemet igen. det er en demo version men det virker:
http://www.passmark.com/ftp/bitstd.exe
Avatar billede i865 Nybegynder
09. december 2005 - 18:44 #5
innercitydk, hvordan skal jeg teste min hardware når jeg ikke kan start op? ;o)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
10. december 2005 - 15:55 #6
lol ja der var jeg sq lige hurtig nok haha
Avatar billede i865 Nybegynder
12. december 2005 - 14:37 #7
Efter mange misvisende fejlkoder, kan har nu konstateret at det var min RAM der fejlede stort!

Jeg anvendet test programmet som kan downloades på http://www.memtest.com.

Jeg fik ikke færre end >62000000 errors!

Efter ny RAM var sat i køre det igen :))
Avatar billede i865 Nybegynder
12. december 2005 - 14:40 #8
innercity - dit program fangede altså ikke fejlen! Ligesom min BIOS ram test under opstart hellere ikke gjorde det.

Jeg sige tak for jeres forsøg på at hjælpe og kvittere hermed 50% til hver.
Avatar billede peet49 Nybegynder
12. december 2005 - 14:55 #9
Selv tak.